• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies gegevens koppelen aan wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

everss

Nieuw lid
Lid geworden
17 okt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, Ik ben een app aan het bouwen waarbij ik wil dat er gelijk bepaalde gegevens opgehaald moeten worden van een specifieke locatie als er contact gemaakt wordt met het wifi netwerk van die locatie. Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?

Klein voorbeeld ter verduidelijking:
Als ik thuis kom en ik open de app dat er dan bij het veld locatie automatisch al "thuis" ingevuld wordt en als ik op het werk inlog er bij het veld locatie "werk" ingevuld wordt.
 
Welkom bij het NCF!

Ga je die locaties wel vooraf definiëren?
 
Welkom bij het NCF!

Ga je die locaties wel vooraf definiëren?

nee het gaat in dit geval eigenlijk niet om thuis en werk maar om rijdende treinen. (een inspecteur moet weten op welk treinstel hij zit en dit willen we doen door middel van het wifi netwerk van deze trein) het is dus niet mogelijk om de coordinaten vooraf te definiëren.
 
Gebruik het quoten van berichten niet om gehele berichten te quoten. Dat is niet nodig die kan je gewoon teruglezen. Gebruik deze functie alleen als je een bepaald deel van een bericht wilt duiden.

Ik zie je vraag zo: jij schrijft in je voorbeeld: als ik thuis kom moet er in het veld locatie automatisch thuis komen te staan. Dan moet de app de volgende zaken weten 1 dat de locatie thuis bestaat 2 waar die locatie zich bevind. Even in wat meer technisch taal:

Als variabele locatie gelijk is aan ... vul dan in thuis.

Zo zie ik het. Hoe zou het anders kunnen. Als de app niet eens weet dat de locatie thuis (of treinstel 20014) bestaat hoe kan hij die locatie dan invullen?
 
De app zal de waarden ergens vandaan moeten halen. Dat is wat ik probeer te zeggen. Je kan niet van de app verwachten dat hij zonder dat je hem dat hebt "geleerd" weet dat de locatie waar je nu bent, bijvoorbeeld thuis heet.
 
Tenzij ik het verkeerd begrepen heb denk ik dat het lastig wordt. Zodra je niet kan definiëren, zoals bij treinen (waar er wel een stuk of 200 van zijn denk ik), moet je het doen met een database (of iets soortgelijks) dat je af zoekt of in dit geval met een IP lookup geval.

Die database met bijvoorbeeld MAC adressen van routers, of IP adressen, wordt niet beschikbaar gesteld door NS. Best logisch, want dat zou ook veiligheidsproblemen kunnen opleveren voor NS.

Een IP lookup geval zal ook lastig zijn, het zal in ieder geval heel erg omslachtig zijn. Sommige IP lookup gevallen hebben een API (sommige gratis sommige betaald). Anyway, dan heb je de locatie... maar hoe moet je dat aan de trein koppelen? Dit zou alleen werken als je iets kan vinden waarin de trein z'n locatie wordt gedeeld.

De NS geeft ook aan dat ze dit niet wil delen met third parties, althans ze geven dit niet als optie in het onderdeel waarin ze aangeven waarmee ze het delen. Website (Engels): https://www.ns.nl/en/privacy/wifi-in-the-train.html

Dus, ik wil je eigenlijk vragen wat meer details te geven over wat je doel is.
 
Volgens mij krijg je bij 'wifi in de trein' op de inlogpagina al te zien in welk treinstel je zit, die informatie is dus al beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan