• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geen uitgang voor externe speakers op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikJan73

Nieuw lid
Lid geworden
15 jul 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Sinds een week of twee heb ik een nieuwe all-in-one desktop, een Acer Aspire C27, met Windows 11.
Hier zit geen losse computerkast meer bij, alles bevindt zich aan de achterkant van de monitor.

Nu wilde ik mijn externe speakerset (Logitech Z4) hierop aansluiten, maar ik kom er nu achter dat daar geen aansluiting (mini-jack) meer voor voorzien is. Wel een hoofdtelefoon aansluiting, maar als ik de kabel daarin doe, werkt dat niet.

Omdat er wel een HDMI aansluiting achterop de monitor zit, dacht ik slim te zijn en heb een verloopstekker HDMI-VGA met aparte uitgang naar mini-jack gekocht. Maar helaas, ook nu nog geen geluid over de speakers. Wel over de ingebouwde RealTek boxen maar die klinken nergens naar. En als muziekliefhebber, en ook bij het video-editen, wil je gewoon mooi geluid hebben.

Softwarematig kom ik ook niet verder. Ik kan geen geluidsapparaat toevoegen, hij geeft alleen de RealTek ingebouwde speakers weer.

Ik zit zelf nog aan 1 optie te denken. Ik dacht misschien werkt het nog wanneer ik een USB C - USB adapter koop, en daar dan weer een USB C - mini-jack verloopstekkertje op aansluit? Zou dat dan wel werken?

Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Erik Jan
 
Nu wilde ik mijn externe speakerset (Logitech Z4) hierop aansluiten, maar ik kom er nu achter dat daar geen aansluiting (mini-jack) meer voor voorzien is. Wel een hoofdtelefoon aansluiting, maar als ik de kabel daarin doe, werkt dat niet.
Ook naar de geluidsinstellingen gekeken nadat je de z4 had aangesloten? Had de z4 wel stroom? Geluid niet gedempt? Werkt het wel als je een andere speaker of hoofdtelefoon aansluit
 
Ook naar de geluidsinstellingen gekeken nadat je de z4 had aangesloten? Had de z4 wel stroom? Geluid niet gedempt? Werkt het wel als je een andere speaker of hoofdtelefoon aansluit
Als ik de koptelefoon aansluit werkt het prima. Dan gaat het geluid over de koptelefoon en zodra ik die er weer uit trek, weer over de ingebouwde speakers.
Wanneer ik dan de Z4 in de hoofdtelefoon uitgang prik, hoor ik niks. En ze staan aan, volume staat open, en op de oude pc werken ze nog prima.
Aan de instellingen is niks te zien. Die staan in alle genoemde voorbeelden hetzelfde.
 
Uit de handleiding van de Aspire C27 (1655)
Ik heb even de 1655 genomen want er bestaan meerdere typen

U kunt audioapparatuur aansluiten met de een of meer 3,5 mm jacks
van de computer.
Gebruik de koptelefoonpoort om een stereokoptelefoon of versterker
aan te sluiten. Als u een audioapparaat aansluit op de
koptelefoonpoort worden de ingebouwde luidsprekers uitgeschakeld.
Gebruik de microfoonpoort om een externe microfoon aan te sluiten.
Als u een microfoon aansluit, wordt de ingebouwde microfoon
uitgeschakeld.

Het zou dus gewoon moeten werken, heb je geen ander audioapparaat wat je kunt proberen aan te sluiten?
En heb je juiste jack-stekker?
Er bestaan wat verschillende
 
Laatst bewerkt:
Onder het motto "Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan", het werkt!

Draadje tussen pc en subwoofer eens omgedraaid, en voilà...we hebben mooi geluid!

Iedereen bedankt voor de input!
 
Mooi dat het werkt.
Wellicht zitten er aan iedere zijde van je kabel andere stekkers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan