• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geschikt antivirus pakket voor gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel Arie. Maar daar had ik voorheen al gekeken.
In Windows Defender heb ik rechts boven geen optie "instellingen" en als ik via de Bijwerken en Beveiliging ga dan is er geen optie "periodiek scannen" te vinden.

De optie "periodiek scannen" is schijnbaar alleen zichtbaar als je er een andere scanner naast hebt draaien.
When the user installs an alternative antivirus software, the Windows Defender page changes its appearance and behavior in the Settings app. All settings become disabled, and the option "Real-time protection" changes its name to Periodic Scanning. See the following screenshot:
las ik op een pagina.
Real Time bescherming ben ik wel ergens tegen gekomen maar het lijkt me niet verstandig die uit te schakelen.
Een aparte optie om scannen uit te zetten kan ik niet vinden.

Edit: Is dus niet mogelijk om uit te zetten. Defender doet dat gewoon uit oogpunt van veiligheid tijdens idle times. Maar het blijkt dus ook tijdens gamen is mijn ervaring.
Enige oplossing is om een andere scanner te installeren, daarna kan ik wel het periodiek scannen uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ervaren dat een andere scanner er naast alleen maar flink vertraagd.
Dus dan kun je beter af en toe laten scannen en bij Windows Defender blijven.
 
Die ervaring heb ik niet met een lichte scanner zoals Avira. Ik heb er totaal geen moeite mee dat Windows Defender af en toe doet scannen, maar ik heb er grote moeite mee dat ik niet fatsoenlijk kan bepalen of ik dat wel en op welke tijd. Behalve dan die tijd dat je kunt instellen dat ie ook niet naar updates gaat zoeken.
En moeite ermee dat Microsoft weer dat soort beperkingen en/of verplichtingen op legt waarmee ze zich niet zouden moeten bemoeien of alleen in de home versie zouden moeten doen of zo.
 
Misschien dat zij dat in de toekomst nog gaan aanpassen.
Want ze blijven steeds dingen veranderen, meestal wordt het er dan niet beter op.
Maar je weet maar nooit.
 
Bullguard promoot de Gaming Booster maar ik heb net Bullguard is verwijderd en raar maar waar mijn games gaan sneller is dit normaal ?
 
Dat kan zomaar zijn. Virusscanners hebben ondanks allerlei boosters soms een vertragende werking. De ene virusscanner heeft dat erger dan de andere.

Gebruik jij Windows 10? Neem dan afscheid van je Geïnstalleerde virusscanner en ga de ingebouwde van Windows 10 gebruiken.
 
@Rubensky

ja, dit is de beste Tip die je daar geeft, neem afscheid van de energie verslinders en de systeem vertragers👍
 
Nou ik zou eerder adviseren voor de gratis Avira voor een gaming pc. Dit gezien het feit dat Defender ongevraagd je systeem gaat scannen, zoals hier eerder al aangegeven.
Of je moet de gebruikerstijden specifiek aanpassen dat ie dat dan niet doet.
Anders kun je opeens tegen plotse vertragingen aanlopen.
 
Misschien combi malwarebytes en defender is goed, Bitdefender ben ik momenteel aan testen die bevalt me goed
 
Dit gezien het feit dat Defender ongevraagd je systeem gaat scannen

Sorry hoor, heb hier een paar PC's waarbij dat niet gebeurt dus ik zie het als een foutieve melding en is geen feit.
En ook nog een aantal PC's in onderhoudt waarbij het ook niet gebeurt, waarbij ook een paar gaming machines, oftewel, je verkondigd onwaarheden.
 
Sorry hoor, heb hier een paar PC's waarbij dat niet gebeurt dus ik zie het als een foutieve melding en is geen feit.
Lange Pier ik vind dat je nogal aan het klooien bent hier op dit forum tegen mij. Op het CID had je niet zo'n grote mond tegen iemand met een ervaring als ik heb. Was je ook een stuk aardiger en genuanceerder.
Sorry hoor, maar als jij dingen niet ziet op een paar systeempjes die je hebt staan in onderhoud hebt is dat nog geen waarheid. Zoveel systemen, zoveel verschillen, door jou onderhouden systemen zijn geen basis voor juistheden.
Ik kan daar andere systemen tegenover stellen waar dat wel het geval is.

Ik verkondig geen onwaarheden, dus hou a.u.b. op mij te beledigen en dat soort onzin te verkondigen zonder het aan te tonen middels feiten.

Wat is schrijf is wel degelijk juist en jij bent degene die onwaarheden verkondigd.

En als je een BEETJE moeite doet kun je ook gewoon via Google en op de sites van Microsoft zelf terug te vinden dat Defender gewoon regelmatige scans uitvoert en dat het uitstellen daarvan alleen mogelijk is door de gebruikerstijden in te stellen.

Dus volgende keer graag eerst verder kijken dan je neus lang is voordat je onzin begint te verkondigen als dat ik onwaarheden zou vertellen, omdat jij toevallig iets niet ziet op pc's die jij onderhoudt.
 
Even ook laten zien hoe het werkt voor meneer eigenwijs.
afbeelding1.jpg
Als er al iets in te stellen zou zijn zo het om 02.00 uur moeten zijn.
Mijn pc stond aan gisteren om die tijd maar:
afbeelding2.jpg
En op dat moment was ik Treinsimulator aan het spelen.

Dus volgende keer:
a.) Ofwel bewijzen als jij zegt dat ik onwaarheden vertel, en met feiten, niet met dingen die jij toevallig nog niet hebt meegemaakt OF
b.) Verkondig je mening genuanceerder, dus bijv. dat jij die ervaring nog niet gehad hebt.

Maar ga niet ongenuanceerd lopen beschuldigen alleen gebaseerd op wat eigen ervaringen.
 
Met Windows Defender ben ik nog nooit tegen ook maar welke vertraging dan ook aangelopen.
Zoals gezegd, ervaringen verschillen, dat wil niet zeggen dat ik onwaarheden vertel of dat anderen er niet tegenaan lopen (c.q. het probleem niet zou bestaan).
Ik ben ook het eerst gaan zoeken toen ik dit merkte of er meer waren met dit euvel van plotselinge scans tijdens het gamen en die zijn wel meer te vinden die vertragingen merken en niet alleen tijdens het gamen. In de meeste gevallen merk ik er ook niets van maar als ik net met een zware game bezig ben, dan merk ik het toch iets.
Echter ik ga er van uit dat er ook verschil in merkbaarheid zit tussen als je een SATA of SSD harddisk gebruikt. Met een SSD zal dit nog minder merkbaar zijn vermoedelijk.
 
Ik heb een jaar of twee geleden noodgedwongen voor een paar dagen Windows Defender gebruikt. (Ter overlapping van mijn oude naar nieuwe contract bij een betaalde scanner).
Wat mij opviel was dat een scan allllllllllllllllllllllemachtig lang duurde. Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar er kwam geen end aan het scannen.
 
Met Windows Defender ben ik nog nooit tegen ook maar welke vertraging dan ook aangelopen.
Ik heb met de betaalde Malwarebytes en Bitdefender nog nooit enige vertraging gemerkt. Dus zoals Black Tiger aangeeft heeft iedereen zijn eigen ervaring met een anti virus is
 
Zeker. Bitdefender is zo'n beetje de enige die ik niet getest heb dus daar kan ik niet over oordelen. Verder is het ook logisch dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft. Denk alleen al aan de verschillen in architectuur van de gebruikte apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan