• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

gegevens FTP met FileZilla

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry ja jammer en geen stoorzender:))
 
Is Jimdo wat Maulem, kan jij dat programma? het is gratis
 
ja moeilijk Maulem. ik heb gekeken op die site die jij hebt gelinkt. welke zou jij mijn aanraden? ik wilniet zo duren hebben, vooral als beginner. ik heb er een gezien voor 1 euro permaand, uit Nederland.
 
ik heb goede recensies gelezen over de webhoster Bhosted kost 1 euro per maand
 
Sorry ik was er even tussenuit.

Ja zeker, Bhosted is een bekende naam, voor mij ook.
 
dus die zou ik wel kunnen nemen voor 1 euro per maand of 2 euro?
 
Ik zou niet weten waarom niet. Op Hostingpakket | bHosted staat het volgende:

Indien je nog niet weet hoeveel ruimte je website en e-mail in beslag gaat nemen, kies dan voor het kleinste hostingpakket.

  • Upgraden/downgraden naar een ander pakket via het controle paneel

Dus je kunt op elk gewenst moment jouw pakket upgraden of downgraden. De vermelde prijzen zijn exclusief btw. Aan het kleinste pakket heb je als beginner echt voldoende.
 
ben op zoek naar een goede tutorial om met atom te werken.
ik vind deze editor wel moeilijk
 
maulem, weet jij of de tekst editor brackets wat is?
 
Ik gebruik voor webdesign onder meer VS Code. Die is vrij eenvoudig in het gebruik. Heel veel handige extensies beschikbaar, zoals syntax highlight voor alle programmeertalen. Je kunt via File->Open Folder een werkmap openen, bijvoorbeeld de map waar je de html/css bestanden wilt neerzetten.

Als je toch Atom wilt gebruiken, is een basisinstructie aanwezig op

Getting Started with Atom | Codecademy

Deze instructie legt uit hoe je in Atom een map aanmaakt en een html-bestand. Maar ik heb begrepen dat alle syntax checking moet worden bijgeïnstalleerd d.m.v. (nogal lastig vindbare) packages.

Brackets daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb hem net getest voor je. Hij heeft standaard wel aardige code completion, valt mij op.
 
heeft atom eigenlijk CSS?
Ik zie het namelijk niet erin zitten, of ik kijk verkeerd?
 
Hallo Herman

Een editor (zoals VS Code, Atom, Brackets) beschikt niet over CSS, de meeste editors kunnen wel CSS herkennen en debuggen zodra je die intypt. Sommige webdesign-programma's beschikken over vaste elementen en genereren CSS zodra je elementen op het canvas plaatst. In die zin zou je kunnen zeggen dat ze over CSS beschikken. Zulke WYSIWYG webdesign progs beschikken doorgaans niet over de mogelijkheid om de door het programma gegenereerde CSS nog eens apart te editen. Er zijn wel WYSIWYG progs die dat kunnen maar ik zou niet zo uit mijn hoofd weten welke.

Ik kan je wel vertellen dat, indien je kiest voor een editor, je dan eerst CSS zult moeten leren en begrijpen. Als je dit niet gaat lukken omdat het je niet ligt, zul je het moeilijk krijgen in webdesign land. CSS is niet moeilijk als je het eenmaal onder de knie hebt, maar het kost heel wat moeite om de kneepjes van het vak te leren. Zomaar vanuit het niets webpagina's stylen met CSS is een hele kunst.

Nogmaals, ga eerst een aan de slag met de online tutorial over CSS die ik je in een ander topic heb aanbevolen:

kijk daarvoor naar:

HTML Tutorial

voor een cursus HTML,

en naar:

CSS Tutorial

voor een cursus CSS

Maak de oefeningen ook daadwerkelijk in de editor. Op een gegeven moment kun je zelf wel oordelen of het goed in de hand ligt.
 
Ik heb met de oefen online programma codepen een kleine cursus gedaan met werken met CSS.het is heel leuk om te doen.je website wordt daar veel mooier door. Maulem,weet jij misschien een goede tutorial om te werken met visual studio code?
Ik ben er nog niet uit welke editor ik ga nemen,en die bij mijn past.
 
CSS kan heel leuk zijn om mee te werken, en kan fraaie resultaten geven.

Je kunt als je dat makkelijk vindt, oefenen in codepen en dingen die je geslaagd vindt, opslaan via een editor.

VS Code is op zich heel eenvoudig te bedienen. De volgende video laat zien hoe dat werkt. De eerste 20 minuten zijn geschikt, daarna volgt wat meer geavanceerde stuff.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan