• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies geen netwerk mogelijk op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

oakens

Vaak hier
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
874
Waarderingsscore
0
Mijn pc had last van opstart problemen waarbij hij vast liep. Aangezien er nog garantie opzat retour gestuurd en weer terug ontvangen met de mededeling dat de defecte onderdelen vervangen zijn. Welke zijn mij onbekend. De problemen lijken nu verholpen, maar ik heb nu last van netwerk problemen en om zeker te weten dat het niet in mezelf ligt voordat ik hem weer retour stuur ben ik benieuwd of iemand me kan helpen.

Meestal heb ik geen verbinding zodra ik de pc opstart. Wereldbol symbool naast de tijd in de taakbalk. Een enkele keer is er wel verbinding maar valt deze binnen 5 min weer uit zodra de pc opgestart is.

De pc heeft een vast kabel (ethernet) verbinding met het ziggo modem. De netwerkstatus geeft echter aan "niet verbonden"
De probleemoplossing helpt niet. Als ik ipv Ethernet kies voor wifi dan krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met netwerk"

Voor de duidelijkheid: al mijn apparaten in huis hebben wel wifi verbinding in huis. Een 2e pc heeft ook gewoon ethernet verbinding.

De stappen die ik zelf inmiddels al door lopen heb:
-Modem opnieuw opgestart.
-Ethernet kabel vervangen.

Tevens de stappen doorlopen die ik op internet tegen kwam zoals:
- Startknop - Instellingen - Netwerk en internet - Status - Netwerk opnieuw instellen - Nu opnieuw instellen - Ja - PC opnieuw opstarten.
- Apparaatbeheer - Netwerkadapters - Netwerkadapter geselecteert - Verwijderen - PC opnieuw opgestart.
-Opdrachtpromt - Uitvoeren als beheerder - netsh winsock reset, netsh int ip reset, ipconfig /release, ipconfig /renew, ipconfig /flushdns.

Ik weet niet met mijn beperkte kennis wat ik nog meer zou kunnen ondernemen alvorens ik hem wederom retour stuur.
Alle hulp is welkom. Dank alvast.
 
Vreemd dat beide in eens niet werken.

Wat je eens kunt proberen
Open apparaat beheer, ga naar de lan en daarna eventueel de wifi netwerkadapter, klik er met de rechter muis op en kies eigenschappen, ga dan naar energie beheer en verwijder het vinkje, deze computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
 
vliegtuig modus al gecontroleerd ?
zie je het systeem wel in je router ?
heeft het systeem door de herinstallatie een nieuwe naam?
heb je toevallig je router beveiligd tegen automatisch contact maken met nieuwe apparaten
 
Bedankt voor de hulp. Ik ben er al een week mee aan het prutsen. Zoals gezegd soms is er verbinding maar valt deze al heel snel binnen enkele minuten weer weg. Vanochtend de PC opgestart om te gaan kijken of jullie opties zouden helpen. Maar tot mijn verbazing is er nu ineens wel een stabiele verbinding zonder dat deze weg valt of dat ik jullie opties doorlopen heb.
Ik blijf het heel even aankijken vandaag en anders kom ik erg alsnog graag op terug mocht de verbinding weer weg zijn.
 
Dat heb je goed, maar goed om te horen dat het voor nu goed werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan