• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google "Verifiëren dat jij het bent" hulpvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

William7545

Baby-Back-Ribs
Lid geworden
3 okt 2010
Berichten
520
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik ben even een tijdje de stad uit en nu op mijn adres waar ik wel vaker logeer en ook mijn laptop gebruik voor e-mail. Op mijn iPhone probeer ik een GMAIL account te installeren in een e-mail app genaamd "Spark". In de stap-voor-stap wizard moet ik inloggen bij GMAIL. Daartoe wordt ik naar GMAIL geleid. Normaal heb ik geen problemen met Google bij het inloggen vanaf dit adres, maar nu wel. Er wordt een vraag gesteld die ik niet begrijp: "Pak je T30 erbij"

T30
??? Het klinkt als de naam van een belastingformulier.

Ik heb even geen idee hoe verder.

Afb. A:
IMG_0985.jpg

De keuze: "Meer manieren om te verifiëren" leidt naar:

Afb. B:
IMG_0986.jpg

Als ik in afb. B klik op de optie "Gebruik je telefoon...", dan beland ik weer bij het scherm van afbeelding A.
 
De T30 is een apparaat waarop je bent ingelogd met je Gmail account. Vermoedelijk is dat een telefoon of tablet.
 
Zo te zien en tablet Teclast T30 Tablet en google is behoorlijk streng qua beveiliging, als je vanaf een andere locatie, of een ander apparaat inlogt. Zefs met de eigen computer krijg ik die melding (omdat ik dus meerdere apparaten gebruik met hetzelfde google account.)
 
Het is geen Teclast T30 Tablet, maar een iPhone SE 2016 wat ik gebruik. Google denkt dus onterecht dat ik een Android product gebruik. Hoe kom ik daar vanaf?
 
opgepast hierbij aangezien jij geen T30 tablet gebruikt ... eerder kreeg ik ook een melding van google dat ik zogezegd inlogde van uit Belgrado( dit is een fictieve naam omdat ik me de plaats niet meer herinner ) via een Huawei P30 Pro ..wel ik bezit deze dus niet en daarbij bevond ik me er ook niet .. bleek dus dat mijn google account gehackt was er dat deze misbruikt werd ..
vervolgens op al mijn accounts (5 Windows (en ) en 1 smartphone) een sterker wachtwoord opgezet en krijg geen melding meer ook de spammails zijn minder tot haast gestopt .
 
Bedankt voor de waarschuwing. Ga ik doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan