• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowanb8

Gevestigd lid
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
382
Waarderingsscore
1
Hallo mensen.

Ik heb sterk het vermoeden dat ik gehackt ben vannacht en wil kijken of ik iets van "foute" software op mijn computer heb, Ik gebruik atm, Malware bytes - CCleaner - Wise Registry Cleaner - Avast antivirus maar toch is het ze gelukt om binnen te komen, kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet Rowan
 
Dit heeft die eergisteren allemaal gevonden op de computer, alles is naar quarantaine verplaatst
 

Bijlagen

  • xmfdm.png
    xmfdm.png
    617,7 KB · Weergaven: 19
Hallo,

Het ziet er uit als malware/adware, een hacker doet is anders met een pc.

Ik zie dat je 2 cleaners gebruikt, dat is onnodig en gevaarlijk vooral de functie register cleanen wat vaak voor problemen zorgt.

Die afbeelding is die van avast?

Om je verder te helpen voer FRTST uit en plaats de 2 verkregen logjes, hier te downloaden Sticky - Hoe maak ik in HijackThis een eerste bericht aan?
 
Ik gebruik atm, Malware bytes - CCleaner - Wise Registry Cleaner - Avast antivirus maar toch is het ze gelukt om binnen te komen, kan iemand mij helpen?
De beste beveiliging is de persoon achter de computer. Ook al ben je goed beveiligd, één ding verkeerd aanklikken kan dan al fout zijn.
Ook alles goed updaten en oppassen waar je gratis software vandaan haalt en een adblocker kan al veel helpen.
 
Hallo,

Het ziet er uit als malware/adware, een hacker doet is anders met een pc.

Ik zie dat je 2 cleaners gebruikt, dat is onnodig en gevaarlijk vooral de functie register cleanen wat vaak voor problemen zorgt.

Die afbeelding is die van avast?

Om je verder te helpen voer FRTST uit en plaats de 2 verkregen logjes, hier te downloaden Sticky - Hoe maak ik in HijackThis een eerste bericht aan?

Maar ik heb op Instagram een explosie aan accounts die ik ineens volg (voornamelijk Oostblok en crypto accounts) mijn Steam account is volledig onbereikbaar (Telefoon, wachtwoord en email adres zijn gewijzigd) en op Facebook had ik ineens een extra pagina onder beheer waar ik niks mee heb.

Register cleaner kan ik er wel afhalen, Malwarebytes gebruik ik al jaren met grote tevredenheid.

Nee de afbeelding is van Malware Bytes wat die de 17e ineens gevonden had. Zal FRTST eens laten lopen, na de scan upload ik het resultaat
 
De beste beveiliging is de persoon achter de computer. Ook al ben je goed beveiligd, één ding verkeerd aanklikken kan dan al fout zijn.
Ook alles goed updaten en oppassen waar je gratis software vandaan haalt en een adblocker kan al veel helpen.

Hahaha helemaal mee eens, ik waarschuw altijd mensen voor het gevaar van internet en elke keer heeft een ander niks maar ik wel xD
 
Resultaten
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    56,8 KB · Weergaven: 4
  • FRST.txt
    48,7 KB · Weergaven: 3
Hallo,

Voer eens een scan uit met eset, neem er wel de tijd voor want deze kan uren duren en lees eerst de stappen door.



Download
5e73b10539364-ESET_OnlineScanner.png
de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.

Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Dat 'Detection .exe' is van de website 'Systemrequirments lab', dat is een website voor gamers om in 1 oog opslag te zien of de PC het spel aankan, Het is wel verwijderd maar is geen probleem
 

Bijlagen

  • EsetScanLog.txt
    1,1 KB · Weergaven: 5
Hallo,

'Detection .exe' behoord tot de groep ongewenste software waardoor malware of adware op je pc kan komen daarom is die dor Eset verwijderd.
Verder worden er geen rare dingen gevonden en heb je de juiste stappen al ondernomen door al je wachtwoorden te ver anderen.

Doe nog ens en volledige scan met Malwarebytes en plaats de uitslag.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Aaah oke, begreep al niet waarom die positief werd bevonden, gebruik het al jaren namelijk, maar is niet erg, alles wat "fout" is wil ik graag z.s.m. vanaf hahaha. MalwareBytes heeft niks gevonden btw
 

Bijlagen

  • MBAM.txt
    1,4 KB · Weergaven: 1
Hallo,

Dan ziet de pc er weer schoon uit, als er verder geen problemen zijn mag je de laatste stap doen.

Malwarebytes is een goede aanvulling (zoals je al aangaf) daarmee je pc 1x in de maand mee scannen is goed.

Dan over CCleaner - Wise Registry Cleaner, de functie register cleaner is vaak te grof waardoor je Windows eerder sloopt als schoonmaakt.
Dus ik raad je aan die te verwijderen en de al bekende Schijfopruiming te doen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

  • Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
 
Wise registry cleaner heb ik er al af gegooid, hij vond ook altijd wel vaak dezelfde "problemen". En is er een programma waarvan je zegt die moet je perse hebben (mag ook betaald) Malwarebytes ben ik enorme voorstander van
 
Hallo,

Wat je al gebruikt is goed, het belangrijkste is uitkijken met downloaden want zoals ik zag doe je dat.
Daarin zitten nog wel eens meeliftende malware of virussen.
 
Ja dat wel, heb een hoop anti virus/malware software overgehouden met dank aan Abraham54. Een groot deel van mijn leven speelt zich af op internet (streamer en fotograaf) dus ben al wat voorzichtiger dan normaal
 
Hallo,

Belangrijkste, zorg altijd (kan het niet vaak genoeg zeggen) voor een goede back-up en zoals je al doet voorzichtig zijn.
 
Ja klopt ik download geregeld via 'My abandonware' omdat ik meestal oldskool games stream, en af en toe is een graphic mod wel mooi om het net een modernere touch te geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan