• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies geschikte router

Status
Niet open voor verdere reacties.

1045642112

peysey
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
474
Waarderingsscore
4
Beste lezer,

De verwachting is dat ik over enkele maanden glasvezel aan huis heb en daar ga ik natuurlijk meteen gebruik van maken.
Open Dutch Fibers legt het aan en ik mag zelf mijn provider kiezen. Ik heb genoeg aan 100mbps up/down.

Tot nu toe heb ik altijd kpn gehad en ik was vrij beperkt in de aansluiting van een eigen router. De Experiabox zelf is ook een vreselijk ding. Ik wil straks dus graag een goede Wifi 6E router aanschaffen en daar alles beheren. Dit kan bij kpn dus niet als je een experiabox v10a hebt...

Hebben jullie ervaringen met bepaalde providers waar ik dit makkelijk kan? Bijvoorbeeld mijn eigen router achter de ISP modem of volledige vervanging kan ook.
 
Je kan bij KPN ook je eigen modem gebruiken of tegen een flinke vergoeding een Fritzbox krijgen in plaats van de Experiabox.
 
Bij de meeste providers is er keuze voor eigen modem want dat is tegenwoordig wettelijk verplicht.
Bij router achter modem/router van de provider kan er een beperking zijn op ip segment zoals je zelf ervaren hebt. KPN zou zo sociaal moeten zijn om voor die reden de firmware aan te passen of een box te verstrekking waarbij dit wel veranderd kan worden.

Eigen modem kan dus eigenlijk bijna altijd, nadeel is dat de providers veelal wat mindere support geven. Eigen apparatuur geven ze namelijk geen support op.
 
ik adviseer je freedom als die keuze er is
Zij leveren een fritzbox. modem of naar keuze geen modem dan krijg je 2 euro per maand korting.

persoonlijk zou ik wel de monteur de glasvezel aansluiting met het standaardmodem laten maken.
die aansluiting is wel wat kwetsbaarder dan koper een stofje kan erg veel verschil maken.
de monteur heeft meetapparatuur en eventueel schoonmaak tools als dit nodig is

Freedom geeft je de mogelijkheid om elke instelling in het modem zelf te wijzigen die je wilt een eigen router er achter is geen probleem maar eigenlijk niet nodig voor de thuissituatie.
eventueel een tweede fritsbox er bij plaatsen voor meer vaste aansluitingen gaat overigens erg makkelijk met de mesh functie van avm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan