• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen verbinding meer met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lotte97

Nieuw lid
Lid geworden
22 sep 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Sinds vanmorgen kan mijn laptop ineens geen verbinding meer maken met internet. In plaats van het gebruikelijke wifi-icoon staat er nu een wereldbol. Als ik daar op klik toont mijn laptop geen netwerken.
Ik heb dit probleem eerder gehad en toen hielp een systeemherstel. Dit heb ik nu ook gedaan, maar werkt helaas niet.
Ik heb de netwerk adapter ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt ook niet. Ook een netwerkreset hielp niet.

Is er iemand die kan helpen?
Ik heb een laptop van het merk Asus (R540LA).
Alvast bedankt!
 
Heb je de laptop niet toevallig in vliegtuigmodus gezet?

Haal je modem is van de stroom wacht een minuut en steek de stekker opnieuw in het stopcontact.
 
Beste Rubensky, bedankt voor de reactie. Helaas staat de laptop niet in vliegtuig modus. Dat kan ik überhaupt niet meer aanklikken en ik heb dit probleem dus eerder gehad.
Ook modem al geprobeerd, werkt ook niet helaas. Alle andere apparaten hebben gewoon verbinding.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen :)
Heb je de laptop niet toevallig in vliegtuigmodus gezet?

Haal je modem is van de stroom wacht een minuut en steek de stekker opnieuw in het stopcontact.
 
Van de adapter halen, accu zit inwendig? zo nee, ook even eraf halen.

Staat hij op snelstarten of standby als er wordt afgesloten?

Notebook volledig afsluiten en laten opstarten.
 
Beste Lange Pier, bedankt voor de reactie. Ik heb de laptop van de adapter gehaald (inwendige accu), maar dit lost het probleem helaas niet op.
Als er wordt afgesloten staat de laptop op snelstarten.
Ik heb de laptop al een paar keer volledig afgesloten en opgestart. Zojuist ook geprobeerd zonder snelstarten, maar helaas geen resultaat.

Ik hoop dat iemand nog andere suggesties heeft, maar alvast bedankt.
Van de adapter halen, accu zit inwendig? zo nee, ook even eraf halen.

Staat hij op snelstarten of standby als er wordt afgesloten?

Notebook volledig afsluiten en laten opstarten.
 
Bedankt wederom voor de reactie. Ik had de netwerkadapter al opnieuw geïnstalleerd maar dit levert helaas geen resultaat. Ik had ook al alle stappen doorlopen die Windows op de site aangaf. Echter krijgt ik bij de prompt ipconfig release te zien: 'No operation van be performer on Ethernet while it has its media disconnected'. Enig idee hoe dit zou kunnen?
Verder alle stappen voltooid, zonder resultaat helaas.
Herinstalleer de netwerkapapter.

Nog niets, lees dit eens.

Zet tevens de energie instelling voor de adapter uit, dus op altijd.

Energie instellingen voor adapter staan uit.

Bedankt!
 
Laat eens de probleem oplosser lopen.
Klik daarvoor met de rechter muis knop op het internet icoontje.
Om te kijken of die iets aan geeft.
 
Bedankt Arie25. Ik heb dit al geprobeerd, maar deze geeft aan dar er geen problemen gevonden zijn. Ik vrees dat de netwerkkaart (of iets dergelijks) kapot is. Zou een USB wifi adapter dan een oplossing kunnen zijn?
Laat eens de probleem oplosser lopen.
Klik daarvoor met de rechter muis knop op het internet icoontje.
Om te kijken of die iets aan geeft.
 
Laatst bewerkt:
Geeft hij dat aan?
Want ik hoor voor het eerst dat je voor wifi problemen een lan kabel moet aansluiten.

Maar ik heb zelf ook het idee dat jou netwerkkaart stuk is.
Ja een usb wifi adapter zou een oplossing kunnen zijn.
 
Hij geeft aan dat ik een ethernetkabel moet aansluiten om te kunnen kijken wat het probleem is ja. Als ik dit doe geeft de probleemoplosser het volgende aan: u beschikt niet over draadloze voorkeursnetwerken.
Ik vrees dat er dan iets kapot is? Bedankt voor de reactie en moeite zover.

Geeft hij dat aan?
Want ik hoor voor het eerst dat je voor wifi problemen een lan kabel moet aansluiten.

Maar ik heb zelf ook het idee dat jou netwerkkaart stuk is.
Ja een usb wifi adapter zou een oplossing kunnen zijn.
 
Ja ik denk ook dat de kaart dan stuk is.
 
Geen dank!
 
Toch nog een vraagje:
in het netwerkcentrum, zie je daar ook niks onder 'Beschikbare netwerken weergeven" ? Voorkeursnetwerken is iets anders dan beschikbare netwerken.
 
in het netwerkcentrum, zie je daar ook niks onder 'Beschikbare netwerken weergeven" ? Voorkeursnetwerken is iets anders dan beschikbare netwerken.

Die vraag heeft Ts al beantwoord ->
Als ik daar op klik toont mijn laptop geen netwerken.
 
Als daar hetzelfde zichtbaar moet zijn als in het netwerkcentrum, dan sorry, ik las er overheen.
 
Hoef je geen sorry voor te zeggen, gebeurd mij ook wel eens ;)
 
Doe ik omdat ik niet zo heel vaak WiFi gebruik, dus niet helemaal doorspekt ben met wat er 'hoort' te worden getoond. En dan vraag ik mij af waar ik mij mee bemoei :expressionless:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan