• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Gegevens uit Profielmap van Firefox terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Onlangs heb ik mijn besturingssysteem (xubuntu) opnieuw moeten installeren.
De gegevens die ik nu kwijt ben zijn een aantal belangrijke bladwijzers uit Firefox.
Nu had ik het profiel van Mozilla/firefox gekopieerd naar een externe HD. Gekopieerd dus.Niet met een backup programma.
Ik kan het profiel onder .mozilla/firefox op de extHD zien, dus moeten er gegevens uit overgeplaatst kunnen worden.
Kan iemand mij helpen met de juiste methode om dit te doen?
Bij voorbaat dank, Groeten.
 
Heb je er geen HTML export van gemaakt? Want, dan zou je ze moeten kunnen importeren.
 
Geen HTML export van gemaakt. Maar ik zie ze wel in de mappen zitten die op de extHD staan.
Het gaat erom hoe krijg ik de inhoud ervan terug naar dr huidige Thunderbird en Firefox.
 
Als ik naar de inhoud van deze site kijk dan zie ik niet goed hoe ik de inhoud van de externe HD overbreng naar mijn nieuwe besturingssysteem met de nieuwe thunderbird en firefox.
Zie bijgaand 2 screenshots van wat er op de externe HD staat, dus zonder een besturingssysteem!
 

Bijlagen

  • Schermafdruk_firefox.png
    Schermafdruk_firefox.png
    26,3 KB · Weergaven: 2
  • Schermafdruk_thunderbird.png
    Schermafdruk_thunderbird.png
    68,3 KB · Weergaven: 2
Met het adresboek van thunderbird is het gelukt.
Maar met poging de bookmarks over te zetten lukt het niet. Bij de map met bookmarks staat er een kruisje door. Betekent dit dat ik dan in root moet werken? Lijkt me een beetje tricky, dan kan ik ook alles kwijt zijn van de nieuwere(latere) bookmarks die nu in het nieuwe systeem alweer staan. Ik wil de oude liever toevoegen.
 
Dat gaat niet - of de oude bookmarks terug zetten - dan ben je de nieuwe kwijt.

Ik vind het vreemd overigens dat je niet wist hoe alle bladwijzers inclusief indeling als .json bestand op te slaan.
 
Ik heb enkele pogingen gedaan om een profiel van firefox terug te zetten. Tegelijk het oude verwijderd, maar het lukt me niet erg. Eén keer had ik zelfs 2 talen door elkaar (engels en nederlands).
Kan iemand niet in enkele opvolgende stappen uitleggen hoe de juiste handelingen moeten zijn?
B.v.d.
 
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat jij allemaal aan het doen bent.
Ik was even weg hier om naar mijn eigen Linux Mint Cinnanon op te starten en erachter komen waar in Mint het Firefox profiel is opgeslagen.
Aangezien Mint gebaseerd is op Ubuntu LTS zal de oplossing voor jou het zelfde zijn.

De firefox profielmap zit in de Home map.
Je zal er voor moeten zorgen dat alle verborgen bestanden getoond worden.
 
Alles is opgelost met instructies zoals beschreven in Firefoxsite.
Bedankt.
 
Fijn dat je probleem is opgelost. Ik zal dit topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan