• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Goede pc zonder ssd is het de upgrade waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

watunnaam

Nieuw lid
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Ik heb een pc, hier komen de specs:

De specificaties van mijn pc zijn:
Proccesor: I7 4770
Videokaart: Msi GTX970
Moederbord: Msi H81M-E34
Ram geheugen: 8GB
Harde schijf: 1,5 TB
Voeding: 700watt

Mijn vraag is dus is het het wel waard om een ssd te kopen om mijn windows op te zetten en dingen zoals mn games en photoshop enz.

Voor het geval als dit nuttige info is, Ik kan elk spel aan op de allerhoogste graphics.

mvg Joeri.
 
:welkom: op het forum, watunnaam!

Ik heb je vraag verplaatst van Algemeen naar Aanschaf & Advies.
 
ik zou eigenlijk mijn complete antwoord in hoofdletters willen typen:

JA!!!

dat is het zeker waard, je hele computer krijgt er zo'n snelheid boost van, alles loopt sneller en vloeiender.

voor net iets meer dan 100 euro koop je tegenwoordig een hele mooie 256GB SSD

**kuch** Samsung EVO 850 **kuch**

verder heeft Crucial ook een paar leuke SSD voor een leuke prijs
 
Heel erg bedankt voor je snelle reactie aan je antwoord te zien is de samsung evo 850 een goede ssd dan denk ik dat ik voor die ga.
Dan had ik nog een klein vraagje,
Moet ik nog meer op de ssd zetten dan de genoemde dingen want ik weet eigenlijk zo goed als niks van ssd's.
En is een ssd gewoon aangesloten met een normale harde schijf kabel?

M.vg Joeri.
 
Koop een crucial bx100 of een samsung 850pro. Evo is niet zo interessant meer.
 
Koop een crucial bx100 of een samsung 850pro. Evo is niet zo interessant meer.

ik blijf zweren bij die evo ssd's. gewoon erg goede ervaringenen mee, en 5 jaar garantie, dat is naar mijn idee ook wat waard!
 
ik heb ze allemaal even bekeken en de samsung evo 850 250 gb had de snelste overdrachtsnelheden voor rond die prijs.

Maar met wat voor een kabel moet je dat aansluiten, zijn er nog speciale kabels voor ssd's die sneller werken ofzo of gewoon een normale kabel?

Mvg Joeri
 
Gewoon een willekeurige sata kabel, maar liefst met clipjes, en niet langer dan nodig.
 
kort mogelijk omdat het dan minder ver door de kabel hoeft en meer snelheid heeft is dat correct?

En ik snap niet wat die clipjes inhouden zou je dat kunnen uitleggen?

mvg Joeri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ze allemaal vervangen en met clips genomen en haaks.

Die dingen zullen ze bij de plaatselijke PC boer ook wel verkopen.

Mediamarkt? pff geen zelfrespect?:)
 
Of je bestelt de ssd ook bij azerty.
 
ja is wel een goed idee ja, ik heb de voeding en de videokaart daar ook besteld.

Ik heb wel zelfrespect trouwens :p maar ik kwam daar uit door een vergelijkingssite

ik ga wel ff een kijkje nemen bij azerty.

mvg Joeri
 
Hallo watunnaam,

Allereerst inderdaad welkom hier! Ik heb een tijdje geleden ook een ssd aangeschaft bij Azerty met deze kabels erbij:

https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=545165

Zoals scalfitura al aangaf, JA op je vraag of je een ssd moet aanschaffen. Het is zo'n relaxed ding in meerdere opzichten. Ik heb de Samsung 840 EVO Basic genomen en hij doet het prima! Al is dit de eerste ssd die ik heb dus ik kan niet vergelijken met anderen.

Maar voor de pc die jij hebt is een ssd zeker een must om je pc nog meer tot zijn recht te laten komen. Geld absoluut waard!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan