• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Gegevens herstellen geformatteerde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankisknap

Nieuw lid
Lid geworden
17 sep 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik heb een oude desktop pc die ooit gecrasht is geweest. Op de harde schijf stonden heel veel foto's die ik nu gewoon kwijt ben. Omdat de computer echt niets meer deed heb ik toentertijd een verse Windows geïnstalleerd. Aangezien de foto's mij heel veel waard zijn hoop ik dat er een mogelijkheid bestaat om alsnog de foto's te herstellen. Mijn vraag is dus of iemand weet of gegevens van een geformatteerde harde schijf nog zijn te herstellen?
 
indien de Windows op dezelfde schijf werd gezet als waar eerder de foto's op stonden dan is de kans zeer klein tot haast onbestaande dat je deze kunt terug halen … had jij deze schijf ook al was deze geformateerd geweest niet gebruikt om deze te voorzien van een besturingssysteem dan zou het best wel eens mogelijk zijn om een groot deel terug te halen ...besef wel dat hetgene er terug gehaald word op een andere locatie dient weggeschreven te worden ...er bestaan meerdere gratis te gebruiken software om verloren gewaande bestanden terug te halen ...Recuva is daar 1tje van
 
Nee heb je, ja kun je heel mss krijgen voor enkele foto's. Laat een recoveryprog zoeken en kijk of het iets oplevert. In elk geval zekeer niet al je foto's. Mss enkele.
 
@Lange Pier: Wel verwarrend dat de beschrijving zegt dat je opstart: "Under Windows,........ /photorec_win.exe) . Ik kom dan in de cmd mode. Voor de Win versie moet ik opstarten met "qphotorec_win.exe) "
Ik neem ten minste aan dat TS dan een Win venster wil.
 
Kan beide hoor, ik werk liever in het command-line venster.
 
Nadeel vind ik wel dat hij ogenblikkelijk alle bestanden gaat herstellen en wegschrijven (bij mij voor een testje gelijk een aantal GB). Liever zou ik eerst een overzicht willen en daar dan eventueel uit selecteren. Kan dat ook, ik vond het zo snel niet? Niet altijd immers wil je alle gedelete files herstellen.
Ik realiseer me echter dat het progje vooral bedoeld zal zijn om geheugenkaartjes uit fototoestellen ed te recoveren.
 
is file data recovery software designed to recover lost files including video, documents and archives from hard disks, CD-ROMs, and lost pictures (thus the Photo Recovery name) from digital camera memory. PhotoRec ignores the file system and goes after the underlying data, so it will still work even if your media's file system has been severely damaged or reformatted.
Voor alle media bedoeld en het is gratis, en een gegeven paard.....

En je kunt van tevoren de extensie opgeven waar naar gezocht dient te worden.
 
"En je kunt van tevoren de extensie opgeven waar naar gezocht dient te worden. "
Dat is idd al iets. Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan