• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen soundmix in m´n computer, downloaden via realtek.com?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrijfertje

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
29
Waarderingsscore
3
Ik kocht een nieuwe computer, en ik wil de beeldopname proberen, maar geluid opnemen doet ´t niet.

’t Blijkt dat ik soundmix nodig heb, maar dat zit niet in m´n computer.

Kan het daarom raadzaam zijn om dat te downloaden via realtek.com?
 
Welk merk en type en welke Windows, Realtek is een merk wat audio codecs maakt o.a. maar er zijn er wel meer.
Waarom een vraag stellen zonder opgaven van de omgeving? niemand heeft hier een glazen bol.

Iedereen wil wel helpen maar als je de info eruit moeten trekken om de TS te kunnen helpen? pfff.

Lijkt mij sterk dar er geen driver aanwezig is en vermoed dat het gewoon aan de audio instellingen ligt.
 
Ik denk dat je de stereo-mix bedoeld en die zou herkent kunnen worden na het installeren van de realtek audio drivers. Maar met welk programma neem je op?

Ik mag aannemen dat je een 64bits computer hebt en een redelijk modern besturingssysteem gebruikt.

Zoek via de link hierboven het juiste besturingsysteem en download de bijbehorende driver, wat behoorlijk wat tijd kost via de Realtek site. En het installeren kost ook even tijd.





Zoek nu de download op installeer deze met administrator rechten.
doorloop de stappen
Bij dit scherm het zo zetten en dus opnieuw opstarten.


Na de herstart doorloop je de rest van de installatie stappen.
Als laatste ga je via het configuratiescherm naar hardware en geluiden, en dan geluid.
Dan klik je op het tabje opnemen zoals in onderstaande afbeelding.

Als je geluk hebt staat de stereo-mix erbij.
Als dat niet zo is, moet je hem nog even inschakelen. In opnemen klik je dan met de rechtermuisknop, waarna je dit dan zit.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier Zeker nieuwe leden kunnen wel eens wat vergeten, dat is niet erg. Dan vraag je gewoon beleefd om de informatie. Wil je dit niet doen, blijf dan weg uit het topic! Houd het vriendelijk en gezellig met elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan