• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tribalzz

Nieuw lid
Lid geworden
13 apr 2012
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn pc geformateerd, nadat mijn pc geformateerd was.
Had ik geen internet, ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niks heeft geholpen.
ik zit nu op mijn tweede pc niet op mijn antec
Ik heb een samengestelde Antec
Windows 7 64 bit
2.4 ghz
4 mb ram
quad pross fzo iets
geen wireless internet

Deze pc is niet door mij samengesteld.
Kan iemand me helpen

Gr Tribalzz

Werk je via een netwerkkabel of draadloos

Zit de nerkwerkkabel diep genoeg in de connector op het moederbord ?

Heb je 2 netwerkadapters (moederbord en adapter) wissel eens van aansluiting

Links onderaan heb je pictogrammen staan, daar staat ook een netwerk-icoontje, heb je daar al eens op geklikt ?

Ambieke

Ik gebruik een netwerkkabel en ik heb hem al een paar keer uit/in geplugt.
Als ik rechts onderaan op het pictogram klik komt er dat er geen verbinding is.
Toen ik mijn internet provider contacteerde zei hij dat ik driver nodig heb, maar waar haal ik die?
Want toen ik een nieuwe verbinding wou maken kwam er op dat er geen netwerkhardware was.

Gr Tribalzz

Eerst en vooral, heb je nog de CD van het moederbord liggen ?
Daarop staan hoogstwaarschijnlijk de drivers voor de netwerkkaart op het moederbord

Zo niet...

Ga met de muis naar COMPUTER
klik met de rechtermuisknop op het icoontje
en selecteer EIGENSCHAPPEN
selecteer APPARAATBEHEER

Kijk bij de apparaten waar een uitroepteken staat
Daar zal ook uw netwerkcontroller staan, deze info geeft meer inzicht...

Ambieke

Ik heb de cd van mijn moederbord niet meer, alleen maar de installatie cd van mijn Windows 7
Bij mijn apparaatbeheer is er maar n probleem: Overige apparaten:
Ethernet-controller
PCI Simple communications-controller
PCI Serile poort
Dit zijn de 3
Bij deze onderwerpen stond er een geel uitroepteken ( precies een verkeersbord :p)
Gr Tribalzz

Heb je het boekje van het moederbord, kijk daar naar de beschrijving van de netwerkkaart

Geen boekje, kijk bij opstarten, welk type moederbord je heb, dikwijls ook in de BIOS te zien

Dan op internet de gegevens opzoeken, dan kom je er wel achter wat er gemonteerd op het moederbord zit

Is het een kaart die ingeplugd zit in een PCI-slot, dan deze kaart er even uitnemen en de gegevens en driver zoeken op het internet

Succes

Ambieke

@ Tribalzz,

Probeer onderstaande:
Gebruik Speccy [een geavanceerd systeem informatie] om de type, serienummer, stuurprogrammaversie etc van de hardware problemen achter te halen.
- Ethernet-controller
- PCI Simple communications-controller
- PCI Serile poort

Download van:
http://www.piriform.com/speccy

Wellicht kan je met jouw pc met internet, de juiste drivers downloaden, op een usb stick zetten en bij de internet-loos pc installeren :rolleyes:

groet, mericya

@Mericya,

Moet ik de setup van de drivers op stick zetten en dan op mijn andere pc installeren? Of moet ik ze op deze pc installeren en de map overzetten via USB naar mijn andere pc?

En waar zou ik dan het bestand het beste zetten? Systeem schijf --> map windows?

Ps: Op mijn geformateerde pc staat op de systeem mijn oude windows onder de naam windows.old deze kan ik niet meer gebruiken, mag ik die dan verwijderen? Dit geldt ook voor mijn Data schijf al mijn oude bestanden staan er nog op.
Als ik op de schijf klik kan ik die formateren mag ik dat doen zonder schade te krijgen en hoe zal mijn data schijf er dan uitzien? En als ik speccy opstart op deze pc crashed het :p
Hoe zoek ik de driver die ik nodig heb??????
Let niet op spelling moest die heel snel type.

Gr Tribalzz

---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:16 ----------

@Mericya,

Moet ik de setup van de drivers op stick zetten en dan op mijn andere pc installeren? Of moet ik ze op deze pc installeren en de map overzetten via USB naar mijn andere pc?

En waar zou ik dan het bestand het beste zetten? Systeem schijf --> map windows?

Ps: Op mijn geformateerde pc staat op de systeem mijn oude windows onder de naam windows.old deze kan ik niet meer gebruiken, mag ik die dan verwijderen? Dit geldt ook voor mijn Data schijf (D:) al mijn oude bestanden staan er nog op.
Als ik op de schijf klik kan ik die formateren mag ik dat doen zonder schade te krijgen en hoe zal mijn data schijf er dan uitzien?

Gr Tribalzz

@ Tribalzz,
De drivers die je hebt gedownload op de usb-stick zetten, en plaats ze daarna in [bijvoorbeeld] map download op de internet-loos pc.
Dus instaleer die drivers op de internet-loos pc.
C:\Windows\System32\drivers

Ps: Op mijn geformateerde pc staat op de systeem mijn oude windows onder de naam windows.old deze kan ik niet meer gebruiken, mag ik die dan verwijderen? Dit geldt ook voor mijn Data schijf al mijn oude bestanden staan er nog op.
Als ik op de schijf klik kan ik die formateren mag ik dat doen zonder schade te krijgen en hoe zal mijn data schijf er dan uitzien?
Wacht maar eerst met verwijderen, en zorg eerst dat de pc weer prima doet.
Dataschijf-D:Ik zou eerst jouw oude data bestanden in veiligheid brengen, als je die nog nodig hebt, voordat je die gaat formateren.
Als je die schijf formateer, ben je ze kwijt [denk ik]

En als ik speccy opstart op deze pc crashed het :p Hoe zoek ik de driver die ik nodig heb??????
Dat is ernstig.
Via Computerbeheer / Apparaatbeheer / klik met de rechtermuisknop op probleem hardware / Eigenschappen, kan je ook de type, versienummer zien.

groet, mericya

Speccy heeft internet nodig en dat hebt je niet.

Download Everest
Installeert het en dan start je het programma en dan wachten tot het klaar is.
Klik dan op moederbord en dan ziet je de merk, model en type.

Dat kan je door geven.

Het probleem is oplost.
Ik heb mijn iemand gebelt die me heeft geholpen, ik moest gewoon een paar moederbord driver downloaden.
Srry voor de late reactie.
Ik bedankt iedereen die me probeerde te helpen.

Gr Tribalzz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan