• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Drive / iCloud Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pelagie

Nieuw lid
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Telkens wanneer ik met mijn iPhone een foto of video maak, wordt deze niet alleen in iCloud opgeslagen, maar ook in Google-drive. Daardoor raakt mijn Google-account vol, ontvang ik geen g-mail meer en kan ikzelf ook niets meer verzenden. Mijn g-mailaccount ligt daardoor al sinds maanden stil.

Heel vervelend en dit wil ik niet langer, temeer omdat wanneer ik in Google-drive items verwijder, ze ook - tot mijn zeer groot ongenoegen - verdwijnen uit iCloud.
Ik ben niet bereid bij te betalen voor extra opslagruimte bij Google om de eenvoudige reden dat ik dat al deed voor iCloud.

Ik wil dus alleen mijn iCloud bewaren, maar toch nog gebruik kunnen maken van g-mail.

Leg mij a.u.b. uit hoe ik in Google foto’s en video’s kan wissen zonder dat ik ze kwijtspeel in iCloud. Alvast bedankt!
 
Kan je dat bij de instellingen van je camera niet aanpassen? Daar moet ergens de locatie van het opslaan aan te geven zijn.
 
Bedankt voor je antwoord, maar ik vrees van niet.
 
Kennelijk heb je een synchronisatie tussen beiden aangezet.
Heb je Google Drive op je iPhone geïnstalleerd? Zo ja, waarom?
 
Kennelijk heb je een synchronisatie tussen beiden aangezet.
Heb je Google Drive op je iPhone geïnstalleerd? Zo ja, waarom?

Dat ik een synchronisatie tussen de 2 zou geactiveerd hebben, herinner ik me niet, maar ik heb inderdaad wel Google Drive destijds geïnstalleerd om mijn dansjes van de dansschool te kunnen bekijken.
 
Dat ik een synchronisatie tussen de 2 zou geactiveerd hebben, herinner ik me niet, maar ik heb inderdaad wel Google Drive destijds geïnstalleerd om mijn dansjes van de dansschool te kunnen bekijken.
Google is er een ster in om zonder dat je het door hebt van alles en nog wat te laten gebruiken. Immers bieden ze veel voor nop aan en wordt er nog wat verdient doordat gebruikers instemmen met het gebruik van data.

Vraag blijft, heb je Google Drive op je iPhone geïnstalleerd? Indien dit zo is dan zal waarschijnlijk alles naar Google Drive gesynchroniseerd worden.
 
Google is er een ster in om zonder dat je het door hebt van alles en nog wat te laten gebruiken. Immers bieden ze veel voor nop aan en wordt er nog wat verdient doordat gebruikers instemmen met het gebruik van data.

Vraag blijft, heb je Google Drive op je iPhone geïnstalleerd? Indien dit zo is dan zal waarschijnlijk alles naar Google Drive gesynchroniseerd worden.

Ja, dat schreef ik al dat ik Google Drive geïnstalleerd heb.
Indien ik die nu zou verwijderen, dan kan ik mijn dansjes niet meer bekijken. Of zie jij nog andere mogelijkheden?
 
Ik zou de koppeling van Google Drive op de iPhone verwijderen.
Als dat gedaan is kan je altijd even een paar dagen testen of de backup keurig verder gaat op de iCloud (dit zou wel het geval moeten zijn maar, better safe than sorry).

Als dit inderdaad zo is kun je je Google Drive leeg halen en zou het probleem opgelost moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan