• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gegroet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solar System

Nieuw lid
Lid geworden
25 apr 2020
Berichten
20
Waarderingsscore
5
Hallo ik ben vandaag de 25ste april 2020 op dit forum gekomen omdat ik met een Computerprobleem zit.
Een probleem wat ik helaas niet op kan lossen.
Normaliter gesproken los ik ook zelf mijn problemen op, maar soms zijn er dingen waarbij je in het bos beland en je weet niet hoe je eruit moet komen.
Dus na vele pogingen geprobeerd te hebben waarbij het niet lukte, zei ik tegen mij zelf: Solar System, zoek sterren die jou kunnen helpen, zodoende ben ik hier.
Totziens
 
Hallo Solar System,

Welkom hier op het forum!
Voor computer problemen ben je hier op het goede adres.
We zullen jou probleem wel in een topic voorbij zien komen.
 
Hoi Aarie25,

Ik heb het net geplaatst.
Van dat probleem die ik heb snap ik geen bal van.
Het feit dat die kladblok automatisch opgestart word, komt natuurlijk omdat het in de uitvoerbare menu van opstarten zit, maar als ik ga kijken zie je niks staan.
Iets wat onzichtbaar is word moeilijk om die aan te pakken.
Hoe dan ook, ik wacht de reacties af.
Totziens
 
Hallo Solar System,

Hopelijk krijg je een goede oplossing voor dit probleem.
Maar er worden al enkele oplossingen geboden, dus komt het vast goed.
 
Het is opgelost Aarie25 .
Nogmaals bedankt allen voor de hulp.
 
Fijn dat het alweer is opgelost!
 
Zo is het, jullie waren een fantastische hulp voor mij.
 
Mocht je volgende keer problemen hebben, dan weet je de weg :)
 
Die weet ik zeker te vinden Aarie25.
Maar voordat ik hulp inroep ga ik eerst zelf proberen om het op te lossen.
Pas als blijkt dat ik in het bos ga verdwalen, klop ik aan.
Bedankt voor je feedback.

Groetjes
 
@Solar System - in het bios schijnt geen zon, noch is er wind aanwezig.
Maar, ik denk dat jij dat al weet.

591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
Hartelijk welkom op dit geweldige forum.
 
Maar voordat ik hulp inroep ga ik eerst zelf proberen om het op te lossen.
Pas als blijkt dat ik in het bos ga verdwalen, klop ik aan.

Dat heb je goed, dan leer je zelf ook hoe je het 1 en ander kunt oplossen.
 
Precies Aarie25.
Ik weet wel het een en ander over een Computer maar net als ieder ander, weet ik ook niet alles.
Ik heb 10 jaar op een Amerikaans computerforum gezeten, daar leerde ik het een en ander, maar zoals ik al zei, een Computer is meer dan alleen een kastje met hardware componenten erin, dus ook al weet ik het e.e.a. af van Computers, maar ik weet niet doordat het veelzijdig is, niet alles.
Hoeft ook niet, wat ik niet weet kan ik weer vragen en leren.
Dat ik eerst zelf mijn problemen op los en pas hulp in vraag als het echt niet anders kan heeft met trots te maken.

Abraham54 zei het volgende:

in het bios schijnt geen zon, noch is er wind aanwezig.
Maar, ik denk dat jij dat al weet.

Antwoord van Solar System:

Ook geen tapkraantje voor Vodka, Abraham54 .
Maar ik begrijp je context. Aangenaamd kennis te maken met je.
 
Precies hoe jij dat uitlegt, zal voor de meeste mensen zo zijn.
Ik weet ook niet alles, maar wil het wel graag leren, dus ga ik zelf aan de gang.
Hier op het forum vult iedereen elkaar aan, want de 1 heeft meer verstand van hardware en de andere weer meer van beveiliging enz.
 
Welkom op dit mooie forum!
 
Slogan van Rubensky

Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast!

Aangenaamd kennis te maken. Mooie woorden Rubensky. Dat is helemaal waar.
 
Precies hoe jij dat uitlegt, zal voor de meeste mensen zo zijn.
Ik weet ook niet alles, maar wil het wel graag leren, dus ga ik zelf aan de gang.
Hier op het forum vult iedereen elkaar aan, want de 1 heeft meer verstand van hardware en de andere weer meer van beveiliging enz.

We kunnen ook niet alles weten.
Van elkaar leren is alleen maar goed.
Dat de ene meer verstand heeft van bepaalde dingen is ook zo, dat komt door praktijkervaring.
Je kan nog zoveel gestudeerd hebben, maar als je het geleerde niet in de praktijk brengt omdat je bijvoorbeeld bang bent om fouten te maken, dan leer je ook niks.
Natuurlijk moet men voorzichtig zijn, maar iets niet durven omdat je bang zou zijn om fouten te maken, leer je het ook niet.
Zo werd mij nog niet zolang geleden verteld om een kloon te maken van mijn besturingssysteem, dat deed ik, nou ik heb het geweten.
Ik heb drie hardeschijven in mijn computer, een normale drive die de oorspronkelijke gegevens bevat en van de SSD schijf heb ik de kloon gemaakt. Risico: Word je geconfronteerd met Ransomware waarbij de SSD word geblokkeerd, dan doet die andere het ook niet meer.
Dus overweeg ik een brander in mijn pc te zetten en van mijn backupdrive een opstartbare backupdrive te maken.
Mocht een Hacker mijn beveiliging weten te omzeilen en mijn SSD vast te zetten, dan kan ik via mijn opstartbare backupdrive de boel herstellen.
Wat ik ook belangrijk vind is, dat men niet alleen naar elkaar luisterd maar ook van het eigen gevoel uit gaat.
 
. . . Dus overweeg ik een brander in mijn pc te zetten en van mijn backupdrive een opstartbare backupdrive te maken.
Een goed backup programma (ook dat in Windows, al is dat verouderd) laat je bij een systeembackup naar een externe schijf een z.g. herstelschijf branden. Dat is een CD of DVD of USB stick waar een klein besturingssysteem op is gezet, een z.g. 'herstelomgeving', waarmee je de PC bij problemen opstart, en dan kan je de eigenlijke BU vanaf die externe harde schijf terug plaatsten. Er is dus geen noodzaak de BU schijf zelf opstartbaar te maken.
De brander heb je natuurlijk wel nodig, al kan je zo'n herstelschijf eventueel ook op een andere machine branden. Is het een USB stick, dan heb je zelfs geen CD/DVD lezer nodig.
 
Mensen,

Dit is het stel je voor gedeelte. Niet de plek om problemen voor te leggen en op te lossen. Maak daarvoor een nieuw topic aan op de juiste plek!
 
He-le-maal waar.
Het was alleen geen probleem waar Solar System zich bewust van was, het had misschien nooit een vraag geworden.
 
Erik de Houter,

Of ik mij nou er bewust van was of niet, doet niets terzake.
Natuurlijk is dit een topic om je alleen voor te stellen, maar dat neemt niet weg, dat je een ander geen tip mag geven.
Ooit heb ik eens vernomen dat we op de wereld zijn om elkaar te helppen en dat is ook zo.
Betreft jouw tip, ik ga er over nadenken.

Rubensky, jou begrijp ik ook, het was ook niet zo zeer mijn bedoeling om op computertips op een stel je voor forum op in te gaan, maar ik ben iemand als iemand iets aan mij laat weten, dat ik dan mijn weerwoord geef.
Sorry dat ik op het bericht van Erik den Houter in ging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan