• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen verbinding met netwerk laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serge123

Nieuw lid
Lid geworden
17 jan 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, Ik ben Serge, nieuw hier.
Sinds een paar dagen heb ik een probleem waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Mijn laptop (Asus, model x405U) kan niet meer verbinden met mn oude vertrouwde netwerk. Hij ziet hem nog wel, probeert te verbinden, maar geeft het dan op. Mijn mobiel is wel verbonden en mijn vriendin had er ook geen problemen mee op haar laptop. Als ik de ethernetkabel erin steek verbindt ie wel en ik kan op de hotspot van mijn mobiel, maar dit zijn onpraktische en dus tijdelijke oplossingen.

Dingen die ik tevergeefs al geprobeerd heb:
- Router uit en aan, resetten, stekker eruit en erin.
- Netwerkadapter verwijderen en opnieuw installeren.
- de volgende commands:
Netsh winsock reset
Netsh int ip reset
Ipconfig /release (leek niet te werken)
Ipconfig /renew (ook niet)
Ipconfig /flushdns

Ik hoop dat iemand nog tips heeft! Het probleem is schijnbaar zonder aanleiding begonnen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je adapter defect is. De zender dan, de ontvangst lijkt wel te werken.
Je zou dit iets verder kunnen onderzoeken door met een ander liefst openbaar netwerk te verbinden, zoals die van het OV.

Koop een USB Wifi adapter ?

Je kan ook kijken of de wifi kaart in de laptop vervangen kan worden, ik weet niet of dat een losse is. Meestal niet zo duur als je het zelf doet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips! Geèft wifi van de buren andere informatie dan de hotspot van mn mobiel, wat defecte adapter betreft?
 
Want hotspot werkte dus wel
 
Het lijkt er op dat je adapter defect is. De zender dan, de ontvangst lijkt wel te werken.
Was ik ook al over aan het denken. Maar wel raar dat ie via hotspot dan wel werkt.

Vraag was ook al hier in behandeling.
Daar ook al de vraag gesteld om eens bij wifi van kennissen of buren te proberen.
Het gaat er niet om dat die andere informatie geeft, maar als de wifi daar wel werkt kan men zo vaststellen dat de adapter niet stuk is.
Als ie daar ook kuren heeft, dan is ie vermoedelijk wel grotendeels stuk.
 
Ai, dat las ik niet goed, excuses.
Maar een hotspot kan ook via bluetooth lopen, al weet ik niet of die dan van exact dezelfde hardware in de adapter gebruik maakt.
 
Die foutmelding in dat andere topic spreekt over NDivert-service. Met veel moeite één duidelijk verband gevonden, namelijk NordVPN. Maar dat zou toch niet je verbinding met je router kunnen doen verliezen ?
 
Ik heb een zeldzame keer ook wel verbindingsproblemen met mijn Asus x53jk. Ik reboot dan of gebruik eerst de probleemoplosser en reboot dan en heb dan meestal weer verbinding.
Een paar jaar geleden heb ik ook de wifi module vervangen maar volgens mij was dat niet de oorzaak.
Zelf houd ik het op de software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan