• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen bij prikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWH

Junior lid
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Ik heb op dit moment 8gb werkgeheugen en ik wil graag upgraden naar 16gb. Dit zit er op dit moment in bij mij:

https://tweakers.net/pricewatch/284488/corsair-vengeance-lp-cml8gx3m2a1600c9.html

Kan ik nu gewoon precies dezelfde kit kopen en die er bij prikken? En loopt dat dan net zo goed als dat je bijvoorbeeld 2x8gb hebt? Of is het misschien verstandiger om er 2x4gb van een nieuwer/sneller model bij te prikken? Zoals bijvoorbeeld dit (zeer goedkoop):

https://maxict.nl/product/3946461/s...eakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricewatch

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaliter zou gelijksoortig geheugen moeten werken (zelfde soort en snelheid). Maar er is altijd kans dat het elkaar, of het moederbord, niet lust. Bij identiek geheugen heb je het minste kans op problemen. Maar vier modules geven weer wat meer kans op problemen dan twee.

Het goedkope geheugen is iets anders dan wat jij hebt, het is DDR3L (geen gewoon DDR3), en bovendien ECC en registered. Dit is speciaal bedoeld voor daarvoor geschikte servermoederborden. Gerede kans dat het bij jou niet werkt, om alledrie genoemde zaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tevens is het belangrijk eerst te onderzoeken of je moederbord meer geheugen aankan dan hetgeen nu al is geplaatst. Ik naam aan van wel maar voor de zekerheid zou ik toch even kijken.
 
En waarom wil je meer geheugen?
Wordt er nu naar het wisselbestand geswapt?
En heb je een SSD?
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb inderdaad een ssd schijf, Samsung 250GB geloof ik. De reden dat ik wil upgraden is omdat het spel Cities Skylines veel vraagt van je geheugen en het zeer aan te raden is om naar 16gb te upgraden. Voor meer dan 100 euro hoeft het voor mij niet, vandaar dat geheugen bijprikken een ideale optie zou zijn. Dezelfde modules die ik nu heb zijn voor 70 euro te krijgen dus dat is nog te doen.

Mijn moederbord is de ASRock Z77 Extreme4 en ik heb een 3570k processor. Is het mogelijk om bij te prikken op mijn moederbord? En het beste is dan dus om precies hetzelfde geheugen bij te prikken? Of als iemand een betere/snellere/goedkopere optie heeft die zou werken mag dat ook!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank!

Als het weinig problemen oplevert ga ik er denk ik toch voor om 2x4 bij te kopen.
 
Mag je kopen hoor maar die game heeft max. 5GB in gebruik wat zelden voorkomt, vermoedelijk draaien er op de achtergrond dan processen die het geheugen bezetten en swappen naar een SSD, indien het echt gebeurt, is vele malen sneller dan een gewone harde schijf.

Met process explorer en gewoon in taakbeheer kun je ontdekken wat het geheugen gebruikt.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/processexplorer.aspx
 
Ik gebruik ook een paar duizend mods en assets erbij. Je hebt ook een mod die bij het laden laat zien wat hij van je geheugen vraagt en dat is nu echt het maximum. Maar bedankt allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan