• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Google is begonnen met de uitrol van covid-19 tracking systeem

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Google is begonnen met de uitrol van onderstaande covid-19 tracking systeem
Mijn kennissen hebben het in elk geval al.
Was dit bekend en loop ik achter? Ik wist wel dat ze met iets bezig waren maar niet dat ze dat daadwerkelijk al aan het uitrollen waren.
Ik blijk hem nu ook te hebben op mijn Android 6.0.1
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er elders allang de nodige aandacht aan gegeven, maar niemand heeft ook maar enige reactie gegeven op wat ik zoal heb opgemerkt over dit opmerkelijke feit - indien het Google Apple Contact Tracing platform (GACT) geactiveerd wordt in zowel Android als iOS smartphones.

De Nederlandse regering wil het Google Apple Contact Tracing platform (GACT) ook gaan gebruiken voor de eigen app en dat houdt in, dat dan eerst de Privacy wet aangepast moet gaan worden, want anders begaat de regering een grote fout.

Het doel van de applicatie is nog meer data van jou te krijgen en al die data landt dus op privé servers van Google en Apple.
 
. . . Ik blijk hem nu ook te hebben op mijn Android 6.0.1
Niet als app maar als update ? Dat gaat dan waarschijnlijk tegen de grondwet in.

Het gaat om het neerleggen van een volgsysteem, niet om waar het nu voor ontwikkeld wordt, dat lijkt mij een drogrede.
 
Niet als app maar als update ? Dat gaat dan waarschijnlijk tegen de grondwet in.

Het gaat om het neerleggen van een volgsysteem, niet om waar het nu voor ontwikkeld wordt, dat lijkt mij een drogrede.

Dat bedoel ik nu, niemand heeft ook maar gereageerd op hetgeen ik al weer weken terug heb laten weten.
Was schijnbaar niet interessant.
 
Te veel info in te korte tijd.
"Ver van mijn bed", "Het zal zo'n vaart niet lopen", "Als je niks misdaan hebt heb je niks te vrezen", "We hebben toch een competente Haagse kliek", etc etc. etc..

Wat mij voor ogen staat: we hebben de laatste maanden zo verschrikkelijk veel gehoord over besmetting, virus, en de verantwoording daarbij voor onze 'kwetsbare medeburgers', dat in dat kader zo maar wordt vergeten dat JOUW tracking software JOUW medeburgers in gevaar kan brengen, zelfs als zij de app niet hebben. Het volgt namelijk niet alleen diegenen met de app, maar kan in principe iedere aanwezige in de omgeving vastleggen op basis van (b.v.) MAC adres. Het is plots 1000 maal preciezer als wat al kan via de GSM masten.

Ik ga bestuderen hoe mijn smartphone niet meer mee te hoeven nemen.
 
Ondertussen hebben nu twee mensen meer gekeken naar hetgeen ik eerder gepost heb.
 
@erikdenhouter: "Niet als app maar als update ? "
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik vond de begeleidende tekst door bij "Instellingen" Covid in het zoekvenster in te tikken.
Vervolgens komt de tekst: "Meldingen over mogelijke blootstellingen"
Als je die melding opent krijg je de tekst met uitleg te zien.
De functie: "Blootstellingen" kun je blijkbaar zelf in- en uitschakelen maar ons kent ons. Vraag is of er niet toch van alles wordt doorgegeven. Al gaan je locatiegegevens toch al naar Google als je die ingeschakeld hebt.
@Abraham54: Mogelijk dat ik jouw bericht wel heb zien langskomen maar dat ik het niet goed heb gelezen en er daarom geen aandacht aan heb geschonken.
 
@erikdenhouter: "Niet als app maar als update ? "
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik vond de begeleidende tekst door bij "Instellingen" Covid in het zoekvenster in te tikken.
Vervolgens komt de tekst: "Meldingen over mogelijke blootstellingen"
Als je die melding opent krijg je de tekst met uitleg te zien.
Dan is er (als ik deze draad goed begrijp) een API geïnstalleerd (Application Programming Interface). Dat betekent dat er onder het oppervlak al een heel programma geïnstalleerd is, waar andere programma's (apps) gebruik van kunnen gaan maken. Dus nu kunnen (b.v.) gezondheids instanties individuele apps uitrollen (per land, met zijn eigen voorwaarden, spelregels, wetgeving) die van die API gebruik gaan maken. de Infrastructuur is dus zonder toestemming op elke telefoon aangebracht (via een 'update'), alleen de landen bepalen dan individueel of en hoe er gebruik van gemaakt wordt.
Het kan ook een niet-instantie zijn, een bedrijf wat b.v. op slinkse wijze jouw toestemming vraagt. We kennen die techniek al jaren.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan