• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geen geluid meer in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonagold

Gevestigd lid
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
1
mijn geluid in windows 10 is verdwenen.
alles werkt goed,de instellingen staan goed, driver update gedaan, de kabels allemaal gecontroleerd.
er zijn ook geen systeem geluiden meer en geen audio. Ik kom er niet uit, wat kan er nog meer mis zijn
 
Wat laat het configuratiescherm (te vinden onder de Wiindowsknop links onder, scrollen naar 'systeem') je zien als je daar klikt op 'Apparaatbeheer' en vervolgens kiest voor 'Besturing voor geluid video en spelletjes'?

Ook de meest eenvoudige oorzaak kan debet zijn : als je onderin op de balk een luidsprekertje ziet staan, ga er dan eens met je muis 'bovenhangen' en vertel welk percentage zichtbaar wordt. Met een beetje pech heb je dat ooit (per ongeluk) naar 0% gezet en dan is het over en uit met het geluid. (Fun, dat rijmt)

Is het percentage 0% klik dan op het speakertje en verplaats de schuifbalk naar 100%.
 
Laatst bewerkt:
nee hoor,dat is het niet,,kan er iets stuk zijn aan mijn pc? dat dit kan veroorzaken?
 
Niet toevallig een Windows update gehad?

Zo ja Typ dan cmd in de zoekfunctie en open als administrator. Typ sfc /scannow en druk op enter.
Let op de spatie tussen sfc en /.
Aan het eind geeft hij aan of er fouten zijn gevonden en gerepareerd.
 
nee hoor,dat is het niet,,kan er iets stuk zijn aan mijn pc? dat dit kan veroorzaken?
Wat bedoel je met "Nee hoor, dat is het niet"?
Ik kan niet echt gefundeerd reageren als je niet uitlegt wat het dan niet zou zijn? Het volumepercentage bij het speakertje? Dat kan (dat het dat niet is) maar dan wacht ik nog steeds een beetje op jouw antwoord v.w.b. hetgeen het configuratiescherm je laat zien.

Pas als "we" dát weten en de uitslag van hetgeen Aarie25 je vraagt te doen, dan zouden we mogelijk heel voorzichtig aan een defect kunnen gaan denken (Al schat ik die kans vooralsnog op kleiner dan 1% in)

Als je een koptelefoontje inplugt, heb je dan eveneens geen geluid?

Tot slot een wellicht licht positief kritisch geluid. Ik zag dat je inmiddels hier al zo'n 294 berichten verder bent. Dan zou je toch mogen (moeten) weten dat wanneer er een vraag wordt gesteld, het zeer aan te bevelen is om deze zo goed mogelijk / volledig te beantwoorden. Dat maakt het voor de vraagsteller / degene die jou dus probeert te helpen en anderen die jou willen helpen. zoveel gemakkelijker om eventuele oorzaken te elimineren (of juist niet).

We kunnen niet anders dan adviseren op hetgeen je ons vertelt / de informatie die je ons hier verstrekt.
 
Laatst bewerkt:
Geef even wat meer detail over je systeem (laptop, desktop, videokaart, enz).
Heb soms een update gedaan van je Nvidia kaart? Kijk eens rechtsonder in de taakbalk en klik eens op de instellingen van de geluidskaart om te zien of daar de juiste staat geconfigureerd.
 
Ik vermoed net als anderen dat een Windows update de standaard muziekspeler veranderd heeft.
Configuratiescherm, hardware en geluiden, geluid, en dan zou bij Luidsprekers (als die voor het afspelen worden gebruikt, standaardapparaat moeten staan.

Dat ziet er dan zo uit, klik hierna om te kijken of hij het nu doet op testen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan