• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geen radio meer na cumulatieve update KB5026361

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.536
Waarderingsscore
157
Vandaag weer een typisch Windows probleem.
Er is een cumulatieve update KB5026361. Na installatie van die update doet mijn radio (Radio?Sure!) het opeens niet meer. Voor het eerst in 12 jaren.
Nu is dit programma Radio?Sure! voor mij het allerbelangrijkste dat ik gebruik. De hele dag door. Het start ook op met Windows. Feitelijk het enige op computergebied dat ik echt waardeer.
Na verwijdering van de update (ik had eigenlijk niet verwacht dat dit kon) werkt Radio?Sure weer als vanouds. Na herinstallatie van de update is het weer mis: het programma start niet.
Als ik Radio?Sure! opnieuw installeer (over het oude heen) werkt het ook na de update (launch now), maar na sluiting van het programma kan het daarna niet meer herstart worden.
Ik heb ook al Radio?Sure! volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wat natuurlijk heel veel werk is met skin, met instellingen en met favorieten, alles opnieuw.
Inmiddels heb ik de update voor de tweede keer verwijderd, maar wat kan ik nu het beste doen?
Update verbergen gaat ook al niet meer.
Voordat je het weet staat er weer zo’n dwangbericht in het systeemvak: Nu herstarten!
 
Start het programma gewoon niet of krijg je dan ook een foutmelding te zien?

Kun je die betreffende update niet verbergen zoals in de link?
Let wel dit is een belangrijke update, want er worden 2 zero day lekken gedicht.
 
Hallo Aarie25,

Neen het programma start gewoon niet: klik, klik, niks.

Vanmorgen kon ik de update nog verbergen, nu niet meer.
 
Hallo Leono,

Jammer dat het niet meer te verbergen is.
Een sfc scan zou denk ik ook weinig uithalen, voor de rest zou ik geen ander idee hebben.
 
Het zal er wel op uitdraaien dat ik Radio?Sure! zal moeten vergeten. Het is de beste radiospeler ooit en ik ben niet de enige die dat vindt. Microsoft wederom bedankt.

RS.png
 
Wel vreemd -terwijl ik de update gisteren verwijderd heb- dat er vandaag gezegd wordt: "Uw pc is bijgewerkt".

Update.PNG
 
Staat hij ook niet in de geschiedenis van Windows update?

Of je moet hopen dat meer mensen problemen hebben met deze update en dat hun dit oplossen, zodat jou programma ook weer doet of een vervanger zoeken.
Maar die zal vast niet zo fijn en uitgebreid zijn als deze.
 
Jij bent niet de enige met dit probleem.
Dit komt van een ander forum.
Blijkbaar werden er nog verschillende programma's op één of andere manier beïnvloed want startten niet meer.
 
In de update geschiedenis staat "KB5026361 voltooid op 10 mei 2023". Er staat niets over verwijdering.

Gisteren las ik inderdaad ook al over problemen bij anderen.
 
Misschien wordt het met een volgende update opgelost. Maar ja, jij wil ook jou muziek luisteren, dus dat maakt het lastig.
 
Als het met een volgende update wordt opgelost lijkt mij dat prima, want voorlopig doe ik het zonder de mei update. Als de firma Microsoft dat toestaat.

En anders maar een tijdje Plan B: de VLC Mediaspeler. Daarmee heb ik ook vele honderden radiozenders opgeslagen.

The show must go on!
 
Balen zoiets, maar het programma is ook niet echt up to date te noemen.

RadioSure can still be downloaded...​


• Latest official version is 2.2.1046 (January 29, 2016).


What was the last feature in this version ?
- HLS (m3u8) support added. (i.e. You can listen to the audio part of TV channels in the base. :))

Ik heb geen ervaring of kennis van dit programma, als ik op alternatieven voor het programma vind krijg ik wel een overzicht, maar of dat dezelfde functies heeft kan ik niet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Als het met een volgende update wordt opgelost lijkt mij dat prima, want voorlopig doe ik het zonder de mei update. Als de firma Microsoft dat toestaat.

En anders maar een tijdje Plan B: de VLC Mediaspeler. Daarmee heb ik ook vele honderden radiozenders opgeslagen.

The show must go on!
Dat heb je goed, want een dag geen muziek is niet te doen 😃
 
Hallo Roxmarie,

Behalve de VLC Media Speler vind ik alle alternatieven waardeloos.

Radio?Sure! was een soort community van radioliefhebbers die zelf streams toevoegden aan het programma. Ook ik was een geestdriftig toevoeger. Maar de leiding van het geheel was de laatste jaren onbereikbaar en plotseling werd, niet geheel onverwacht, de stekker er uit gehaald: geen website meer en ook geen forum.

Maar er is nog een andere community van radioliefhebbers en dat is de Radio Browser. (Zonder aparte radiospeler).

Kort geleden heeft een slimme Fransman de database van de Radio Browser weten te converteren naar de voormalige Radio?Sure! database. En nu zitten er weer meer dan 35.000 zenders in Radio?Sure! die dagelijks ge-update worden.

Formidable!
 
Misschien kun je jou probleem ook op het Microsoft Community neer zetten. Één omdat je het probleem aan de aandacht brengt, twee misschien weet daar iemand een goede oplossing.
 
Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar ik vind dat je niet met één probleem naar twee of meer forums kunt gaan.

Dan zou ik mij eerst hier moeten verafscheiden.

Ik kijk wel af en toe bij de "Microsoft Answers" of zich daar al getroffenen gemeld hebben.
 
Dit is geen probleem, wel wordt er op een forum gewaardeerd dat je het vermeld, met eventueel een link er na toe.
 
Het is weer zover: maandelijkse update, radio weg.

Ik heb de update dus maar weer verwijderd.

Radio luisteren wordt aldus steeds gevaarlijker.
 
Nog iets uit het Microsoft Community wijzer geworden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan