• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen internet vlak na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Als de pc langer dan 10 minuten uit heeft gestaan, heb ik na het opstarten enkele minuten geen internet. Mail ophalen werkt wel gewoon. Ook het netwerkikoon in de Taakbalk ziet er normaal uit.

Ik heb gescand met:

MalwareBytes Anti-Malware/AdwCleaner
F-Secure Online Scanner
ESET Online Scanner
Bitdefender Adware Removal Tool
MiniToolBox
TrendMicro HouseCall

Deze scans hebben niks uitgewezen, enkel een handvol onschuldige items, deze heb ik laten verwijderen. Ik heb ook gescand met FarBar Recovery Scan Tool, maar of dit iets uitwijst weet ik niet zeker.

Ook de router heb ik enkele minuten uitgezet, maar dit helpt niet.
 
Werkt jou netwerk adapter wel goed?
Als jij een speedtest doet is hij dan wel stabiel?
 
Ik heb rond de 50 Mbit, zeer stabiel.

Browsers starten prima.
 
Controleer middels energiebeheer van de netadapter of door Windows tijdelijk uitgeschakeld worden actief is.

Zoja - dan het vinkje weghalen en akkoord geven.
 
De netwerkadapter heeft bij mij geen tabje Energiebeheer.
 
Waar zie jij dat?
Via het Netwerkcentrum - Adapterinstellingen?

Klik de betreffende netwerkadapter met rechts aan en kies Eigenschappen.
Klik vervolgens op de knop Configureren en dan de tab Energiebeheer.

Lukt het nu wel?
 
Nee, nog steeds geen tabje Energiebeheer.

Ik denk ook niet dat de netwerkadapter uitgeschakeld is, want ik heb vanaf het eerste moment na opstarten de mogelijkheid om mail te checken.
 
Zeg dat wel. Ik heb ook de probleemoplosser gebruikt, zie het volgende shot:

5aecb6e7b26cb-Probleemoplosser.jpg
 
@maulem
je dient via het oude configuratiescherm naar je netwerkcentrum te gaan … klik dan vervolgens op adapterinstellingen wijzigen....rechtsklik nu op de netwerkadapter en kies eigenschappen ...configureren ....energiebeheer ….en je ziet vervolgens het onderstaande afbeelding .
5aecd025ad3a3-Ashampoo_Snap_vrijdag_4_mei_2018_23h24m57s_001_.png
 
Poort 80 regageert niet zie ik . Poort 80 heeft betrekking op het http protocol .
Met welke browser surf je ?
 
De netwerkadapter is sowieso niet uitgeschakeld, want ik kan gedurende de storing toch mijn e-mail checken. Dus ik hoef niks aan het energiebeheer te veranderen.
 
Start het commandprompt als administrator en typ het volgende in: netsh winsock reset druk vervolgens op Enter, en wacht tot de bewerking is voltooid. Hertstart daarna de computer.
 
Winsock gereset op de aangegeven wijze, helpt ook niet.
 
Werd gevraagd welke browser je gebruikt, geheim? en die start wel, ook al eens gevraagd maar geen antwoord op gekregen.
En welke DNS adressen gebruik je?

Haal de spanning van de router een minuutje van het sap.
 
Ik heb zojuist eens opgestart in veilige modus met networking, dan doet het internet het meteen. Dus een of andere applicatie die start met Windows zit in de weg.

Browsers starten zonder probleem, ik maak gebruik van Google Chrome en Firefox.

DNS adressen worden gewoon automatisch toegewezen. Er is ook geen probleem met de nameservice want ik kan direct bijv. google.nl pingen na het opstarten. Ook de e-mail kan zonder problemen worden gecheckt. Alleen dus de http-internetverbinding van de browsers komt laat op gang.
 
Wat verder vreemd is, is dat bepaalde sites wél starten en andere niet. Zo kan ik bijvoorbeeld zonder problemen direct verbinden met het nationaalcomputerforum.nl en IMGDumper.nl, en ook soundcloud.nl doet 't. Maar andere sites, zoals marktplaats.nl, rabobank.nl, astronieuws.nl, en weeronline.nl timen out gedurende de eerste anderhalve minuut na opstarten, en voorheen kwamen ze meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan