1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen garantie na herinstallatie

Discussie in 'Ervaringen / Meningen' gestart door Rubensky, 13 apr 2017.

Discussie Geen garantie na herinstallatie in het Ervaringen / Meningen forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Rubensky

Rubensky Moderator

Wie van jullie weet hier meer over: Wanneer je een pc koopt in de winkel van bijvoorbeeld HP DELL of Asus inclusief een Windows installatie. Je komt thuis formatteert de schijf en installeert de pc of laptop opnieuw. Wat is ervan waar dat je dan geen garantie meer krijgt bij een defect? Volgens mij is het namelijk totale onzin. Echter zijn er nog altijd mensen die denken dat je dan geen garantie meer krijgt.

Wie geeft er uitsluitsel?

2. weballey

weballey Administrator

Ze kunnen er wel moeilijk over doen, maar ze zouden wel garantie moeten geven. Wel kan het zijn dat ze geen support geven, als je problemen met je nieuwe windows hebt. Hetzelfde geldt voor toegevoegde hardware. Dat laat de garantie van de computer zelf niet vervallen, maar je zult waarschijnlijk ook geen support krijgen, als het nieuwe onderdeel niet goed werkt.

Laatst bewerkt: 13 apr 2017
  3. Rubensky

Rubensky Moderator

Ja ok maar het gaat mij om de "standaard" hardware support.

4. Dave

Dave Moderator

Garantie geldt nooit op de software. Je mag dus softwarematig doen wat je wil. Gaat het dan fout, dan is de fabrikant nooit aansprakelijk. Ook is het bij de meeste fabrikanten toestaan om beperkte hardware aanpassingen te doen. Zoals geheugen bijsteken of de harde schijf upgraden naar een SSD. Wel kan een fabrikant vragen om bij terugsturen onder garantie, de originele hardware terug te plaatsen.

5. Rubensky

Rubensky Moderator

Oke dan is dat duidelijk dan weet ik het nu zeker!

Deel Deze Pagina