• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geen ondersteuning Bluetooth LE

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Waarderingsscore
4
Op een Windows 11 computer heb ik een programma (Magicpods) staan om mijn AirPods te configureren en te gebruiken.
Heb op deze computer geen ingebouwde Bluetooth adapter dus maak ik gebruik van een externe dongle van Trust (17124).
Als ik het programma opstart krijg ik de melding: Bluetooth LE not supported (zie foto).
Welke Bluetooth adapter zou ik hiervoor moeten aanschaffen om de AirPods met Bluetooth te kunnen verbinden op mijn W11 Pc?
image.png

Ik hoor voor het eerst van LE, en lees tegelijk dat jouw dongle (Trust 17124) Bluetooth versie 3 is, en dat blijkt een te lage versie.
Elke dongle met Bluetooth 4 moet het in principe kunnen, maar tegenwoordig heb je al 5.x, dus ik zou voor een hogere gaan. En gewoon kijken of er 'BLE' bij vermeld wordt, ofwel support voor 'Bluetooth Low Energie'.

Dit is een dure, maar er staat wel specifiek 'BLE' bij:

Goedkoper, bij de reviews is iemand blij voor zijn airpods:

Laatst bewerkt:
Bedankt Eric, denk ook dat het gewoon een te oude versie adapter is. Zullen ons meteen een andere aanschaffen. Bedankt voor de toelichting.

Terug
Bovenaan