• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geheugen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Hier een HP desktop met volgens Speccy een 18E7 moederbord met daarin 1 x 4 GB ram Single channel 798 MHz, wil naar 8 GB ram gaan, wat kan ik hier doen, 4 banken ter beschikking, eentje erbij van 4 GB of vervangen door 1 x 8 GB?
 

Bijlagen

  • 4gbram.jpg
    4gbram.jpg
    949,6 KB · Weergaven: 4
Dus 2 nieuwe? kan ik er eentje bijplaatsen van 4 GB dan gaat het me wel minder kosten, en kan dan eigenlijk nog altijd upgraden want moederbord heeft 4 sloten voor geheugen.
 
als er gezocht word op het 18E7 moederbord dan komt men uit op de link waar L.P. naar verwijst en daar heeft het moederbord maar 2 slots en géén 4 zoals jij vermeld .. best dat je dan ook het model van deze HP vermeld .
 
Alles staat al in de link van het moederbord.
 
Speccy gaf dit type aan, hier foto van het moederbord. Is een Prodesk 600
hp1.jpg
 
Je kan het beste hetzelfde geheugen gebruiken. Dus koop er of 1 bij die precies hetzelfde is. Of koop 2 nieuwe.

En let op het advies van LP over single en Dual Channel.
 
Als ik hetzelfde type aankoop waar moet ik die dan plaatsen, zoals je ziet kwam het latje uit de eerste (zwarte) slot, het 2de inpluggen in het derde slot (zwart) of heb ik het verkeerd?
 
Als je dual channel geheugen wil gebruiken dien je altijd per twee te werken en de kleurencode te volgen. Dus ja, zoals je al zegt, twee latjes in de zwarte of in de witte steken. In de handleiding van je moederbord (en soms op het moederbord zelf) staan nummertjes bij die sleuven. De voorkeur is dan ook om 1 en 3 te gebruiken als de andere twee leeg blijven.
 
Ok bedankt, zal 4 GB bestellen.
 
Laat na binnenkomst nog even weten of het allemaal naar behoren werkt.
 
4 GB erbij nu 8 GB ram en alles werkt naar behoren, maar merk eigenlijk niet veel verschil.
 
Tja, niets wordt sneller met meer geheugen alleen minder langzaam als er niet meer hoeft te worden geswapt.

Wat was de reden dat je meer geheugen erin wilde?

En is het nu wel dual-channel?, lijkt me sterk met 2 verschillende reepjes maar toch.
 
Heb hetzelfde latje aangeschaft en zit in de derde bank zelfde kleurcode, dus dual-channel.
Heb eigenlijk nog maar weinig geïnstalleerd op deze pc, wil hem gaan gebruiken als reserve moest de mijne eens uitvallen, en 4 Gb is toch wel een beetje aan de krappe kant.
 
Klopt wat LP zegt, wordt niet sneller maar je kan wel meer dingen tegelijk vlot uitvoeren. Een SSD erin en dan zal je wel een pak sneller kunnen werken.
 
SSD zit er al in!
 
Heb hetzelfde latje aangeschaft en zit in de derde bank zelfde kleurcode, dus dual-channel.
Dan zou het erbij staan in Speccy of Hwmonitor, een dual-setje is een passend setje, zomaar 2 latjes van hetzelfde merk en type is zelden dual-channel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan