• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen spambox in Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skylge40

Nieuw lid
Lid geworden
8 jul 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Op mijn Android tablet van Samsung staat o.a de Gmail app.
In de app Gmail staan mijn 3 emailadressen, 1 gmailadres en 2 van ziggo.
De laatste 2 verwerkt als imap.
Bij 1 van die 2 ziggo mailadressen heb ik geen spambox onder " labels " staan, bij de ander wel.

Ik wil graag bij dat andere emailadres ook de map spambox.
Kan nu niets aangeven als spam.

Hoe krijg is de spambox zichtbaar bij dat emailadres?
 
Je kunt het wel als spam aanmelden, maar je kunt geen spam map maken.
Ik heb zelf even gekeken en kan hier ook geen spam map maken.
Ik weet dat het via de computer wel makkelijk kan, maar of het dan het wordt overgenomen op de telefoon durf ik niet te zeggen.

Om spam te melden.
Open de Gmail-app en navigeer naar het spambericht. Druk op het rode menu met de witte achtergrond en druk vervolgens op Spam melden.

Is er nog deze optie.

Als je steeds van hetzelfde e-mailadres ongewenste berichten ontvangt, kun je deze afzender blokkeren. De e-mails die vanaf dit adres naar jou gestuurd worden zul je voortaan niet meer ontvangen.

Open de Gmail-app en navigeer naar een e-mail van de afzender die je wilt blokkeren. Open de e-mail in kwestie en klik in de rechterbovenhoek op het grijze menu. Druk vervolgens op [Naam] blokkeren.
 
Als ik Gmail open op mijn Android smartphone zie ik de mails staan in de Inbox. Als ik dan een bepaalde mail als Spam wil aanduiden, kies ik voor de 3 stipjes in de rechter bovenhoek en kies voor " verplaatsen naar ".
Echter het volgende scherm is blanco. Ik kan daar niets kiezen. Het enige wat daar staat is " annuleren".
Ik heb in mijn scherm ook helemaal geen rode menu met witte achtergrond.

Ook heb ik geen grijs menu als ik een mail adres zou willen blokkeren.

Als ik Gmail open op mijn pc/laptop kan ik WEL een mail als spam aanduiden, c.q een mailadres laten blokkeren.

Zoals ik mijn bericht 1 al aangaf heb ik bij mijn ene emailadres ( account) op mijn Android smartphone wel een standaard spammap, maar bij mijn andere emailadres ( account ) GEEN SPAMmap.
 
Als ik hier Gmail open, dan een email open, dan kies voor de 3 puntjes, zie ik onderaan in de lijst spam melden.
Welke Android versie staat erop de tablet?
Zou kunnen dat het een oudere Gmailm versie is.
 
Op mijn smartphone heb ik android versie 10 en op mijn samsung tablet staat android versie 11.
Op deze beide apparaten staat dus bij één emailadres ( account) wel een spambox onder alle labels, bij het andere email adres ( account en ook in IMAP ) dus geen spambox onder "alle labels".
Onder die 3 stipjes rechtsboven staat bij dat ene emailadres, waar dus ook een spambox aanwezig is onder "alle labels", "alles verplaatsen, Ster toevoegen en Spam melden".
Als ik vervolgens op "alles verplaatsen" druk, zie ik vervolgens staan: "Concepten, Spambox en Verzonden". Dat is zoals ik het ook graag zou willen zien bij dat andere emailadres ( account).
Maar als ik daar op de 3 stipjes rechtsboven klik, verschijnt er: "Verplaatsen naar" en "Ster toevoegen".
Als ik dan kies voor "Verplaatsen naar", krijg ik een leeg scherm te zien. Kan daar dus niets kiezen.

Dit is dus zowel op mijn Samsung Android Smartphone, als op mijn Samsung Android Tablet.
Heel apart.

Als ik dat ene emailadres nu in de email app, wat standaard op de Samsung Android Smartphone staat, plaats, dan verschijnt er vervolgens ook standaard een map Spam in die app.

Waarom dan niet in Gmail, is mij een raadsel. Heel vreemd.
 
Je gebruikt gewoon nieuwe versies van Android en dus ook van Gmail.
Er lijkt iets niet goed ingesteld van 1 adres, want ik gebruik ook de Gmail app met 4 adressen.
Die hebben allemaal een spam map.

Je zou kunnen proberen of het opnieuw instellen van het ene adres helpt.
Of je zou de Outlook app eens kunnen proberen.
Werkt hier ook allemaal met een spam map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan