• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hallo,

Ik heb problemen met het geluid in mijn pc..

Ik heb de volgende pc niet zo gek lang geleden gekocht:

pc

Ik heb een koptelefoon (draadloos) en computerboxen. Deze gebruik ik via een audio splitter zoals bijvoorbeeld deze:

Audio kabel

Maar als ik deze gebruik, zit er veel bas in het geluid, en regelmatig storingen dan moet ik de pc een klein beetje verschuiven dan heb ik weer normaal geluid.

Wat ik nu doe is geluid van de boxen voor in de computer gedaan, en geluid van de koptelefoon achterin de computer.

Maar vind dit nou niet echt handig wat stekker voorin (boxen) moet ik er uit halen als ik geluid wil luisteren via koptelefoon.

Nu mijn vragen. Weten jullie eventueel een goede audio splitter (jack splitter)?

Of bestaat er een audio geluidskaart waar twee audio uitgangen inzitten zodat ik dan beide items achterin kan stoppen.

Deze geluidskaart moet dan wel passends zijn voor de smalle Acer pc.
 
Klinkt als sluiting.

Maakt de splitter soms contact met de kast van de PC? zo ja, even zorgen dat hij geen contact meer maakt. Wat je ook kan proberen is de splitter aan de voorkant testen, kijken of hij daar ook stoort.

Kan die draadloze koptelefoon via bluetooth? dan heb je helemaal geen splitter nodig.

Welke boxen en koptelefoon heb je?
 
Dat is een goede opmerking ga het proberen om die splitter aan de voorkant te doen kijken of dit de oplossing is.

Boxen een logitech met subwoofer.

Koptelefoon Sony 1234084 en dit nummer staat er TMR-RF895R

Is geen bluetooth koptelefoon. Heb er meerdere van gehad, maar allemaal was het geluid niet helemaal goed van bluetooth. Dit was nog op mijn oude pc.

Nu aan de voorkant gedaan. Helaas maakt het niets uit. Splitter zelf geen aanraking met pc.

Ik heb het ook geprobeerd met een andere audio splitter maar helaas was dat ook niet de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij toch aan de kabel of aansluiting in de pc te liggen, want als jij de pc moet verschuiven voor geluid dan zit er ergens een los contactje of aansluiting.
 
Koop eens een busje contactspray en spuit er wat van in de 3,5mm audio contra jack en plop die aansluiting een paar keer in en uit.
 
Koop eens een busje contactspray en spuit er wat van in de 3,5mm audio contra jack en plop die aansluiting een paar keer in en uit.
Als het zowel voorop als achterop gebeurt dan gaat dat niet helpen.

Ik zou toch het vermoeden hebben dat het de splitter is. Is de andere splitter van hetzelfde merk en type?
 
Dank voor de reacties.

Contactspray heb ik hier liggen. Dit gedaan zowel voor als achter helpt helaas niet. Klopt dus wat Engma147 zegt.

Weten jullie een goede kwaliteit audiosplitter ?

Of een goede kwaliteit geluidskaart met twee audio uitgangen erin ? Die dan geschikt is voor de smalle pc kast die ik heb.
 
Vergeten te beantwoorden.

De splitters die ik heb zijn 2 verschillende merken.
 
Dank je voor de handleiding. Die had ik zelf ook nagekeken.

Hij doet het perfect zonder spitter en dat geldt ook voor de boxen, doen het perfect zonder splitter.

Ik heb geen stekker met twee mannetjes.
 
Misschien dat toch beter als iemand jou kan helpen met jou vraag -> bestaat er een audio geluidskaart waar twee audio uitgangen inzitten. (Want zelf ben ik daar niet in thuis.)
 
Dank voor de hulp. Ga de audiokabel bestellen en zal naar de link omtrent geluidskaarten bestuderen.
 
Wat ik nu doe is geluid van de boxen voor in de computer gedaan, en geluid van de koptelefoon achterin de computer.
Is het niet handiger om dit om te draaien? Als je de speakers op de aansluiting aan de achterkant laat zitten (ik neem aan dat jij daar vaker gebruik van maak dan van de hoofdtelefoon) dan hoef je de stekker van de hoofdtelefoon alleen maar voorin de pc te steken (of in de speakerset indien deze ook een hoofdtelefoonaansluiting heeft) zodra je via de hoofdtelefoon wilt luisteren.
 
Dank je voor je antwoord gouwepeer.

Vandaag andere boxen bij de Mediamarkt en een andere audiosplitter gehaald en het probleem is opgelost zo te merken. Weer zuiverde geluid, veel minder zware bass.
 
Fijn dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan