• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugenuitbreidingsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

OutintheBlue

Nieuw lid
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedenavond,
Ik heb een vraag over het uitbreiden van geheugen in mijn HP Pavillion PC. Hier zit nu 16 gb geheugen in en wil deze met nog eens 16 gb uitbreiden.
De bestaande geheugen is een Samsung module met het typenummer:

M378A2K43DB1-CTD​

DDRDDR4Dimm TypeUDIMM
Density16 GBRank x Org.2R x 8
Speed2666 MbpsVoltage1.2 V
No. of Pin288Component Composition(1G x 8) x 16


Hardware technisch heb ik niet zo heel veel verstand hiervan, dus ben ik op zoek gegaan naar dezelfde module van Samsung, maar dit exacte type is in Nederland niet te krijgen.

Volstaat elke ander willekeurige UDIMM DDR4 - 16gb 2666 288 pin-module? De Samsung M378A2K43CB1-CTD is bv. wel bij Amazon NL te verkrijgen, maar heb geen idee of dit kan en werkt. Het lijkt mij wel, maar omdat het toch wel om aardig wat geld gaat, wil ik het graag zeker weten voor ik tot aanschaf over ga. Of een ander merk, wellicht iets goedkoper?

Bedankt voor jullie advies.
 
Waarom?
Welke software gebruik je die zoveel geheugen nodig heeft?
 
Weet niet waarom dat uitmaakt voor het beantwoorden van mijn vraag, maar ok: Premiere Pro icm 4K video's. Dat wordt geadviseerd op de Adobe site.
 
Klik hier voor de mogelijkheden (voorbeeldjes). Je hoeft inderdaad niet bij hetzelfde merk te blijven. Wil je echt zeker zijn, ga dan naar een computerzaak en laat die daar erin steken en testen (100% zeker dat het werkt). Voor het (snel) renderen is het vaak ook beter een tweede SSD erin te steken die je enkel gebruikt om te renderen, indien mogelijk natuurlijk want dat lukt niet in alle laptops. Wat steekt er nu in voor opslag (SSD, m.2, ...)?
 
Thanks! En een tweede SSD komt er inderdaad bij in, speciaal voor het renderen etc.
 
Weet niet waarom dat uitmaakt voor het beantwoorden van mijn vraag, maar ok: Premiere Pro icm 4K video's. Dat wordt geadviseerd op de Adobe site.
Omdat vele denken dat door meer geheugen de boel sneller wordt wat niet zo is en je al 16GB had, vandaar, dat noemen ze meedenken........
Welk type HP Pavillion is het overigens?
 
Sorry, je hebt gelijk inderdaad. Dank voor het meedenken :)!
Het is de HP Pavilion Gaming - TG01-0500nd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan wel degelijk tot 32Gb DDR4 draaien onder 64bit Windows, HIER zit zeker wel iets tussen. Ik was initieel van het gedacht dat het een laptop was ;) maar het blijkt een desktop te zijn. Ik zie ook dat er al een 512Gb m.2 SSD in zit dus uitbreiden met een sata SSD is zeker geen probleem (aanrader). Maar dat ging je al doen, heb je gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan