• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geen internet in WIN ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbliek

Shakira fan
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
708
Waarderingsscore
0
Hallo,

Heb pas WIN ME geinstalleerd, alles doet het behalve internet.

Internet is verbonden via een switch (kabel gaat eerst naar een router en daarna naar een switch en daarna naar de pc) ik heb ook al geprobeert om hem op de router aan te sluiten maar dan doet hij het ook niet.

Ik meen me te herinderen had je handmatig IP adres enz. moet invullen bij WIN 98 en ME als je aan een router of switch zit, dat heb ik dus gedaan maar kan geen verbinding met internet krijgen.

Ook heb ik hem geprobeert om hem aan te melden bij het netwerk, dit lukt ook niet.

Op de netwerkkaart knippert het lichtje "FULL" wat betekent dat?

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Hey Abraham,

Bedankt voor je reactie, maar helaas kan dit niet, aangezien de setup online gebeurt :(

Maar ik heb zo'n gevoel dat de netwerkkaart stuk is, telkens als het lampje active aan gaat, loopt de pc vast.

Dit zijn trouwens de instellingen die ik heb:
IP: 192.168.2.10
Sub: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

Moet ik het DNS ook nog invullen eigenlijk? Bij vista op mijn pc staat die er wel.

Alvast bedankt,
Menno
 
Hallo Mbliek, over welk soort internetaansluiting heb jij de beschikking: kabel of ADSL?
 
Hey Abraham,

Ik heb een kabel aansluiting.

Heb de ip instellingen van mijn eigen pc afgehaald, alleen is daar het ip adres 192.168.2.20 dit ip adres is automatisch verkregen wat niet bij WIN ME kan ofzo met een router volgens mij.

Ohja en als ik bij uitvoeren type: ping 192.168.2.1 dan komt het schermpje te voorschijn en verdwijnt weer gelijk. En als hij wel blijft heeft hij een timeout.
 
gmr ik heb een note boek leptop daar zit draadloos internet op en wy hebben een experia box van kpn en zit op de note boek geinstaleerd om internet te kunnen ontvangen states goed signaalsterkte goed kan wel msn geef hy online maar geen intenet dan geeft hy aan kan de sever niet vinden hoe kan ik dit zelf oplossen ik zie u oplossing graag te gemoed alvast bedankt
 
gmr ik heb een note boek leptop daar zit draadloos internet op en wy hebben een experia box van kpn en zit op de note boek geinstaleerd om internet te kunnen ontvangen states goed signaalsterkte goed kan wel msn geef hy online maar geen intenet dan geeft hy aan kan de sever niet vinden hoe kan ik dit zelf oplossen ik zie u oplossing graag te gemoed alvast bedankt
en ik heb ook win tv 2000 geinstaleerd als ik de antene op de usb aansluiting zet kryg ik geen tv beelden hoe kan ik dit oplossen
 
Hallo Mbliek, aangezien je dus kabelinternet hebt (ik ook - @Home), heb je ook n computernaam uitgereikt gekregen. Dat betekent weer, als er meerdere computers tegelijkertijd het internet opgaan en de aangesloten computers hebben dezelfde computernaam, dan is verbinding niet mogelijk. Oplossing: de computernaam moet in de router gezet worden en de computers zelf krijgen dan bijv. Mbliek1 en Mbliek2 als computernaam.
 
Hallo Versnellingsbak, beetje lastig dat je in dit topic zit. Maar goed. Ga naar KPN.nl en log in op Mijn KPN - aldaar kan jij de draadloze internetverbinding aktiveren enzovoorts. De pingegevens voor Mijn KPN heb je bij het installatiepakket ontvangen van de Experiabox ontvangen!
 
Hallo Mbliek, aangezien je dus kabelinternet hebt (ik ook - @Home), heb je ook n computernaam uitgereikt gekregen. Dat betekent weer, als er meerdere computers tegelijkertijd het internet opgaan en de aangesloten computers hebben dezelfde computernaam, dan is verbinding niet mogelijk. Oplossing: de computernaam moet in de router gezet worden en de computers zelf krijgen dan bijv. Mbliek1 en Mbliek2 als computernaam.

Heb je enig id hoe ik dat zou moeten doen?

Ik heb beide pc's wel genstalleerd onder de naam Menno, maar de computernaam (hostname?) van de ene is PC_van_Menno (met vista) en de andere heet naar mijn weten Gast.

Ik heb een Sitecom Router

Wat ik ook raar vind, mijn broertje zit ok op de router aangesloten, maar die komt niet bij "Clients" te staan, daar staan alleen ik en mijn ouders. Verder heeft hij geen problemen met internet.

Menno
 
Hallo Mbliek, ik raad je aan even de gebruiksaanwijzing van de router erbij te nemen ivm inloggen en nogmaals: de router moet dan de door de kabelinternetprovider verstrekte computernaam krijgen.
Misschien dat volgende link meer duidelijkheid verschaft:
http://www.niele.nl/tutorials/network/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan