• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluid komt uit de systeemkast, niet uit de speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Heb net een nieuwe pc, merk Lenovo, met Windows 10. Alles draait goed, behalve het geluid. Althans, er komt geen geluid uit de speakers, die voorheen prima werkten op mijn vorige Windows 7-pc. Heb alle 10 of 11 stappen uitgevoerd die Microsoft voor geluidsproblemen heeft opgesteld. Inclusief verwijderen en herinstallatie van het stuurprogramma. Niets heeft geholpen, ook niet het installeren (op advies van Microsoft) van High Definition Audio Device.
Daarna heb ik dat stuurprogramma verwijderd, de pc herstart, zodat het oorspronkelijke stuurprogramma weer geïnstalleerd werd.
Wanneer ik een koptelefoon inplug in de systeemkast, heb ik geluid via de koptelefoon.
Wanneer ik de koptelefoon inplug in de speakers zelf, heb ik ook geluid. Het niveau is gewoon regelbaar via de knop op de statusbalk.
Heb in de pc alle mogelijke instellingen nagelopen in Apparaatbeheer en Configuratiescherm.
Wat zou de oplossing kunnen zijn? Dank voor het meedenken.

Vr. gr., en een goed weekend gewenst.
 
Mogelijk staat de verkeerde uitgang geselecteerd? Want de hoofdtelefoon doet het wel.
Heb je een mogelijkheid om te controleren of de speakers het echt nog doen?

Via het instellingen menu boven de startknop zijn ook nog wat instellingen te vinden. Dit zijn de eerste 2 afbeeldingen.

Het configuratiescherm vind je door op de loep te klikken en configuratiescherm (of een deel van het woord te typen) en dan vervolgens op openen te klikken.





Ga bij je geluidsinstellingen naar de luidsprekers, klik met de rechtermuisknop, en selecteer als standaardapparaat instellen. klik vervolgens op toepassen.


Klik op de luidsprekers met de rechtermuisknop en kies eigenschappen, je komt dan in een nieuw menu terecht. Loop de instellingen onder algemeen, niveaus en geavanceerd na. En klik vervolgens op toepassen.


 
Laatst bewerkt:
Mis het type van Lenovo.

Zet de automatische driver update eerst uit. om mee te beginnen, het wachten is nu op het type.
 
Mis het type van Lenovo.

Zet de automatische driver update eerst uit. om mee te beginnen, het wachten is nu op het type.
Dank, Lange Pier,

Heb de automatisch driver update kunnen uitzetten, volgend jouw advies.
Op de pc staat Lenovo, ThinkCentre E73.
Dank voor de gegeven raad, die al een geval een stap in de goede richting is.
gr..
Ruud
 
Dank, RoxMarie,

Hier ga ik binnenkort ff goed voor zitten, want het is veel informatie. Diverse dingen in de uitleg die je geeft, heb ik voorbij zien komen bij mijn eerdere pogingen, dus die komen me bekend voor. Maar zoals gezegd is, moet ik dit goed stap voor stap bekijken, zoals jij het hebt verwoord. Duidelijke uitleg/beelden, prachtig. Veel dank.
Ik zal in laatste instantie de boxjes even meenemen naar iemand anders pc om ze daar te testen. In elk geval geven ze prima geluid wanneer de koptelefoon is ingeplugd.
Gr.

Ruud
 
Dank, RoxMarie,

Hier ga ik binnenkort ff goed voor zitten, want het is veel informatie. Diverse dingen in de uitleg die je geeft, heb ik voorbij zien komen bij mijn eerdere pogingen, dus die komen me bekend voor. Maar zoals gezegd is, moet ik dit goed stap voor stap bekijken, zoals jij het hebt verwoord. Duidelijke uitleg/beelden, prachtig. Veel dank.
Ik zal in laatste instantie de boxjes even meenemen naar iemand anders pc om ze daar te testen. In elk geval geven ze prima geluid wanneer de koptelefoon is ingeplugd.
Gr.

Ruud
Aanvulling: ik heb op de systeemkast de plug in de groene opening gedaan. Overigens ook de rode geprobeerd, maar dat schijnt de 'in' te zijn.
Ruud
 
Raar dat de hoofdtelefoon het wel doet als je die in de boxjes prikt 🤔 Weet je wel zeker dat de boxjes hun voeding hebben ? Kijk of er een instelling op die boxjes zelf niet goed staat.
Misschien ook het merk/type er van vermelden.
 
Aanvulling: ik heb op de systeemkast de plug in de groene opening gedaan. Overigens ook de rode geprobeerd, maar dat schijnt de 'in' te zijn.
Groen is luidsprekers of hoofdtelefoon
Roze is microfoon
En line in heeft verschillende kleuren, bij jou volgens mij wit of grijs (kan ik niet goed zien)
Aan de voorkant heb je
microphone (stereo, 3.5mm), headphone (stereo, 3.5mm)

Achterzijde:
  • Rear audio ports Line-in (stereo, 3.5mm), line-out (stereo, 3.5mm), microphone-in (stereo, 3.5mm)

  • Audio : High Definition (HD) Audio, Realtek® ALC662 codec
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan