• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen werkt op een lager geheugen dan hij eigenlijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

russxdm

Nieuw lid
Lid geworden
8 apr 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Hallo iedereen

Ik heb net mijn geheugen vervangen, namelijk van een ValueSelect RAMlatje van 8GB 2133mhz naar een Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz kit. Na de installatie merkte ik op dat deze ramlatjes eigenlijk maar op 2133mhz draaien ipv 3200mhz.

Ik heb mijn BIOS al geflashed naar de laatste versie. In de BIOS heb ik mijn DRAM Frequency aangepast naar DDR4-3200Mhz, maar die bleek ook niet te werken dus heb ik ook DDR4-2933Mhz en Auto geprobeerd.

Mijn moederbord is een MSI B350M Gaming Pro
Mijn processor is een Ryzen 3

Hieronder ziet u enkele foto's van CPU-Z die aangeeft dat de ram maar op max 2133mhz draait.
aaaaaaaaa.PNGvvvvsfqs.PNG

Hieronder een screenshot van de 'Memory tab' in CPU-Z. Zoals u ziet werkt deze nu op amper 1500mhz...
vvvv.PNG

Alvast bedankt en stay safe everyone!
 

Bijlagen

  • vvvv.PNG
    vvvv.PNG
    19,2 KB · Weergaven: 2
  • aaaaaaaaa.PNG
    aaaaaaaaa.PNG
    21,3 KB · Weergaven: 1
Graag stoppen met die MHz want dat zijn ze niet, het is MT/s, de juiste clock frequentie is die van de I/O clock.
Oftewel, als er 1465,8 MHz staat dan draait de ram op 2931,6 zonder toevoeging.

En wat denk je ervan te merken? die 1/100 seconde sneller een bestand openen?
 
Graag stoppen met die MHz want dat zijn ze niet, het is MT/s, de juiste clock frequentie is die van de I/O clock.
Oftewel, als er 1465,8 MHz staat dan draait de ram op 2931,6 zonder toevoeging.

En wat denk je ervan te merken? die 1/100 seconde sneller een bestand openen?

Wow dankje voor je beleefd antwoord, dat laatste hoefde er niet bij ma bon, merci

En ja, draait photoshop en after effects wat gemakkelijker lieverd x
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem en het schijnt alleen te werken als je de 64 bits Windows versie hebt geïnsalleerd?
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem en het schijnt alleen te werken als je de 64 bits Windows versie hebt geïnsalleerd?

Jan, beter maak jij even een eigen topic aan over jou probleem.
Want het is niet handig om dit in een topic van een ander te doen.
 
Excuses, ik HAD een soortgelijkprobleem. Was bedoeld als hint.
 
Hint? waar?
Lees alleen een foutieve constatering want geheugensnelheid heeft niets met een 32 of 64 bit OS te maken.
 
Excuses, ik HAD een soortgelijkprobleem. Was bedoeld als hint.

Dan kun je de volgende beter iets duidelijker zijn, want het kwam over dat je zelf een soort gelijk probleem hebt en ook hulp zocht. Iedereen is vrij om te reageren op een topic om een ander te helpen, dus als jij een oplossing hebt voor zijn probleem, mag je dat altijd vermelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan