• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen wifi netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robistop

Junior lid
Lid geworden
24 jan 2015
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Goedenavond, ik had voorheen altijd internet op mijn pc via het stopcontact of hoe ze dat noemen (beneden een stekker + kabel in moden en boven een zelfde stekker met kabel richting mijn pc) dit werkte altijd prima en ik hoefde nooit verbinding te maken met wifi of iets dergelijks. Nu heb ik sinds een dag draadloos alleen op mijn pc komen geen wifi netwerken beschikbaar. Wanneer ik handmatig een netwerk wil instellen d.m.v de naam en wachtwoord van mijn wifi te gebruiken krijg ik het maken van de verbinding is mislukt fout 6. The modem (or other connecting devis) has reported an error. Iemand enig idee wat ik kan proberen of nodig heb ?. Overigens wanneer ik probleemoplossing doe krijg ik sluit een ethernet kabel aan. Maar dit lijkt me niet omdat ik natuurlijk draadloos verbinding moet krijgen
 
Goedenavond,

Heb je het modem al eens een halve minuut van het stroom gehad?
Welke Windows versie gebruik jij?
Typ daarvoor winver in de zoekfunctie en druk op enter.
Niet per ongeluk de wifi uitgezet?
 
Het probleem lijkt me niet in het modem te zitten aangezien mijn ouders wel gewoon verbinding hebben. Normaal heb je ook meerdere wifi netwerken waar je tussen kan kiezen ook van de buren etc maar geeft niks weer. Ik heb windows 10
 
Dat wil niet zeggen dat er een verbindings probleem is tussen het modem en jou computer.
Graag de winver even doen, want er zijn meerdere Windows 10 versies ;)
 
Versie 20H2 (build van besturingssysteem 19042.1348)
Is dit wat je zoekt ?
 
Versie 20H2 (build van besturingssysteem 19042.1348)
Is dit wat je zoekt ?
En het is natuurlijk mogelijk dat er een verbindings probleem zit tussen mijn pc en modem maar dan zouden de overige wifi netwerken uit de buurt wel gewoon moeten worden weergegeven toch ?
 
Ja dat is wat ik bedoelde.
Jij loopt een jaar aan upgrades achter, dus zou ik eerst de boel bijwerken.
Staat bij jij geen upgrade klaar via start instellingen-bijwerken en beveiliging?
Zo niet klik in de link op update nu.

Het zou kunnen dat jou wifi kaart kuren heeft.
Jou computer gaat wel elke dag uit?
Want sommige laten hem dan en nacht aan.
 
Versie 21H2 staat klaar. Echter krijg ik we kunnen deze update niet installeren, maar u kunt het opnieuw proberen (0x8024402c)
Waarschijnlijk omdat ik geen verbinding heb
En ja ik zet altijd mijn pc uit voor het slapen.
 
Probeer het via de link eens, soms lukt dat wel.

Heb jij iets veranderd de laatste dagen?
Want als ik op de foutcode zie, zou het aan het volgende liggen.

This issue may occur if proxy or firewall settings are configured incorrectly. In this case, the connection on the client computer to the Windows Update servers fails.
 
Wat ik veranderd heb is het internet via stopcontact verwijderd omdat we een nieuwe modem kregen en er geen plek meer voor die stekker was. Dus nu moet ik draadloos verbinden. Voorderest heb ik niks verwijderd
 
Dat is al een oudje.
Kun je niet in de meterkast of waar het modem staat een switch plaatsen en die dan via het stop contact weer aansluiten op jou computer?

Welke internet provider heb jij?
 
Dat is al een oudje.
Kun je niet in de meterkast of waar het modem staat een switch plaatsen en die dan via het stop contact weer aansluiten op jou computer?

Welke internet provider heb jij?
Ik heb KPN. is dit, ook al is het verouderd, trouwens wat ik nodig heb om wifi netwerken te vinden ? anders zal ik morgen een nieuwe moeten kopen

TP-Link TL-WPA4220 KIT - AV600 - Wifi Powerline - 2 Stuks | bol.com Dit is overigens wat ik voorheen altijd gebruikte en nog steeds wel kan toepassen alleen is mij verteld door de Kpn monteur dat dit zal gaan storen op de verbinding in huis
 
Zou kunnen dat de monteur gelijk heeft, maar je kunt het altijd wel uittesten natuurlijk.
Voor het zelfde geldt werkt het gewoon.

Blijft dan vreemd dat jij wifi het niet goed doet.
Wat je kunt proberen is in apparaat beheer de wifi adapter te verwijderen en dan de computer herstarten. Hopelijk zien je dan de nieuwe netwerknaam van het nieuwe modem en kun je dan wel inloggen.
 
Deze oude netwerkadapter vind en verbind nu wel met mijn wifi, alleen valt mijn verbinding gewoon om de minuut weer weg met mijn wifi dus zal misschien wel liggen omdat deze verouderd is, moet steeds probleem oplossing doen en dan krijg ik standaard gateway is niet beschikbaar en dan doet die het weer heel even.
 
Ik zou eerst de draadloze netwerk adapter in apparaat beheer verwijderen, hopelijk geeft dat nog een verbetering en kun je zonder de TP wifi adapter werken.

Ook kun je volgende optie uitvoeren.
Typ in de zoekfunctie cmd en open als adminstrator.
Voor dan 1 voor 1 de dikke zwarte regels in en druk op enter.
  • Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
  • Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /release en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
 
Helaas beide niet geholpen
 
Is het een laptop? Dan heb je kans dat de WiFi antenne uit staat. Sommige laptops hebben een klein knopje/schakelaar of een functietoets waarmee je de WiFi uit kan zetten.
 
Dan lijkt het erop dat jou wifi kaart stuk is.
Ik zou toch eerst kijken of de power Line via het stopcontact gewoon werkt of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan