• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Banjer123

Nieuw lid
Lid geworden
15 jun 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb gisteren een tweedehands HP desktop gekocht voor 160 euro (goede prijs lijkt mij).
Voor de aankoop wist ik dat ik misschien problemen zou kunnen krijg met het RAM-geheugen en de videokaart.

Graag zou ik wat advies willen omtrent het wellicht uitbreiden van het geheugen en de aanschaf van een nieuwe videokaart.
Mijn computer heeft de volgende specificaties:

Windows 10 Pro 64-bit

Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz

4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Hewlett-Packerd 1495

1024MB ATI AMD RADEON HD 6450

Ik wil deze computer met name gebruiken voor mijn werk, waarbij ik veel grote Excel bestanden door elkaar gebruik en verschillende software programma's.

Ook zou ik deze computer willen gebruiken voor games, maar speel alleen strategy games van 5 jaar of ouder.

Ik wil max. 100 euro uitgeven voor het uitbreiden van het RAM-geheugen en max. 100 euro voor een nieuwe videokaart.

Hebben jullie tips om dit te doen? Wat zijn de beste opties? 8GB of 16GB (2x8GB) geheugen uitbreiden?

Alvast bedankt.
 
  • Supported DIMM types:
    • PC2-5300 (667 MHz)
    • PC2-6400 (800 MHz)
  • Non-ECC memory only, unbuffered
  • Supports 2GB DDR2 DIMMs
  • Supports up to 8 GB on 64 bit PCs
  • Supports up to 4 GB* on 32 bit PCs
Bron: https://support.hp.com/rs-en/document/c01324212

Let wel: genoemd geheugen wordt niet meer gemaakt, dus aanbieders ervan kunnen een behoorlijke prijs hanteren.
Kijk daarom ook op bijvoorbeeld Marktplaats en Ebay voor aanbiedingen.
 
Ik heb gisteren een tweedehands HP desktop gekocht voor 160 euro (goede prijs lijkt mij).
Voor de aankoop wist ik dat ik misschien problemen zou kunnen krijg met het RAM-geheugen en de videokaart.

Graag zou ik wat advies willen omtrent het wellicht uitbreiden van het geheugen en de aanschaf van een nieuwe videokaart.
Mijn computer heeft de volgende specificaties:

Windows 10 Pro 64-bit

Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz

4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Hewlett-Packerd 1495

1024MB ATI AMD RADEON HD 6450

Ik wil deze computer met name gebruiken voor mijn werk, waarbij ik veel grote Excel bestanden door elkaar gebruik en verschillende software programma's.

Ook zou ik deze computer willen gebruiken voor games, maar speel alleen strategy games van 5 jaar of ouder.

Ik wil max. 100 euro uitgeven voor het uitbreiden van het RAM-geheugen en max. 100 euro voor een nieuwe videokaart.

Hebben jullie tips om dit te doen? Wat zijn de beste opties? 8GB of 16GB (2x8GB) geheugen uitbreiden?

Alvast bedankt.
Besteed het geld aan een videokaart, een beetje kaart begint bij zo'n €150,=.
En draai eens een Speccy, zie m'n sig.
Om het type moederbord te ontdekken en het type DDR 3 wat er nu inzit.
Indien je toch geheugen erbij wilt hebben, loop met de PC naar een PC winkel om het gelijk te testen, HP's zijn soms nogal kritisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan