• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Geraak niet op internet met Macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Junior lid
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
90
Waarderingsscore
5
Surfen op de Macbook lukt niet meer. Krijg telkens de melding dat er geen beveiligde verbinding met de server kan gemaakt worden. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • 20220821_201531 1.jpg
    20220821_201531 1.jpg
    315,3 KB · Weergaven: 9
Geen idee, ik krijg sommige Youtube filmpjes vanavond (ook google) niet geladen.


Deze tip wordt nog gegevens (vertaald):
Als de site UP is maar u de pagina niet kunt openen, probeer dan een van de onderstaande oplossingen:

Browser Gerelateerde Problemen

Forceer een volledige refresh voor de site. Dit kunt u doen door de CTRL + F5 toetsen tegelijk in te drukken op uw favoriete browser (Firefox, Chrome, Explorer, etc.)

Wis de tijdelijke cache en cookies van uw browser om er zeker van te zijn dat u de meest recente versie van de webpagina heeft. Voor instructies kies uw browser :

DNS Problemen Oplossen

Een Domain Name System (DNS) maakt het mogelijk een IP adres van een site (192.168.x.x) te identificeren met woorden (*.com) om gemakkelijker onthouden te worden, zoals een telefoonboek voor websites. Deze dienst wordt meestal geleverd door uw ISP.

Wis je lokale DNS cache om er zeker van te zijn dat je de meest recente cache pakt die je ISP heeft. Voor Windows - (Start > Opdrachtprompt > typ "ipconfig /flushdns" en druk op enter). Voor details kies uw besturingssysteem :

Als u op kantoor of via een 3G netwerk wel toegang heeft tot een website maar deze werkt niet op uw computer, dan is het een goed idee om een alternatieve DNS service te gebruiken anders dan uw ISPs. OpenDNS of Google Public DNS zijn beide uitstekende en gratis publieke DNS diensten.

Bekijk onze help pagina voor stap-voor-stap instructies over hoe u uw DNS kunt wijzigen.
 
Kijk eens of de tijd en datum van de Mac goed staat. Als die verkeerd staat kan er geen certificaat geaccepteerd worden voor een beveiligde verbinding met een website.

Doordat elke website tegenwoordig met een ssl certificaat beveiligt is kom je nergens meer op.
 
@Enigma147 : probleem blijkbaar opgelost.👍 Terug internet beschikbaar. Laat ik nu datum/tijd op handmatisch staan of terug op automatisch zetten?
 
Automatisch zou prima moeten werken. De vraag is meer hoe het kan dat hij de tijd kwijt is geraakt. Is het een ouder model mac?
 
Automatisch zou prima moeten werken. De vraag is meer hoe het kan dat hij de tijd kwijt is geraakt. Is het een ouder model mac?
Aangekocht mei 2020
 
@Enigma147 : probleem blijkbaar opgelost.👍 Terug internet beschikbaar. Laat ik nu datum/tijd op handmatisch staan of terug op automatisch zetten?
Stond de datum enkele jaren naar het verleden ? Indien ja moet het CMOS batterijtje vervangen worden .
 
Zorgen dat de Macbook altijd stroom heeft is ook goed...want CMOS vervangen in laptop is soms niet eenvoudig;)
 
Van een laptop die twee jaar oud is zou ik geen problemen met de CMOS batterij verwachten. Ik zou het gewoon in de gaten houden. Na het aanzetten even kijken naar de tijd/datum instelling. Gaat het vaker optreden dan kan je altijd nog actie gaan ondernemen.
 
MacBook(van de dochter) enkele dagen niet gebruikt en datum stond niet meer juist. Raar maar waar :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan