• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Glasvezel kastje overleden

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
334
Hallo mede forum lezers,

Vele van jullie zijn nog weleens handig.

Mijn glasvezel kastje van KPN heeft het begeven, maandag krijg ik pas een monteur, want het is vandaag gebeurd.
Leuk een heel weekend geen internet en tv. 😔, slechts mobiel van Simyo.

Na telefonisch contact met Kpn de conclusie dat het glasvezel kastje waar het signaal binnen komt defect is.

Niet alle lampjes branden.
Op mijn kpn modem brande het oranje en eerst een rood service lampje.
En internet was ook het lampje rood.
Is dit nog te omzeilen om toch te kunnen internetten?

Rechtstreeks vanaf glasvezel kastje naar pc dmv kabel werkt in ieder geval niet.

Zal wel niet maar vragen staat vrij.

Oo kpn modem zit mijn eigen modem welke de wifi regelt, op kpn modem staat dit uit.

Oke.

Er valt aan dat kastje weinig te resetten waar de glasvezel binnen komt.
Anders dan de stroom eraf halen.
Alleen het 2e lampje brand en dus niet alles.

Dat bedoelde ik ook, stroom een minuutje eraf, nee heb je.

Probleem kan ook bij KPN liggen bij een verdeelpunt, ken je iemand met KPN glasvezel in de buurt?
Kun je dat controleren.

Is uiteraard allemaal (al tig x) gedaan.

Zelfs kabel tussen glasvezel kastje en modem vervangen geen verschil.
Geen storingen bij kpn online. Na telefonisch contact, conclusie door kpn dat het binnenkomst punt stuk is.

Oke.

Er valt aan dat kastje weinig te resetten waar de glasvezel binnen komt.
Anders dan de stroom eraf halen.
Alleen het 2e lampje brand en dus niet alles.
Ik las toevallig vandaag op het Kpn community dat je het kastje 2 minuten van het stroom moest halen om te resetten. Toevallig iemand met het zelfde probleem.

volgens mij kan de kpn op afstand een meting doen.
als zij zeggen dat het kastje is overleden acht ik de kans vrij groot dat dit inderdaad zo is.

mischien mag je een weekendje op de wifi van de buren of is er een open wifi in de buurt

Klopt, KPN kan van afstand een meting doen en het ziet er naar uit dat de Genexis niet goed werkt en die ook overleden is.
Als die overleden is, dan doet je Experiabox het uiteraard ook niet.

Bij de Genexis moet dat middelste lampje met die twee pijltjes op elkaar (de data verbinding) ook fel groen branden, dat is hier niet het geval.
Jij zegt alleen het 2de lampje brandt maar in feite brandt het eerste (power) lampje en het netwerk (3de) lampje (ligt dus niet aan Experiabox). Het 2de (data) brandt niet.

Overigens raak je bij deze geen instellingen kwijt, je instellingen zitten in de Experiabox.

Wat je kunt doen is wat @Aarie25 schreef. Stekker uit die Genexis trekken en dan 2 minuten wachten. Dan weer insteken en kijken of alle 3 die lampjes fel gaan branden.
Zo niet dan is het einde oefening en dus echt wachten op de monteur.

Dat heb je al gedaan als ik goed gelezen heb dus helaas, afwachten of zo lang gebruik maken van iemands wifi in de buurt zoals reeds geopperd door @boertje125.

Er worden veel termen als 'kastje' en 'modem' gebruikt zie ik.
Voor de geïnteresseerde; geen van de gebruikte terminologieën is tot nu toe juist.

Glasvezel komt binnen in de FTU. Op de FTU sluit je een NTU aan om een PPPoE verbinding op te bouwen. Achter de NTU heb je dan een router voor je lokale netwerk nodig.

Een Experiabox is een NTU én router in 1.

Voor de geïnteresseerde; geen van de gebruikte terminologieën is tot nu toe juist.
Jouw benaming van de Experiabox ook niet. :)

Om te beginnen is een Experiabox V10 gewoon een modem/router, zeker geen NTU zoals jij opperde en deze zet de PPPoE verbinding op in dit geval, niet de NT.

Wat je op de FTU aansluit is een NT oftewel NTU, hierop vindt de omzetting plaats van glasvezel naar ethernet (simpel gezegd) en deze heeft een UTP aansluiting.

De meesten weten niet eens wat een FTU of een NT is dus kunnen we het beter kastje of modem noemen, voordat mensen helemaal gek worden.
Zegt ook wikipedia:
In de volksmond wordt een NTU ook wel een glasvezelmodem genoemd.

Een Experiabox is een NTU én router in 1.
Niet dus.

Lol, al die schoolmeesters hier en idd, ik noemde het een modem om niet in vaktaal te verzuipen wat niets toevoegt.

Nog 1 nachtje slapen en dan!

Maar je doet nu alles via je phone?

Ach soms kan het tussendoor wel eens interessant zijn om te lezen hoe iets feitelijk heet, even beetje extra kennis op doen voor de geinteresseerden.
Maar dan moet men natuurlijk wel de juiste info verstrekken. ;)

Ieks phone. Ja het kan wel maar die k*t kleine schermpjes, ben al blij dat ik niet hoef.

Ja helaas wel. Alles via de telefoon.
En omdat ik geen kon mobiel heb, geen extra data.
Nu stond er van Simyo 3 gb cadeau klaar, dus die maar even geactiveerd.

Ik gebruikte de term glasvezel kastje en kon modem omdat dan de meesten (ook leken) kunnen snappen wat ik bedoel.

Leuke discussie zo.

Nou morgenmiddag de monteur, hopelijk kan die het fixen.

Lampjes op het glasvezel kastje uit ook na langer uitstaan blijft dit zo. Dus echt kaduuk.
Modem brandalles geel/groen

Terug
Bovenaan