Google Chrome favorieten probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Het begint te dagen, heb nog wat testen gedaan en vond het volgende ;

1. De scherm layout ivm favorieten is verschillend voor een Google pagina en de Webmail pagina ( is layout zoals voordien getoond )
2. Er bestaan blijkbaar twee Favorieten lijsten, een geïmporteerd vanuit Internet Explorer en een andere.
3. Als ik een pagina/map in favorieten bijvoeg in een Google map via het sterretje dan wordt de lijst geïmporteerd aangepast. Dit systeem werkt dus feilloos.
De verwarring bestond omdat ik geen weet had van deze twee verschillende favorieten lijsten en via de Webmail layout kan ik dus de twee lijsten accederen, vandaar de verwarring.
De enige vraag is of ik deze lijsten meer kan saneren zodat ik maar een eenduidige lijst bekom die ik ten alle tijden oproep als ik wijzig of adresseer ?
Dit is dus een serieuze stap vooruit, misschien nog wat meer licht in de duisternis ? Hieonder layout Google pagina.

Bijlagen

• Layout.docx
    78,2 KB · Weergaven: 3

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
Vandaar de verschillen. 😃
Normaal kun je alle favorieten samenvoegen en dan de lege mappen verwijderen.
Toen ik voor het eerst Firefox ging gebruiken, had ik ook meerdere mappen. Nadat ik wist hoe ik het één en ander kon aanpassen, heb ik nu alles overzichtelijk in de map en in één map.

TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Vandaar de verschillen. 😃
Normaal kun je alle favorieten samenvoegen en dan de lege mappen verwijderen.
Toen ik voor het eerst Firefox ging gebruiken, had ik ook meerdere mappen. Nadat ik wist hoe ik het één en ander kon aanpassen, heb ik nu alles overzichtelijk in de map en in één map.
Vaag blijft : hoe doe je dat ? Iemand ?

nlreiniernl

Vaak hier
Lid geworden
10 jun 2007
Waarderingsscore
28
Punten
0
Leeftijd
30
Als je met rechts in die balk klikt kan je een map toevoegen. Dan kan je de favorieten gewoon in de map slepen.

EDIT: je kunt de afbeeldingen gewoon hier op het forum delen dan hoeven we niet iedere keer een Word bestand te downloaden.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
Aanvulling op Reinier, ik gebruik zelf altijd imgdumper om een afbeelding hier te plaatsen.

TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Als je met rechts in die balk klikt kan je een map toevoegen. Dan kan je de favorieten gewoon in de map slepen.

EDIT: je kunt de afbeeldingen gewoon hier op het forum delen dan hoeven we niet iedere keer een Word bestand te downloaden.
Niet duidelijk : hoe kan ik de twee verschillende Favorieten lijsten herleiden tot een lijst, ik had dus de favorieten geïmporteerd vanuit mijn Win7 computer nadat ik ze daar geëxporteerd had naar een back-up bestand. Deze overgebrachte lijst heeft benaming 'Geïmporteerd uit Internet Explorer', de andere lijsy heeft geen specifieke naam en kan ik oproepen via Icoon 'Andere favorieten'

IMGdumper werkt momenteel niet, sorry

Laatst bewerkt:

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
Ik heb het even getest met Chrome, als jij meerdere mappen hebt en jij wilt 1 van de map leeg maken. Klik dan op de 3 puntjes-bladwijzers-bladwijzer beheer- kies de map om leeg te maken.
Klik met de rechter muis knop op een favoriet en kies voor kopiëren.
Klik dan op de bookmark blad in het zelfde scherm en klik daar weer met de rechter muis knop en kies dan voor plakken. Hopelijk lukt het jou nu ook om dit zo te doen.

Hoe ik imgdumper meestal gebruik, is door meestal een screenshot te maken, dan Paint te openen, dan crl v indrukken opslaan als Jpeg bestand en met imgdumper uploaden en dan de link in een nieuw bericht plakken.

TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Favorieten blijft voor mij een raadsel : ik stel vast dat als ik favorieten oproep ( via ster rechts bovenaan ) dan bekom ik een andere favorietenlijst naargelang ik favorieten oproep vanuit een Google pagina bv taal woordenboek whatsapp veranderen - Google Zoeken

ofwel van uit een site van FOD bv Dienstencheques by Sodexo (vlaanderen.be)

Moest ik de twee verschillende favorietenlijsten een duidelijke naam kunnen geven dan wordt het voor mij ook iets duidelijker, want als ik nu een pagina bijvoeg moet ik raden in welke lijst die pagina opgenomen werd.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
Nu moet je alleen dat aanpassen, zodat het 1 map wordt en op de zelfde plek wordt gezet
Ik kan zelf nog weinig aangezien de aangebrachte oplossing niet bij jou het zelfde zijn.

TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Wie kan een duidelijke procedure beschrijven om twee favorietenlijsten ( bladwijzers ) tot één te herleiden voor Google Chrome ? Met dank bij voorbaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan