Uiteraard ging het mij om de zeer boude bewering dat iedereen ooit van een koude kermis zal terugkeren. Ook zij die zeggen“: „Dat zal mij niet gebeuren“. Tot diegenen behoor ik namelijk zelf.
Dan zou ik eens en waargebeurd verhaal vertellen (wat vaak voor komt weten van de politie die hier aan de deur is geweest of ik misschien beelden had via de ring camera).
Het gaat om de babbeltruc (wat in hetzelfde segment als spoofing behoort).
Het gaat om een buurvrouw rond de 76 jaar wat zeer slim en alert is en bij de tijd.
Daar werd aangebeld door 2 mannen in pak die zijden van de recherche politie waren en lieten hun pas zien (de pas leek echt met foto en politie kenmerk).
Zij vertelden bezig te zijn met een onderzoek onder de ouderen voor een betere beveiliging voor hun waarde volle spullen.
Eén man bleef met deze vrouw aan de praat en de andere man ging alles nakijken of het veilig was, hierna kreeg ze een mooi verhaal dat zij voor oudere een veilige locatie aanboden. Het verhaal en de vragen die zij er over had waren zo geloofwaardig dat ze erin mee ging (dus intrapte).
Ze gaf alles mee zelf de ketting om haar nek die ze "lief" los voor haar haalde, hierna vertrokken ze.
Na weer bij zinnen gekomen te zijn belde ze toch maar eens naar de politie en ja hoor de babbeltruc, ze kwamen meteen en hebben een buurt onderzoek gedaan
maar zoals altijd de daders gevlogen.
Zo zie je een goed gelovig vrouwtje die nog vertrouwen had o.a. in de politie is nu alles kwijt niet alleen haar sieraden maar ook haar vertrouwen in de mensen.
Dus doe met zo'n verhaal wat je wil, dit soort figuren zijn getraind in dit soort dingen of het nu via persoonlijk of telefoon is je trapt er zo in
Dus wees een gewaarschuwd mens.