• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluid monitor krijg ik niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb afgelopen week een monitor, Samsung SyncMaster 225BW, met luidsprekerbalk op de kop getikt.
Ik heb hem vanochtend aangesloten, de monitor doet het maar ik krijg het geluid niet werkend.

Ik heb op het moment alleen de beschikking over VGA kabels. De monitor heeft VGA en DVI connectors en een power aansluiting voor de luidsprekerbalk. (wellicht zit hier ook een audiointerface in, zie verder)

De luidsprekerbalk krijgt spanning en de schakelaar (potmeter voor volume met schakelaar geïntegreerd) erop doet het.

Er zitten 4 jacks op de balk, 2x mic, 1x headset en 1x spk (speaker?). Ik heb alle mogelijke combinaties tussen het mobo en de balk al aangesloten gehad maar geen geluid.

10879qw.jpg


Heeft iemand ervaring met dit spul?
Moet ik een DVI kabel aanschaffen, heb begrepen dat door een HDMI/DVI kabel ook het audiosignaal gaat. Wordt dit audiosignaal dan in dat geval door de monitor via het "powerkabeltje" naar de geluidsbalk gebracht?

Leo
 
DVI heeft/geeft geen geluid, HDMI kan als je de audio uitgang van de videokaart instelt. maar die monitor heeft geen HDMI ingang zo te zien.

Vage manual, nergens een audio ingang te zien op de monitor.

Foto's van de achterkant met de eventuele deksels eraf zegt meer.
 
volgens je manual dient er software geinstalleerd te worden ...deze is echter niet meer te verkrijgen op de Samsung site omwille dat deze monitor eerder uitgebracht werd voor de XP … hopelijk heb jij de cd erbij gekregen toen je deze aangekocht heb ...
je volledige manual vind je hier .. SAMSUNG SYNCMASTER 225BW USER MANUAL Pdf Download.
*betreffende de driver dien je maar eens vanaf blz 19 na te lezen !
 
Laatst bewerkt:
"Driver" is alleen voor de herkenning in Windows en is een icm kleuren file en een info file.

Zitten er wel speakers bij?
 
Ik heb een aantal van deze monitors waarvan 1 voorzien is van een luidsprekerbalk.


typeplaatje van een zelfde monitor

33kr675.jpg

2h5tts2.jpg

9gdeu9.jpg

Power en signaalaansluiting

2gx1s7l.jpg


audioaansluitingen

Verder kan ik geen aansluitingen vinden. Audiodraadje net doorgemeten met multimeter, draadje is goed.
Losse luidsprekers doen het wel dus er is output vanaf mobo.

Audiodraadje in alle aansluitingen in balk gehad, geen geluid, ook geen kraken tijdens het indrukken en uittrekken van de draad.

EDIT: steek net het draadje (alweer) in de groene aansluiting SPK en nu werkt het wel!
 
Laatst bewerkt:
alé dan is het opgelost ..aangezien het nu werkt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan