• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Google (foto)albumarchief

Status
Niet open voor verdere reacties.

moek99

Nieuw lid
Lid geworden
6 okt 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,
Ik heb een aantal (oorspronkelijk Picasa) fotoalbums in Google albumarchief staan. Ik wilde ze verwijderen, maar dat lukt me niet. Er is geen "verwijder"-optie te vinden.
Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
Alvast dank.
 
Welkom op het forum, moek99!

Er is geen "verwijder"-optie te vinden.
Die optie is er wel, maar hij is een klein beetje verborgen.
Open het album in Google Foto's.
Klik dan rechtsbovenaan op het pictogram met de 3 puntjes:

5d99c7f441dbf-Ashampoo_Snap_2019.10.06_12h52m09s_001_.png


Er zal dan een contextmenu openen. Klik in dat contextmenu op Album verwijderen:

5d99c81e71e30-Ashampoo_Snap_2019.10.06_12h52m37s_002_.png


Doe hetzelfde met de andere albums die jij wilt verwijderen uit Google Foto's.
 
Dank voor je snelle reactie!
Hoe kan ik de albums in Google Foto's openen? Ze staan in "get.google.com/albumarchive"
 
Bij albums die in het archief staan, moet je iets meer moeite doen.
Als het albumarchief geopend is, dan klik je op het album dat je wilt verwijderen. Het album wordt dan geopend. Wanneer je de foto's die in dat album zitten ziet, dan klik je op het pictogram met de 3 puntjes, dat rechtsboven staat. Je kiest dan in het contextmenu 'Beheren in Google Foto's':

5d99ccf711485-Ashampoo_Snap_2019.10.06_13h11m14s_003_.png


De foto's uit het album worden dan opnieuw getoond, maar deze keer in Google Foto's.
Klik dan weer op het pictogram met de 3 puntjes en kies 'Album verwijderen'.
 
Ik zie dan slechts 2 opties: 1) Album downloaden, 2) Over Albumarchief. Dus geen "Beheren in Google Foto's" :(
 
Het lijkt erop dat jij niet bent ingelogd met je Google account. Dat is wel nodig om albums te kunnen verwijderen.
Probeer het eens op de volgende manier:
Klik op de volgende link om Google Foto's te openen: Google Photos - All your photos organized and easy to find
Controleer of je bent ingelogd. Dan staat de eerste letter van je accountnaam in dat rondje rechtsboven:

5d99d312ab755-Ashampoo_Snap_2019.10.06_13h39m33s_004_.png

Wanneer jij een eigen foto hebt gekoppeld aan je Google account, dan kun je in dat rondje ook die eigen foto zien.

Als je nog niet bent ingelogd, dan moet je dat alsnog doen.
Daarna moet je in staat zijn om albums te kunnen verwijderen.
 
Ik was nog ingelogd, maar ik heb het opnieuw gedaan: uitloggen en dan weer inloggen. Maar nog steeds geen optie te zien om mijn oude Picasa albums met Google foto's te beheren
 
Oeps ....
Ik bedacht net dat ik naast mijn yahoo-account ook een gmail-account heb. En blijkbaar was Picasa met mijn gmail-account aangemaakt en overgezet naar Google archief.
Ik heb me nu net ingelogd met mijn gmail-account en alles werkt zoals het zou moeten.
Heeeeel erg bedankt voor je hulp, en sorry voor het aankaarten van een non-issue.
 
Ik wist al zeker dat je niet op de correcte wijze was ingelogd, maar ik brak er mijn hoofd over hoe je dan wel ingelogd kon zijn. Gelukkig kan ik nu stoppen met piekeren hierover, want je gaf de oorzaak al.

Ik zou dit geen non-issue noemen, want dit kan ook iemand anders overkomen. En jij hebt nu zelf de oplossing gegeven voor dit probleem. Prima! 👍
 
De 5 oude albums zijn verwijderd. Nogmaals dank.
Ik kom binnenkort met een ander probleempje :)
 
Kom gerust met andere problemen. Daar is dit forum voor bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan