• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

gmail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mnemonic

Junior lid
Lid geworden
24 apr 2012
Berichten
68
Waarderingsscore
3
Ik had vorige week een gmail probleem en zocht contact met de helpdesk.
Google met telefoonnummer in 020 Amsterdam vertelde in een bandje dat ik kon adverteren enzo. Dus verder zoeken.
Gmail helpdesk met telefoonnummer in 023 Haarlem leidde mij naar een chatbox en daar werd engelstalig op mijn hulp verzoek ingegaan. Alles zag er netjes en verzorgd uit en leek ook op Google (voor mijn gevoel).
Na enige uitleg werd er gevraagd of ze mijn pc konden overnemen om een en ander te repareren. Ook hier voelde ik mij volkomen op mijn gemak. Ziggo, Adobe, Microsoft en KPN hebben ook mijn pc weleens overgenomen.
Dus nietsvermoedend werden er een aantal fouten aan mij gepresenteerd.
Hierop volgde de vraag welke machines er nog meer in het netwerk zaten en ik antwoordde mijn TV en diverse audio.
Toen tikte mijn zoon mij op de schouder en zei dat het slecht engels was wat hij op het scherm las en dat Google NOOIT je pc overneemt.
Toen heb ik afgebroken. Vervolgens Malwarebytes gedownload en zijn werk laten doen.
Het telefoonnummer in Haarlem is 023-205049 en 023-3690280 (ik heb een foto gemaakt van het startscherm); Er is in mijn history 1 week gewist behalve https://secure.logmeinrescue.com/customer/entry.aspx

Na dit alles is internet bezoek zoooooooooooooo traag, terwijl Speedtest gewoon 300Mb haalt
Ik heb fouten over DNS gehad. Ziggo gebeld reset gedaan hier thuis en Ziggo vanaf de helpdesk. DNS hersteld en nieuwe Horizonbox gekregen.

Nog steeds duurt het lang voordat ik op een webpagina beland. www: NU.nl is eerder morgen dan vandaag.
Ik moet ineens constant opnieuw bij google ... voordat je verder gaat.... akkoord geven op cookies.
Regelmatig bij gmail opnieuw inloggen want dan staat er onderbroken en niet ingelogd.
Dit is op 2 machines met Windows.
Mijn zoon werkt op meerdere Apple's (een hele fruitschaal) tegelijk en heeft nergens last van beiden wel op dezelfde modem van Ziggo.

Weet er iemand raad?
 
Ik denk dat het 't beste is om even echte anti malware specialisten je PC te laten controleren.
Die zitten op dit forum ook, want vermoedelijk hebben ze wel meer gedaan als het zo traag blijft.
En dan is er kans dat dit pas met een controle met andere tools boven water komt.

@Aarie25 of een andere moderator... Misschien iets om te verplaatsen naar de hijackthis sectie?
 
Bij deze verplaatst.
 
@Mnemonic,

Heeft Malwarebytes iets gevonden?
Zelf zou ik Windows opnieuw installeren, zodat alles verwijderd wordt. Maar dan moet je wel alle programma's herinstalleren.
 
Ik ga even voor de controle, anders zijn het 2 pc's die ik opnieuw kan gaan installeren
Alle hulp is welkom.

Kan ik ook iemand "verblijden" met de telefoonnummers en de foto van het scherm met daar de "knappe" website? Een fraude (help) desk of zo?
 
Het is afwachten wanneer een virus expert jou verder helpt.
Had Malwarebytes iets gevonden?
Zo ja plaatst dan de log alvast hier.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).


5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png


Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan