• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Chrome weer aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
312
Waarderingsscore
10
Hallo,
Ik heb een probleem:
Ik werk met Google Chrome en Windows-7 en kreeg plotseling de melding van mijn McAfee dat er een programma
(Google Chrome) toegang wil tot Internet, daarop heb ik helaas gedrukt op: Blokkeren
Maar nu kan ik niet meer Internet op omdat ik geen toegang daardoor heb gekregen
Ik kan nog wel Internet op met Firefox en ook dan kan ik wel surfen naar https:google.nl

Ik kan helaas deze blokkade niet meer via McAfee terugdraaien
Is er een andere oplossing om dit toch terug te kunnen draaien?
Alle hulp is welkom
 
Misschien eens proberen met McAfee te verwijderen. McAfee is niet bepaald beste software.
 
Ik weet namelijk niet waar ik kan vinden, waar McAfee de URL'svoor blokkades opslaat
De versie die ik heb van McAfee is vrij oud ik kan hier nl ook geen updates meer op los laten
en ook kan ik geen instellingen bij McAfee aanpassen (alles wordt grijs getoond)
 
Zo - is McAfee soms meegekomen toen jij de computer kocht?
Gebruik jij Windows 10?
 
Zo - is McAfee soms meegekomen toen jij de computer kocht?
Gebruik jij Windows 10?
Dat zou wel eens kunnen. Mijn nieuwe MSI laptop is 2 mnd geleden ook met McAfee voorgeïnstalleerd geleverd. Ik heb deze direct verwijderd.
Je kan McAfee altijd verwijderen met RevoUninstalller (ik gebruik deze al vijf jaar zonder problemen).
 
Ik zie dat jij Windows 7 gebuikt.
Je zal eerst een gratis antivirus zoals bijvoorbeeld Bitdefender Free, Avira Free, AVG of Kaspersky Free moeten downloaden.

Heb je een keuze gemaakt en een antivirus ter installatie klaar staan, - ga dan eerst naar Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen en verwijder daar alles van McAfee.

Na een herstart gaat Windows jammeren dat er geen antivirus aanwezig is en installeer dan de gratis antivirus van jouw keuze.

Nadat deze geupdated is een volledige systeemscan ermee doen.

Krijg je een melding of over de Windows firewall, zorg dan dat deze wordt ingeschakeld.
 
Ja dat klopt de McAfee versie die ik heb is inderdaad meegekomen met toen ik hem heb gekocht
De licentie is inmiddels verlopen en updates worden niet meer geïnstalleerd.
Wel de Firewall hiervan werkt nog
Ik heb inmiddels een restore gedaan van een systeem image van recente datum en nu gaat het weer goed.
Ik zal z.s.m. een andere virus-scanner installeren en zal eerst een gratis versie hiervan installeren
Ok Bedankt voor de adviezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan