1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen up-dates windows vista meer

Discussie in 'Windows Vista' gestart door Tungsten, 16 jul 2016.

1. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Op 20 maart 2016 zijn er bij mij voor het laatst up-dates voor windows vista ge-installeerd en op 11 april 2016 is er voor het laatst gezocht, maar kennelijk niets gevonden.
    Klopt dit wel? Normaal had ik iedere maand een hele serie up-dates.
    Ik kan me niet voorstellen, dat er nu opeens al een maand of vier geen up-date's zijn.
    Het programma secunia wat op mijn PC zit, geeft niet aan, dat er up-date's ontbreken of iets dergelijks.

Ik heb niets bijzonders met mijn PC gedaan. Een her installatie van Vista bijvoorbeeld. Iemand in het onderwerp hiervoor, had dat wel gedaan en had daarna up-date's problemen, maar dat heeft dus een andere oorzaak vermoed ik.

In principe moeten er tot april volgend jaar nog up-date's komen.

Ik heb hem vorige week een aantal uren laten zoeken naar up-date's maar er gebeurt niets. Hij zegt bijvoorbeeld niet, dat er geen nieuwe up-date's zijn.

Wie kan hier iets over zeggen?

2. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Normaal krijg je elke 2de dinsdag van de maand updates

--- Update ---

als je de fit it gebruik gebeurd er dan wel wat?
    https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058

3. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Nadat ik de link heb geopend kom ik op een site van Microsoft die heet:
    "Hoe stel ik windows update-onderdelen opnieuw in?
    Op deze site staat een onderdeel:
    Fix-it : automatisch opsporen en oplossen van veel voorkomende problemen met windows up-date : Daarachter een logo met het woord "uitvoeren"
    Ik heb daarop geklikt.
    Ik kom vervolgens op een engels talige site van microsoft die heet:
    "How to use MicroSoft easy fix solutions?"
    In het laatste onderdeel van een hele rij fixen staat:
    Resolve problems that prevent you from updating windows.
    Ik klik daarop en er verschijnt een venster, waarin een bepaald bestand geopend of opgeslagen kan worden.
    Als ik dat probeer loopt het spoor dood. Ik heb voor het openen een of ander programma nodig, wat ik op internet moet zoeken. Ik heb geen idee wat voor programma en waar ik dat kan vinden.

Einde oefening?

4. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Vreemd bij mij opent hij wel goed, daarbij gebruik ik windows 10.

Doe het volgende eens.

Download MalwareBytes Anti-Malware. www.malwarebytes.org

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
    haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
    Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
    Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
    Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
    De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    Klik op de nieuwste Scan Log.
    Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".

Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
    Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

5. Rubensky

Rubensky Moderator Medewerker

de ondersteuning van Windows Vista loopt nog steeds dat kan je hier lezen.

Heb je al eens geprobeerd handmatig naar updates te zoeken? Dit door de boel op handmatig te zetten en vervolgens te zoeken? Daarnaast kan je de update service eens herstarten. Mocht je handmatig de updates ook niet kan vinden dan krijg je vak een foutmelding, als dat zo is, mag je die posten.

6. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Ok, bedankt.

Met beide zaken ga ik morgen aan de slag. Wordt vervolgt.

--- Update ---

Ik heb de MBAM scan uitgevoerd. Er is n verdacht object gevonden. Geen idee wat het is en de mate van schadelijkheid. Het object is in quarantenne gezet.
    Hier komt de scan:

Malwarebytes Anti-Malware
    www.malwarebytes.org

Scandatum: 17-7-2016
    Scantijd: 15:23:57
    Logboekbestand: MBAM Scanlog.txt
    Beheerder: Ja

Versie: 2.2.1.1043
    Malware-database: v2016.07.17.04
    Rootkit-database: v2016.05.27.01
    Licentie: Gratis
    Malware-bescherming: Uitgeschakeld
    Bescherming tegen kwaadaardige websites: Uitgeschakeld
    Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows Vista Service Pack 2
    Processor: x86
    Bestandssysteem: NTFS
    Gebruiker: Peter Hink

Scantype: Bedreigingsscan
    Resultaat: Voltooid
    Objecten gescand: 297785
    Verstreken tijd: 16 min, 52 sec

Geheugen: Ingeschakeld
    Opstarten: Ingeschakeld
    Bestandssysteem: Ingeschakeld
    Archieven: Ingeschakeld
    Rootkits: Ingeschakeld
    Heuristiek: Ingeschakeld
    POP: Ingeschakeld
    POA: Ingeschakeld

Processen: 0
    (Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0

Registersleutels: 1
    PUP.Optional.InstallCore, HKU\S-1-5-21-1775146652-596126341-1203769318-1000\SOFTWARE\InstallCore, In quarantaine, [af69ba6b1981c4720e5facfb11f226da],

Registerwaarden: 0

Registerdata: 0

Mappen: 0

Bestanden: 0

Fysieke Sectoren: 0

(end)

IK GA ME NU BEZIG HOUDEN MET HET TWEEDE VERZOEK OM HANDMATIG UP DATES TE ZOEKEN. BERICHT VAN RUBENSKI.
    DAT ZET IK IN EEN APART BERICHT ZO METEEN.

--- Update ---

Ik heb eerst het programma Secunia nog even een scan laten uitvoeren.
    Ik kon zien, dat het programma ook alle update's scande.
    Na afloop van de scan werd niet gezegd, dat er vanaf maart 2016 update's ontbraken. Dat is vreemd.
    Of de update's zijn er wel, maar dan in een verborgen bestand o.i.d. of Secunia deugt niet. ???

Wordt vervolgd.

--- Update ---

Ik ben nu bezig met de tip van Rubenski.
    Windows update op handmatig zetten, hoe doe je dat eigenlijk?
    Ik heb gekeken bij "instellingen" van windows update. Hij staat standaard ingesteld op automatisch zoeken.
    Daarnaast zijn er nog drie opties. Een ervan is :
    "Naar update's zoeken, maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren."
    Deze optie heb ik nu ingesteld en zoeken naar update's opgestart. Daar is ie nu al enige tijd mee bezig, maar voorlopig geen enkele reactie of foutmelding.
    Is dit nu de juiste manier om handmatig naar update's te zoeken???

De update service herstarten. Is dat weer iets anders, dan wat ik nu doe??
    Zo ja, hoe doe je dat??

7. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Er zijn wel updates uitgebracht, na april zoals deze -> Windows Vista: 2 critical, 2 important juni 2016.
    Er gaat dus wel iets fout.
    Wat mbam heeft gevonden lijkt mij niet echt het probleem.
    Heb jij in maart iets van illegale software, films of spelletjes ofzo gedownload?

8. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Download [​IMG] Windows Repair All in One.
    (Klik op de oranje/rode DOWNLOAD knop)
    • Onderstaande dient in Veilige modus met netwerkmogelijkheid gedaan te worden.
    • Veilige modus
    • Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
    • Klik in het scherm wat verschijnt op "Next" om de tool op de computer te installeren.
    • Volg de instructies tijdens de installatie. Als de installatie gereed is, klik op Finish
    • Het programma wordt nu vanzelf gestart.
      • Wanneer het programma aangeeft dat er een update beschikbaar is, klik op JA om de tool te updaten.
    • Open het tabbblad "Step 3:Optional"
    • Klik op de knop "Check"
    • Wacht geduldig tot dit klaar is. Als het goed verschijnt de melding "No Errors Found On The Drive".
    • Open het tabbblad "Step 4:Optional"
    • Klik op de knop "Do It".
    • Er verschijnen nu 2 vensters. Wacht geduldig tot "SFC" klaar is en druk dan op een toets om het nog openstaande venster te sluiten.
    • Notabene: Herstart nu eerst de computer.
    • Open het tabblad Step 5:Backup.
    • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
    • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn.
    • Open het tabblad Repairs en klik op "Open Repairs".
    • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes; je mag alles aanvinken.

• Notabene: Deactiveer nu eerst de antivirussoftware, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
    • Klik daarna rechtsonder op de knop Start Repairs.
    • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
    • Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja.
    • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.

Is Veilige modus met netwerkmogelijkheid moeilijk voor je - gebruik dan onderstaande tool:

Download [​IMG] BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.
    • Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
    • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
    • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
    • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.

9. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Ik heb de Windows Repair All in One uitgevoerd. Er moesten 48 items gerepareerd worden.
    Als ik nu kijk bij windows update in de "geschiedenis" , dan zijn alle update's verdwenen.
    Kijk ik bij " ge-installeerde update's" dan zie ik wel een heleboel update's staan, maar voor mijn gevoel minder dan er aanvankelijk geweest zijn.
    Er zijn gisteren wel een aantal nieuwe update's ge-installeerd. Deze update's hebben allemaal betrekking op Microsoft net frame work. Deze update's vind ik dus niet terug bij de "geschiedenis" ?? Wat is het verschil tussen beide opslag plekken?

Heb ik nu wel of niet update's op mijn PC. Bij de een staan ze wel en bij de andere niet. ????
    Ik weet niet of service pack een en twee nog op mijn pc staan.

Ik heb hem zojuist een uur lang naar nieuwe update's laten zoeken, maar er gebeurt wederom niets. Geen enkele reactie of foutmelding.

Wat moet er nu nog gebeuren???

Ik neem aan, dat mijn pc momenteel niet veilig kan werken op internet en dan bedoel ik voornamelijk internet bankieren??

Ik heb geen illiegale software o.i.d. gedownload. Windows vista is ook helemaal legaal. Ook geen films of muziek van dubieuze sites gedownload.

10. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Dus er zatten/zitten veel fouten in jou windows. Zijn ze ook alle 48 gerepareerd?
    Ik zou zelf wachten met internetbankieren, ik weet niet of jij een bank app gebruikt?
    Dit is ook veilig (als je het wel thuis doet en niet op een openbare locatie)

11. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Ik neem aan, dat ze allemaal gerepareerd zijn. De teller stond op het eind op 48/48 en toen moest ik herstarten.

Je geeft aan wachten. Als er niemand is, die nog een oplossing weet, dan is dit boek gesloten.
    Computers blijven af en toe ondoorgrondelijke apparaten.
    Ik heb geen bank app.

12. Abraham54

Welke antivirussoftware gebruik jij?

13. Rubensky

Na de herstart is die all in one tool inderdaad klaar en heeft deze zijn werk gedaan.

14. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Welke antivirussoftware gebruik jij?

Ik gebruik de betaalde antivirus van ZIGGO (F secure). Een aantal weken terug ben ik zelfs overgestapt naar de uitgebreidere versie. Wel na 20 maart 2016 toen de
    update's niet meer kwamen. Ik zie dus geen verband tussen deze overstap en de ontbrekende update's.

Dus helemaal geen rare dingen op mijn pc. Op 14.11.2014 een herinstallatie gedaan van Vista omdat de oude harddisk niet meer goed werkte en ik een nieuwe heb geplaatst. Zie ik ook geen verband meer tussen na zoveel tijd.

15. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Ja dat klopt het het soms ondoorgrondelijke apparaten zijn.
    Als je een smartphone heb kun je altijd eens kijken of je zo`n bank app wat vindt.
    Is wel veiliger dan een computer die al maanden geen updates heeft gehad.
    Maar dat is aan jou zelf natuurlijk.

16. Veng

Veng Senior

Toen ik zelf problemen had kwam ik tig links naar Microsoft tegen met allerlei Fixes en mogelijke oplossing.
    Als je geen updates kunt vinden zou ik deze link proberen:
    Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [oktober 2014]
    https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=1540
    Als ik me goed herinner download je dan een KB, welke je lokaal op je pc uitvoert.
    File is zo'n 500 MB groot.

Laatst bewerkt: 19 jul 2016
  17. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Zou een complete herinstallatie een gegarandeerde oplossing zijn. Het is wel veel werk.
    En dat voor maximaal april volgend jaar......
    Anders windows 10 erop.
    Mijn desktop pc heeft 2 GB RAM geheugen. Verder een terra byte harddisk.
    Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internet en af en toe een word en exel document wat geprint moet worden.
    Zou windows 10 dan redelijk kunnen draaien in mijn situatie.

18. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Voldoe je aan het volgende?

Processor:
    1 gigahertz (GHz) of sneller of SoC
    RAM:
    1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
    Schijfruimte:
    16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
    Grafische kaart:
    DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
    Beeldscherm:
    800x600

--- Update ---

Maar je zou eerst nog een de tip van Veng kunnen proberen!
    Hij had het zelfde probleem en heeft het opgelost zo als hij in zijn bericht heeft staan, door het gebruik van het hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (link daarvoor staat ook in zijn bericht)

19. Rubensky

Je kan Windows 10 activeren met je Windows 7 licentie. Let wel als je de pc opnieuw gaat installeren dat je al de bestanden eraf haalt en je de Office opnieuw moet installeren en daar heb je de productcode voor nodig. Die kan je achterhalen met keyfinder of je hebt hem nog ergens liggen.

Maar je moet even duidelijk aangeven wat je wilt als je de update wilt repareren gaan we daar alles aan doen er zijn nog wel een paar opties. Maar omdat je nu spreekt van herinstallatie wil ik eerst weten wat je wil.

Laatst bewerkt: 19 jul 2016
  20. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

O sorry. Laat er geen misverstand over bestaan. Ik wil die update's weer kunnen gebruiken. Ook van uit het principe. Ik kreeg de indruk, dat microsoft nu al een beetje bezig is om vista af te bouwen en daarom bij mij geen update's meer geeft.
    Tevens kreeg ik de indruk, dat Repair All in One zo'n beetje het laatste redmiddel was.
    Daarom ben ik maar gaan nadenken over een herinstallatie van Vista of windows 10. ik moet verder.
    De PC die ik heb was een redelijk dure en hij draait nog prima. Het enige probleem was de harddisk die ik anderhalf jaar terug heb vervangen. Hij raakte vol (80 gb schijf) en werd traag. Voor de rest probleemloos.

Dus als jullie nog iets anders achter de hand hebben graag.
    Dan ga ik sowieso eerst de tip van Veng morgen proberen. Het is nu te laat geworden.

Wordt weer vervolgd.

21. Rubensky

22. Veng

Veng Senior

@Rubensky: Nuttige algemene link, maar de onderste link verwijst volgens mij naar een W10 fix (wu10.diagcab). Gaat dat toch werken?

23. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

@Tungsten Ja de tip van Veng zou ik eerst even proberen, voor het zelfde geld is dit jou oplossing, zo niet kijken we verder.

24. Rubensky

Ik heb hem bij Windows Vista vandaan dus het verbaast mij niet als hij wel zou werken.

25. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Ik ben nu bezig met het programma "Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista" wat VENG adviseerde.
    Het is nu bijna twee uur bezig met zoeken naar update's, maar het gaat niet lukken denk ik helaas.
    Zolang duurde het zoeken naar update's nooit.

Het programma wat Rubensky adviseerde "https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908" heb ik al geprobeerd. Dit programma moet met een speciaal programma geopend worden. Of met een programma wat op mijn PC zit. Bijvoorbeeld Adobe reader, wordpad, VLC player, media player of op internet een programma
    zoeken. Met mijn programma's lukt het niet zoals te verwachten was en ik weet niet welk programma ik op internet moet zoeken en waarzo. Dit gaat hem dus ook niet worden.

Als jullie nog iets in de aanbieding hebben, dan graag.

26. Abraham54

27. Veng

Veng Senior

Je hebt 48 Windowsfouten hersteld. Heb je voor de zekerheid 'n chkdsk /f gedaan om te zien of idd alles gerepareerd is. Bij mij bleken hardnekkige windowsfouten (corrupte files) de oorzaak van mijn update problemen

28. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Ik heb "Reset Wueng" aan de gang gezet. Zoekt inmiddels al weer een half uurtje, maar ik denk niet dat er iets gebeurd.

Herstel van de 48 fouten. Wat opviel was, dat herstel van de eerste vier fouten heel langzaam ging. Iets van vijf minuten per fout nam dat in beslag en de rest ging opeens razendsnel in een paar minuten. Of dat dan inderdaad wel goed gegaan is, begin ik nu aan te twijfelen.
    Ik zal morgen de controle check uitvoeren.

Wordt weer vervolgd.

29. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

De scans kunnen even tijd in beslag nemen en laten aan het eind zien of er fouten waren en of ze gerepareerd konden worden.
    Hier onder even de scan die Veng aan geeft, plus 1 extra.

CHKDSK:
    - Open het start menu en typ "cmd"
    - Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
    - Bevestig de prompt met ja
    - Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
    - Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
    - Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
    - Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
    - Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
    - Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

30. Rubensky

31. Veng

Veng Senior

Sorry, ik haalde twee commando's door elkaar. Ik bedoelde idd sfc /scannow

32. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Rubensky

Het programma " https://gallery.technet.microsoft.co...Agent-d824badc" had Abraham 54 al voorgesteld. Dit heb ik uitgevoerd en helaas zonder resultaat.
    Maar eerst nog even wat anders. Ik heb het al een keer terloops opgenoemd, maar het is een beetje ondergesneeuwd denk ik tussen de inmiddels vele potst (kan ik me voorstellen hoor).
    Ik heb het programma "Secunia" zo juist weer een scan laten maken. Zoals bekend neem ik aan scant dit programma alle programma's op update's, maar hij doet dat ook voor windows update's (zelfs behoorlijk lang).
    Het resultaat is, dat Adobe reader een update nodig heeft, maar over de windows update's zegt het programma niets.

Kan je dan niet de conclusie trekken, dat ik alle update's toch wel heb.

Toen ik "Windows Repair All in One"had gedraaid op 17 juli 2016, had ik heel veel update's binnengehaald voor Microsoft Net framework.
    Alleen deze en geen andere zaken.
    Bij de "geschiedenis" van de update's werden deze update's NIET vermeld, maar bij de "Ge-installeerde update's" weer wel"
    De map geschiedenis was nu helemaal leeg. (erg vreemd natuurlijk)

Vandaar, dat er nu mogelijk geen update's meer gevonden worden? (omdat er ze domweg wel zijn)

Erg verwarrend allemaal. Wat denken jullie hiervan?

Anders wil ik uiteraard, dat onderdeel van Windows repair uitvoeren voorgesteld door Aarie 25

33. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Ik zou eerst de chkdsk en de sfc/scannow eens uitvoeren, kan kun je dit tenminste uitsluiten of er nog fouten zijn.
    updates zijn er wel, in juni alleen al enkele beveiligingsupdates, dan heb je het nog niet over april en juli.

34. Veng

Veng Senior

Het klopt dat je bij bepaalde acties je geschiedenis verliest, terwijl de updates er wel degelijk zijn. Maar je kunt ze toch wel opzoeken:
    Althans zo werkt dat in Win 10 en ook Win 7 volgens mij. Dus Vista kan ook lukken, maar ken ik verder niet.
    Ga via je "configuratiescherm" naar je lijst met "genstalleerde programma's"
    Links in de marge zie je dan "genstalleerde updates weergeven"
    Sorteer dan op datum/tijd en je ziet wat er recentelijk is genstalleerd.
    (Let wel even op dat ze mogelijk in blokken worden getoond.)

Laatst bewerkt: 22 jul 2016
  35. Rubensky

Sorry voor het dubbelplaatsen. Fijn dat al de updates in elk geval binnen zijn houd het even in de gaten zodat je zeker weet dat het blijft lopen.

36. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Dus jij denkt, dat ik nu alle ontbrekende update's vanaf 22 maart 2016 tot heden binnengehaald hebt. Het zijn namelijk alleen maar Microsoft Net framework update's
    die ik nu binnengehaald hebt. Of worden allerlei soorten update's nu onder die noemer geplaatst?

Heb ook windows repair weer laten draaien. Het lukte niet met die cmd code invoeren. Ik kan geen start menu vinden in het programma, waar ik dat cmd kan intypen.
    Ik heb dus gewoon weer optie drie vier en vijf gedaan. Volgens mij is dat hetzelfde. Dat woord sfc/scannow zag ik ergens staan in een venster.

Er zouden nu 46 fouten zijn. Dat betekent, dat er verleden keer maar 2 fouten hersteld zijn van de 48 fouten. Schiet mij maar lek. Als er iedere keer maar 2 fouten hersteld worden, dan ben ik volgend jaar nog bezig en is windows vista inmiddels opgeheven.

37. Veng

Veng Senior

Ik las ergens dat het voor kan komen dat je "sfc" soms vaker moet uitvoeren. Natuurlijk niet per 2 reparaties. Grotere kans dat je een aantal reparaties niet kunt uitvoeren (als niet alle files gerepareerd worden weet je natuurlijk niet of daar de oorzaak ligt). Zo was het bij mij. Om die reden ben ik overgestapt op Win10 en waren mijn problemen opgelost.
    Voor jou zou het toch wel eens post #17 kunnen betekenen.
    Wat betreft het vele werk. Dat hangt er helemaal van af wat je er op hebt staan. (Als je toevallig Norton Ghost 15 gebruikt, die werkt onder Win10 niet meer.)
    Vista gebruikers kunnen volgens mij niet gratis upgraden naar win10. Upgraden naar win10 is, als alles goed loopt, wel het minste werk. Sterker, dat is zo gebeurd. Sommigen ondervinden echter problemen.

Laatst bewerkt: 23 jul 2016
  38. Rubensky

Een schijf controle en reparatie die wordt uitgevoerd voordat de pc start of een sfc /scannow in veilige modus wil ook wel eens helpen.

39. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Die scan in veilige modus heb ik net vandaag gedaan, zoals bericht.

Het is het jammer dat het nou niet duidelijk is of ik alle update's nou binnen gehaald hebt. Zie mijn vorige post.
    Als daar toch twijfel over is, laat het even weten. Anders moet ik verdere maatregelen treffen. In verband met de veiligheid op mijn pc.
    Ik had niet gedacht, dat dit zo'n ingewikkelde kwestie kon zijn. Ik dacht meer een kwestie van ergens bij de instelllingen van windows update iets aanpassen en klaar is Kees. Dus niet helaas.

40. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Heeft de scan fouten gevonden?
    Heb je opnieuw naar updates laten zoeken?

41. Rubensky

Wil je bij de genstalleerde updates eens kijken wat de datum is van jou laatst genstalleerde update?

42. Veng

Veng Senior

Lees post #34 nog eens. Daar kun je je updates mss mee controleren.

43. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Rubensky

Op 17.7.2016 heb ik Windows Repair All in One voor het eerst laten draaien (optie drie; vier en vijf gedaan, zoals voorgeschreven)
    Er kwamen toen 48 fouten te voorschijn en die heb ik laten repareren.
    Bij de geschiedenis van de update's was daarna alles verdwenen.
    Bij de ge-installeerde update's waren 20 nieuwe update's ge-installeerd die allen betrekking hadden op microsoft Net frame work.

Op 23.7.2016 heb ik Windows Repair All in One weer laten draaien.
    Er kwamen toen 46 fouten te voorschijn (dus maar 2 fouten hersteld verleden keer is mijn conclusie)
    Bij de 20 nieuwe ge-installeerde update's was de datum 17.7.2016 nu veranderd in 23.7.2016. Geen nieuwe update's bijgekomen.

Ik neem nu maar aan, dat alle ontbrekende update's na 20 maart 2016 op de een of andere manier nu toch wel zijn binnen gehaald en ge-installeerd.
    Jullie kunnen me daar geen concreet antwoord op geven. Ik heb het al een paar keer gevraagd. Begrijp ik ook wel, het is een complex probleem.

Ik hou goed in de gaten of volgende maand er weer nieuwe update's erbij komen en dan moeten we het hier maar bij laten.
    Bedankt voor jullie inbreng.

44. Veng

Veng Senior

Toch nog even voor de zekerheid omdat je het alleen over Net Frame work hebt: heb je goed door de lijst met genstalleerde updates gescrolled? Daarin staan de updates, althans bij mij, gegroepeerd. Je moet dan de hele lijst doorwerken om alles te vinden.

45. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Als je 2 dagen geleden nog 46 fouten heb gevonden dan zou ik toch nog eens het volgende doen.

CHKDSK:
    - Open het start menu en typ "cmd"
    - Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
    - Bevestig de prompt met ja
    - Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
    - Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
    - Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
    - Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
    - Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
    - Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

46. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Veng:

Op 23.7.2016 20 nieuwe update's voor micorosoft net frame work. Voor deze datum 20.3.2016 de laatste update's. Voor de rest geen andere nieuwe update's op 23.7.2016. Meerdere keren nu gezegd inmiddels.

Aarie 25. probeer ik nog keer. Met cmd gaat het niet. Wel optie 3 4 en 5 . Is hetzelfde dacht ik.

47. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Hoezo gaat het niet? geeft hij iets aan?

--- Update ---

Ik heb even nagekeken maar voor vista moet je het net iets anders doen.

Click Start, in the Start Search box, type command. A list of of matches will appear above. Right-click Command Prompt in Programs list, and then click Run as administrator. You will likely be prompted for an administrator confirmation, or a password. Type your password or click Continue.

48. Rubensky

Als het goed is heb je alle updates binnen gelezen hebbende je verhaal.

De acties die aarie25 aangeeft kan je eens stap voor stap uitleggen hoe je de boel uitvoert? Je moet namelijk het command prompt als administrator uitvoeren.

Dus zoek CMD klik er vervolgens op met de rechtermuisknop en kies Als administrator uitvoeren! Typ vervolgens chkdsk /r en druk Enter. Vervolgens krijg je na een paar seconden de vraag of je wilt bevestigen kies dan J en herstart de pc.

49. Tungsten

Tungsten Gevestigd lid

Schadelijke website geblokkeerd
    http://www.reimageplus.com/includes/router_land.php?tracking=tweaking-sc&lpx=sys
    Deze website is gerapporteerd als schadelijk.
    We raden aan deze website niet te bezoeken.
    [TABLE="align: center"]
    [/TABLE]

Startpagina

Website toestaan

Ik wilde het aangeraden programma gaan uitvoeren. Toen ik Windows Repair All in One ging openen, kwam er een mededeling van die site, dat er een nieuwe versie beschikbaar is en of ik deze wilde downloaden.

Ik klikte op ja, en kreeg het bericht van mijn Ziggo anti virus, dat het een schadelijke website is.

Ik kan me herinneren, dat ik verleden keer, het programma down loade ( de oude versie dus) in de veilige modus met netwerkmogelijkheid. De anti virus was toen uitgeschakeld.

Is bovenstaande jullie bekend ??

Laatst bewerkt: 26 jul 2016
  50. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Nee maar het kan ook een valse melding zijn, had je dit alleen al toen je op de site kwam?
    Want als ik daarna toe ga gebeurd er niets bij mij.
    maar je kunt toch de sfc en chkdsk scan`s doen, dit is gewoon via windows zelf.
    Want wat is de reden dat jij de Windows Repair All in One wilt gaan gebruiken?

Laatst bewerkt: 26 jul 2016

Deel Deze Pagina