• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Goedkope gaming headset voor PS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Voor mijn kleinzoon (9) zoek ik een goedkope gaming headset voor vooral de PS4. Ik kan allerlei merken en typen bekijken maar ik denk dat iemand die wat ervaring met dit spul heeft me veel beter kan adviseren.
In elk geval moet hij een beetje robuust zijn en prettig zitten. Welke eigenschappen verder nog nodig zijn weet ik niet. Een limit op het geluidsvolume zou mooi zijn. Mag bedraad of onbedraad zijn.
Ik kwam er twee in mijn prijsklasse tegen:
en bv.
 
Ga niet voor een goedkope set als de jongen ook online speelt.
een beetje knappe microfoon is dan wel vereist
 
De Logitech heeft goede reviews op verschillende sites.
Dus die zou goed genoeg moeten zijn.
Alleen op Tweakers 2 keer een slechte review.
Maar zoveel mensen zoveel wensen :)










 
"Ga niet voor een goedkope set als de jongen ook online speelt." Hij speelt in elk geval fortnight.
Ik wil echter niet te veel uitgeven anders moet ik iets anders bedenken. Ik hoop het voorlopig nog in balans te houden voor een knul van 9 anders vraagt hij met zijn 16 een scooter aan me;)

"Alleen op Tweakers 2 keer een slechte review."
Reviews zijn altijd betrekkelijk. Je weet immers de omstangheden niet.Twee keer snel defect is echter wel een punt. Maar ja, hoe zuinig is de gebruiker.
 
Vind ze niet echt goedkoop en voor een jongen van 9 lijkt het fijner om een lichter model op je hoofd te hebben, draadloos zijn best wel zwaar om mee te gamen, had er ook eentje maar lekker weggegeven, was niet prettig.

Toen eentje van Logitech met snoerke, licht en goedkoop, enige euvel was dat de oorschelpen verpulverde na een paar jaar.

Maare, kijk hier ook nog eens.
 
Reviews zijn altijd betrekkelijk. Je weet immers de omstangheden niet.Twee keer snel defect is echter wel een punt. Maar ja, hoe zuinig is de gebruiker.

Ja daarom is het altijd goed om reviews op meerdere sites na te lezen.
 
Tussen de € 30 en € 60 max.
 
Nog een aanvullende vraag: ik zie dat er bij bv deze : Plantronics Rig 400 keuze is uit stereo of surround. Toch zit er blijkbaar alleen een 3.5 mm jack aan. Hoe moet ik dat zien.
5fbecc7ca1955-Nacon_headset.jpg
 
Ik denk dat surround dat een betere keus geeft, dat geeft een veel mooiere geluid.
Dit heeft niks te maken met de 3,5 jack, maar met de manier hoe het geluid wordt overgebracht.

Stereo

Een stereoheadset pakt het relatief simpel aan, door geluid over slechts 2 audiokanalen te verdelen. Stereo headsets hebben in 99% van de gevallen een simpele 3.5 mm aansluiting en bijna alle games en multimedia zijn af te stemmen op een stereo koptelefoon.

Surround sound

Een gaming headset met 7.1 virtueel surround sound gebruikt software en algoritmen om 7 geluidskanalen te simuleren. Hierdoor hoor je dus veel preciezer vanuit welke richting het geluid komt.
 
Wat ik bedoelde is de overdracht van het signaal. Op een stereo jack zitten immers maar 3 contacten. Blijkbaar halen ze allerlei trucks uit om surrount te suggereren. Er zit immers ook maar één speaker per schelp in. (overigens verwarrend om die "driver" te noemen omdat het woordje "driver" gereserveerd is voor de stuur elektronica, niet de energie omzetter zelf.)

Het blijft moeilijk om door de bomen het bos te zien. Er zijn zoveel headsets.
Vandaar ook dat ik hoopte op persoonlijke ervaringen. Reviews zijn immers meestal gefacked. Dat zie je direct aan de gladde teksten.
 
Ik ben wel een gamer, maar zonder headset.
Dus kan ik jou geen goede tips of ervaringen geven.
Toch denk ik dat reviews wel aardig te vertrouwen zijn, maar dan wel op een sites zoals Coolblue of Mediamarkt.
 
persoonlijk hecht ik meer aan tweakers qua reviews

voor het online gamen is jouw geluid belangrijk. Maar het geluid dat degene waar je samen mee speelt doorkrijgt nog belangrijker als het 1 stoor en kraak is leg je meestal weer heel snel uit de clan

al valt dat mischien met 9 jaar nog wel mee.
meestal zijn het dan nog vriendjes uit eigen kring waar ze online mee zijn.
mijn puber heeft tegenwoordig een razen (wel een een duurdere) en is daar heel content mee
 
Ik was naar die Razen aan het kijken maar de goedkopere winkels kunnen niet meer leveren.
€ 80 vind ik te veel en die € 39 is een speciale aanbieding voor "vips" bij Amazone
Soms ook gaan het om PC versies terwijl ik echt de PS4 moet hebben.
Je moet zo goed opletten. Er zijn zo veel versies van.
Wehkamp zou mss nog kunnen € 49.99 en mss leverbaar.
 
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en bij Amazon.nl een headset besteld met "volume limiting". Ongeveer de enige die ik kon vinden met deze toch wel belangrijke feature.
Nu nog afwachten of hij op tijd komt en of hij voldoet natuurlijk want niet alle reviews zijn even goed. Hij is verder in NL niet verkrijgbaar dus ik neem wel een risico:
Bedankt iedereen voor het meedenken.
 
Hopelijk heeft jou kleinzoon er veel plezier mee.
Maar dat zal vast goed komen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan