• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Drive opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Een vraag over Googlr Drive: Als ik een document activeer en daarna de tab "delen" kies, krijg ik een mogelijkheid om "Mensen en Groepen" te kiezen. Als ik de invulregel aantik krijg ik een lijstje met reeds eerder gebruikte personen.
Daarin staan er een paar die ik wil verwijderen, maar dat lukt me niet. Met deze wil ik niet meer Delen. Hoe moet ik dat aanpakken?
B.v.d.
 
Hier vind ik de oplossing niet. Het betreft bv. een apotheker waar ik regelmatig email berichten van krijg over medicijnen. Wat doet die nu in de lijst van "Delen" van Google Drive ? De enige die ikzelf in de lijst heb gezet, zoals mijn familieleden, horen daar te staan.
 
Dat is wel vreemd, maar misschien dat jij het per ongeluk hebt toegevoegd.
Of dat Google dit zelf heeft gedaan.

Dit werkt ook niet?
  1. Open het startscherm van Google Drive, Google Documenten, Google Spreadsheets of Google Presentaties.
  2. Selecteer een bestand of map.
  3. Tik op Delen of het deelicoon
    Share
    .
  4. Zoek de persoon met wie je het bestand niet meer wilt delen.
  5. Tik rechts van de naam op de pijl-omlaag
    Omlaag
    en dan
    Verwijderen.
  6. Tik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
 
Zo niet dat denk ik dat je dit moet hebben.

Contacten verwijderen​


  1. Ga naar Google Contacten.
  2. Selecteer een van de volgende mogelijkheden:
    • Eén contact: Vink het selectievakje aan naast de naam van het contact.
    • Meerdere contacten: Vink de selectievakjes aan naast elk contact dat u wilt verwijderen.
    • Alle contacten: Vink het selectievakje naast een contact aan. Klik linksboven op de pijl-omlaag
      Down Arrow
      en dan
      Alle.
  3. Klik bovenaan op Meer
    0EfTPzER2ptjM9N-sX_Lz6gA5Wggozvzm3pH0xJykslbvzFco5JRYEjw1TGvXJ-PBdk=w36-h36
    en dan
    Verwijderen
    en dan
    Verwijderen. Uw contacten worden naar de prullenbak verplaatst, waar ze dertig dagen blijven staan voordat ze definitief worden verwijderd.
 
Bij Delen bevind zich rechts van de naam geen pijltje. Bij geen enkele naam.

In Google contacten is de te verwijderen apotheek niet te vinden.

Dit moet een fout zijn van Google.
 
Gaat dit om de Android versie of de pc versie?
Als het om de Android versie gaat gebruik jij wel de laatste versie?
Die is bij mij 2.21.481.2.90

Te vinden via instellingen-apps-Drive-onderaan de pagina
 
Maakt geen verschil uit. Ik gebruik GoogleDrive bij Android, Linux en Windows 10. Allemaal dezelfde contacten.
Vlgs. mij is dit lijstje een overzicht van de door jezelf opgenomen contacten + wat Google belangrijk vindt om eraan toe te voegen.
Laten we deze thread maar stoppen. Bedankt voor de hulp.
 
Jammer dat er geen oplossing tussen zat.
Hopelijk dat iemand anders de gouden tip heeft voor jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan