• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickSlick

Nieuw lid
Lid geworden
6 jan 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hey allemaal!

Ik ben in het bezit van een MEDION ERAZER P66034.
Nu zit er 8gb werkgeheugen in, waarvan ik merk dat dit te kort is.
Veel grafisch ontwerpen, automatisch opslaan van bestanden soms wel tot zo'n 3GB per stuk.
Computer draait voor de rest prima met games of meerdere dingen tegelijk op 3 schermen.
Ik zie duidelijk bij de prestaties dat het geheugen flink draait, meestal op 85%.
Deze wil ik dan ook graag vergroten om alles even wat soepeler te houden.

Ik ben erachter dat deze pc 2 slots heeft, DDR4.
Echter weet ik niet wat er maximaal in zou kunnen.

Ik was al een beetje aan het kijken, mij leek zoiets wel geschikt:

Tevens denk ik eraan om de SSD te vergroten, want de tijdelijke opslag bestanden hakken er wel in.

Graag hoor ik jullie advies/mening/suggesties, alvast bedankt!
Slick Nick
 
er word nergens iets betreffende het moederbord vermeld ...ook word er nergens iets vermeld over het uitbreiden van deze 8Gb … jij gaat al direct naar 32Gb maar je weet niet of het moederbord 32Gb ondersteund … ook is er de Intel turbo Boost Technology aanwezig wat je systeem nog een extra boost kan geven , werd deze al geactiveerd !
 
Dan weet je het toch? kan ook niets vinden over het moederbord, kijk eens met Speccy, zie m'n sig.
CPU kan het ook aan, de controller kan DDR 4 2600 aan en dan heeft 3200 weinig zin, zijn geen MHz overigens.
 
Mijn kennis gaat niet zo diep.

Dus samengevat sta ik er nu zo voor:
2 Slots
Max 32 GB (2x16)
DDR4
Max 2600 ??
 
Die 8 GB?
Zolang ik sneller ga en het er goed in zit, maakt het me niet uit wat ermee gebeurd.
Laat er ook geen "neefje of buurman van" meer aan knutselen :joy:
 
Er wordt niets sneller met meer geheugen als er niet naar een schijf hoeft te worden geswapt, indien wel dan heb je er wel wat aan.
Voor grafische toepassingen heb je aan dual-channel sowieso een voordeel en het kan idd geheugen vreten, films renderen b.v. kan ook met de grafische kaart, gaat stukken sneller.
 
Denk dat ik als eerste stap maar die ssd ga verhogen, mijn tijdelijke map van Corel stond op deze schijf. Dit leverde al de nodige problemen op met meerdere bestanden tegelijk open in het programma.
Deze heb ik al gewijzigd, dat was direct merkbaar.
 
Dus die M.2 SSD heb je al gewijzigd naar een groter exemplaar. Voor het geheugen zou ik blijven bij 2400MHz modules. Het moederbord ondersteunt tot 32Gb DDR dus max 2 x 16Gb.
 
Trouwens die Corel mappen kan je toch beter naar de D-schijf overbrengen. Bij mij zitten die sowieso op de D-schijf onder de map "mijn documenten". Ik heb nu op mijn C-schijf 92Gb in gebruik (volledige Adobe-pakket, Corel graphic suite 2019, Corel PaintShopPro, Office, InPixio, Vector Magic, ... alles voor graphic design).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan