• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluidskaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hamosa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hamosa

Gast
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn geluidskaart. Niet zo lang geleden heb ik mijn computer op nieuw genstalleerd en sindsdien kan ik geen muziek meer afspelen. Ik krijg een melding dat er geen geluidskaart aanwezig is terwijl ik een ingebouwde geluidskaart heb.

Ik heb gehoord dat ik het op internet kan downloaden, kan iemand mij daar mee helpen.

Groetjes,

Hamosa

P.S. Ik heb heel weinig verstand van computers, maar dat hebben jullie misschien al door. :)

Hoi Hamosa :)

Kijk eens bij apparaatbeheer of er een conflict is bij de geluidskaart. Ik ga ervan uit dat de XP hebt.
start->instellingen->configuratiescherm->systeem->tabblad hardware->apparaatbeheer. Als hier gele uitroeptekens of vraagtekens staan, zit er iets fout. Meld dan even waar tekens bij staan.

Wellicht weet je wat voor merk en type geluidskaart je hebt? Misschien zit het in de drivers en lukt het met het downloaden van de laatste drivers. Als je het type niet weet, download en installeer dan het progje aida32 klik hier. Hierin kan je de onderdelen van jou pc zien.

Succes tot zover :)

Met vriendelijke groet,

Rainaldo

Hoi!

Dank je wel Rainald voor je reactie.

Ik heb gekeken bij de apparaatbeheer en er staan inderdaad gele vraag tekens bij de volgende onderdelen:
- Multimedia audiocontroller
- PCI-simple Communication controller
- videocontroller

ik ga het proberen bij Aida 32 ik hoop dat het gaat lukken.

Groetjes!

Probeer eens te klikken met je rechtermuis op die gele uitroeptekens en dan keizne voor stuurprogramma bijwerken.

Frankw,

ik kan de programma niet meer installeren, omdat ik de software niet heb. Ik weet niet of ik het kwijt ben of dat ik het nooit van Media Markt gekregen heb :(

Trouwens hoe kan ik er achter komen wat voor type en merk geluidskaart ik heb?

Installeer daarvoor Aida32. Met dit progje kan je exact de onderdelen zien in jou pc, dus ook naam en type geluidskaart. Aan de hand daarvan kan je op internet naar drivers zoeken.

Succes :)

Ik zei dat omdat xp een heleboel drivers onderteund, je zou kans kunnen hebben dat xp al d ejuiste drivers heeft voor je.

Logje? dit gaat niet over een hiajck logje anja, dit gaat over drivers voor een videokaart :)

Hijack log gebruiken we bij spyware, adware, malware, ongewenste startpagina's, dialers, en meer van dat soort dingen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan