• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edks

edks
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
329
Waarderingsscore
1
Hallo, mijn vrouw gebruikt een oude PC met een Epox moederboard met daarop een AMD Athlon XP 2500+ daarop.
Het MB heeft 3 memory slots waarvan er 2 gepaard zijn als Bank 1 met DIMM 2 en 3, en een tweede als Bank 0 met DIMM 1. DIMM 2 en 3 gebruiken dezelfde memory bus en DIMM 1 is voor een" 2nd channel memory".
Ik heb 3 DDR strips van ieder 512 MB PC 3200. " van hetzelfde merk en nog een derde.

Nu had deze PC ernstige opstart problemen, je moest soms 2 tot 3 keer een reset doen voordat hij werkelijk opstart. En hij is vreselijk traag.
Aangezien mijn vrouw niet op Internet zit zijn virussen uitgesloten.

Ik dacht, ik ga het geheugen testen en heb een Ultimate Boot CD gemaakt met daarop diverse Memory testen. O.a. Windows Mem Diagn.

Alle drie de strips testen goed, zolang ik ze een voor een test in ieder van de drie slots.
Maar zodra ik combinaties maak van de strips (welke combinatie dan ook) dan regent het errors.

Betekent dit dat de memory controller van de chipset kapot is?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.
 
Nee, sorry. Wat hier beschreven staat is reeds bekend. Ik wil weten of de memory controller kapot is (inclusief de DIMM connector) of dat de DIMMs zelf de geest hebben gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan