• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen toegang USB flash drive, alles RAW -

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Mijn buurman komt bij mij met een USB stick van zijn werk die plotseling aangeeft dat hij geformateerd moet worden. Ik zie dat hij alleen raw bevat.
Is die data nog te redden?
Ik heb wat geprobeerd met EaseUs Partition Manager maar ik krijg niets hersteld.
Hier vond ik een ogenschijnlijk vergelijkbaar probleem maar daarmee kan ik het niet oplossen:

Kan ik een partitie aanmaken en met EasUs datarecovery iets herstellen?
 
Nope, laat TestDisk er naar kijken, "Raw" betekent dat de partitietabel is vernaggeld.
Openen als admin en er mag geen ander partitietool open staan.
 
Welke stap zet ik hier? Load backup?
1591536967605.png
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitgebreide uitleg. Waarvoor dank.
Zoals je echter in mijn plaatje kunt zien vindt ook deep search geen partitie! Dit is dus na afloop van de analyse.
Dit loopt blijkbaar dood. Of kan het programma nog iets anders proberen?
Vraag is dus, als ik een partitie aanmaak. Kan recovery daar dan files uit halen?
1591539491010.png
 
Laatst bewerkt:
Een partitie dien je te formatteren en dan worden de geheugencellen sowieso overschreven en dan is er niets meer te vinden, anders dan bij een harde schijf, maar ook dan heb je professionele dataherstelsoftware nodig zoals Getdataback.

Probeer deze eens al geef ik het weinig kans als TestDisk al niets ziet.
 
Ik denk dat al die tools stranden op het feit dat er geen partitie te zien is.
Mijn redenatie was echter dat ook al maak je een partitie aan en je niet formatteert, de data nog steeds in de cellen zit. Ik weet echter niet hoe zo'n recovery programma werkt. Ik neem aan dat bv. de nsa zo'n stick zo uitleest (tenzij de ram deel echt defect is natuurlijk).
Als je snel formateert wordt toch alleen maar de tabel aangemaakt zonder de cellen te overschrijven? Dan zou een sofisticated programma daar iets mee moeten kunnen. Vraag is alleen of wij over zo'n slim programma beschikken.

EasUS vindt dat het geen probleem hoeft te zijn en ik heb EaseUs Data Recovery prof.
Toch kom ik nog niet verder want ik kan niets selecteren.
1591547505792.png
 
Probeer het eens met alleen een partitie aanmaken, nee heb je.
Easeus ziet wel een verloren partitie maar meld ook dat de grootte 0.00 KB is.
En de opdracht "herstellen" is grijs.

Kan ook gewoon de controller op de stick zijn die is overleden.
 
" Kan ook gewoon de controller op de stick zijn die is overleden. "
Zoiets vermoed ik ook.
Ik maak eens een partitie aan en kijk wat EaseUS dan zegt
 
Helaas geen succes. Meer maakt hij niet aan.
Testdisk vind ook niet veel meer

1591552445490.png
1591552492747.png
 
Je het nu niets meer aan TestDisk, een recovery tool om bestanden te zoeken heb je nu nodig, probeer eens Recuva of die van Easeus.
 
Het eerste plaatje van vorige post is van EasUS Recovery Wizard Pro
Recuva vindt ook niets.
Ik denk einde oefening.
 
Kijk. Mijn buurman heeft het begrepen:
"Helaas Xxxx, géén succes met de stick."
"Ok bedankt, ik heb mijn les geleerd. Nooit meer alleen op stick werken"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan