• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google-account of Microsoft-account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Goedendag helpers,
Zit er verschil in een Google-account en een Microsoft-account? Is het ene beter of slechter dan het andere. Ik vraag dit omdat ik een nieuwe computer ga inrichten en gebruik maak van een legale versie van Office 2016. Op dit moment heb ik een Google-account en draait G-mail mee als schaduw voor mijn e-mail (Outlook). Het lijkt me handiger om dan ook maar een Microsoft-account te hebben. Ik zou dan mijn Google-account kunnen opheffen. Bij voorbaat dank voor uw reactie
Mvrgr. Roodje
 
Die 2 hebben niets met elkaar te maken en je kunt op de PC ook een lokaal account aanmaken.
 
Klopt wat LP meldt, voor een legale versie van Office 2016 heb je in principe ook geen Microsoft account nodig. Google is nog steeds geen te beste vrienden met Microsoft en in MS Outlook 2016 ga je dan ook regelmatig problemen kunnen ondervinden met GMail. Ik gebruik Google-account vooral voor Android-toepassingen en Microsoft-account … euh, voor Microsoft toepassingen (waaronder ook OneDrive). Beiden werken volgens het exchange-systeem waarbij alles online wordt beheerd (mails, adresboek,...) en alles ook op alle dragers beschikbaar/beheerbaar is. Ik meld mijn Windows aan met een lokaal-account en mijn Office 365 draait en upgrade perfect ook zonder aangemeld te zijn.
 
Gmail in een lokaal geïnstalleerde Outlook gaat tegenwoordig vlekkeloos. De problemen die je vroeg had aangaande synchronisatie bijvoorbeeld zijn al weer even uit de tijd. Ook daar heeft het dus geen invloed op. Het is maar net welke van de diensten je prettig vind werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan