• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google geeft een waarschuwingsscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Bij het uitvoeren van een zoekopdracht krijg ik een waarschuwingsmelding van, naar ik vermoed, Google zelf met de melding dat er ongebruikelijk verkeer zou plaatsvinden op mijn IP adres.
Zie bijgevoegde screenshot.

Mogelijk is mijn PC gehackt, een virus of is er sprake van wat anders.
Heeft iemand ervaring met deze melding? Ik kan nu ook niet uitzoeken via Google wat dit kan te betekenen hebben. Googelen is onmogelijk tenzij ik de captcha zou invullen toch daar sta ik toch een beetje sceptisch tegenover. Ook niet onbelangrijk is de oorzaak reden van dit voorval.
Ik Google maar af en toe eens wat en dit is de eerste maal in vele jaren PC gebruik dat dit me overkomt.
 

Bijlagen

  • Google.JPG
    Google.JPG
    205,9 KB · Weergaven: 19
Hallo

Klopt het dat jij speciaal op ipv6 zoekt?
Als ik zoek op jou ingevoerde adres -> https://ipv6.google.com/
Krijg ik alleen te zien dat de site niet bereikbaar is, of mis ik iets in de link?
Als jij denkt gehackt te zijn of een virus hebt, dan kan Abraham er beter in induiken.
Daarom is jou topic alvast verplaats naar het Hijack This, Virussen en Spyware.
 
Google heeft deze wijziging blijkbaar zelf gedaan. Van ip4 naar ip6. Wanneer ik mijn IP adres opvraag krijg ik ook een ipV6 adres i.p.v. een ip4 adres. Was me dus ook opgevallen.
 
Hoe staat het op jou computer ingesteld
gewoon ipv4?
Klopt de site zoals jij hem hebt gebruikt?
Omdat die bij mij niet werkt.
 
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik dat moet instellen : ip4 of ip6. Wel weet ik toen ik vroeger al eens mij ip adres opvroeg dat het een ip4 adres betrof zoals bijvb : 192.452.054.023 . Nu is het een ipv6 adres geworden. Wanneer ik Google opstart is dit gewoon via "www.google.be".
Nog ter info: ik gebruik win7 incl de updates (doe ik ongeveer wekelijks) en IE V11. Nooit voorheen enig probleem mee ondervonden.

Zie ook de bijhorende screenshot. Ik heb er wel enkele zaken in onzichtbaar gemaakt omdat niet iedereen hier mijn p adres zou kunnen zien.
 

Bijlagen

  • IP adres.JPG
    IP adres.JPG
    131,2 KB · Weergaven: 6
  • Startpagina.JPG
    Startpagina.JPG
    18,7 KB · Weergaven: 5
Ik heb er nu eens een dagje laten overgaan en voor alle zekerheid ook mijn IP adres eens veranderd (door de stekker van de adsl modem enkele minuten uit te trekken). Googelen lukt nu weer al weet ik natuurlijk niet of dat goed gaat blijven. Probleem is mogelijks opgelost toch het houd mij desalniettemin zo wie zo wel bezig wat het al dan niet zou kunnen geweest zijn.
 
Heb jij MBAM als ondemand scanner in jouw Windows?


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik dat moet instellen : ip4 of ip6.

Dit ligt eraan hoe je het internet gebruikt.
(wifi of lan) Maar je kunt via de eigenschappen van de netwerk adapter die je gebruikt zien wat er is ingesteld.
 
Heb de scan van Malwarebytes eens laten lopen en de eigenschappen van de LAN verbinding opgevraagd. Zie de screenshots. De 4 door de scan gedetecteerde programma's heb ik voor alle zekerheid verwijderd. Het zijn exe bestanden.
Bij de LAN instellingen is inderdaad te zien dat ipV6 aan staat. Dit zou automatisch moeten gebeurt zijn.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen LAN verbinding.JPG
    Eigenschappen LAN verbinding.JPG
    47,6 KB · Weergaven: 5
  • Malware.JPG
    Malware.JPG
    107,1 KB · Weergaven: 5
Tip - laat MBAM in het vervolg ééns per week een scan doen!
Wel eerst het tool updaten.
 
Normaal gebruik je alleen ipv4.
Dus zou ik ipv6 uitzetten.
 
Momenteel blijkt Google weer normaal te functioneren.
We zijn benieuwd voor de toekomst en wachten af nu.
 
Momenteel blijkt Google weer normaal te functioneren.
We zijn benieuwd voor de toekomst en wachten af nu.

Mocht je weer een melding krijgen dan kan Abraham eens dieper in jou computer duiken of er geen besmetting aanwezig is.

Niet helemaal waar. Ik ben onlangs overgegaan van KPN naar Ziggo, en ik heb van Ziggo een IPv6 adres gekregen. Als ik via de volgende website mijn externe IP-adres opvraag, krijg ik dan ook een IPv6 adres te zien: https://whatismyipaddress.com/ip-lookup

Hier wat info over IPv6: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/een-beknopte-uitleg-van-ipv6-2989

Okè dat heb ik nooit geweten.
ik heb zelf Ziggo maar alleen een ipv4 verbinding.
Maar ik heb wel bridgemode aanstaan en een andere router in gebruik.
Dus dat zou bij mij de reden kunnen zijn.
Ook als ik jou link gebruik krijg ik maar 1 adres te zien.
 
Dank voor de gedane moeite.
 
Geen dank!
Mocht er toch nog problemen zijn dan horen wij het wel.
 
Tip - laat MBAM in het vervolg ééns per week een scan doen!
Wel eerst het tool updaten.
 
Ik zag een joekel van een ip-adres in het fout-bericht, ondanks je het onzichtbaar hebt gemaakt.
Kan bijna niet anders dan dat dat niet je eigen ip was.

Als dat niet je eigen ip is, de andere ip-address dat je ook onzichtbaar hebt gemaakt in ipconfig /all, dan zit daar je reden van je foutbericht.
Het lijkt er op dat je een proxy hebt gebruikt.
Daar houdt google niet van en zal een foutbericht sturen als je ip een andere is.

Via Hidedoor of Kproxy krijg je bij google.nl ook foutberichten.
Google.be werkt vaak wel, maar niet altijd.
Alleen google is kieskeurig, andere zoekmachines zoals Bing of Startpage ondervinden geen moeilijkheden.

Via de coordinaten , die je niet had zwart gemaakt, kwam ik in Veere uit in Zeeland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan